امروز : شنبه 8 بهمن 1401

دانا تواناست

  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • خودرو تجاری
  • آموزشی
  • اتحادیه‌های خودرویی
  • بیشتر
    • تعمیرکاران و تجهیزات تمیرگاهی
    • تولیدکنندگان قطعات خودرو
    • خودروهای تازه وارد
    • خودروهای تجاری و پاک
    • روغن، فیلتر، اسپری و مکمل‌ها
    • شیشه و آینه، صندلی و تجهیزات تزئینی
    • لنت باتری و لاستیک
    • لیست قیمت
    • ماشین آلات راهسازی و کشاورزی
    • نمایشگاه ها و رویدادها
    • شرایط فروش
منو
  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • خودرو تجاری
  • آموزشی
  • اتحادیه‌های خودرویی
  • بیشتر
    • تعمیرکاران و تجهیزات تمیرگاهی
    • تولیدکنندگان قطعات خودرو
    • خودروهای تازه وارد
    • خودروهای تجاری و پاک
    • روغن، فیلتر، اسپری و مکمل‌ها
    • شیشه و آینه، صندلی و تجهیزات تزئینی
    • لنت باتری و لاستیک
    • لیست قیمت
    • ماشین آلات راهسازی و کشاورزی
    • نمایشگاه ها و رویدادها
    • شرایط فروش
  • درباره ما
  • آرشیو ماهنامه
  • آگهی
منو
  • درباره ما
  • آرشیو ماهنامه
  • آگهی
  • حسن بشارت نیا
  • 5 اردیبهشت 1400

آدرس کوتاه:

http://ghatatnews.ir/?p=4446

نه فقط هیئت مدیره!

حسن بشارت نیا –  صاحب امتیاز ومدیر مسئول

باید توجه داشته باشیم اداره اتحادیه فقط توسط هیئت مدیره امکان پذیر نیست. کمیسیون‌های بازرسی، آموزش، رسیدگی به شکایات و حل اختلاف در کنار هیئت مدیره وظایفی مشخص به عهده دارند. با این حال در صورت ضرورت می توان کمیسیون های دیگری نیز تشکیل داد.

می‌توان و باید شوراهای مشورتی و کار گروه‌های مختلف با ماموریت های ویژه به صورت دائمی یا موقت را بکار گرفت. لازم است در هر رسته شغلی  یا حتی مناطق مختلف شوراهای تخصصی ایجاد کرد.

همه این ها باهم یعنی اتحادیه، اداره اتحادیه در حد مدیریت بازار لوازم یدکی کاری است که همگان باید در آن مشارکت کنند. تنها در این صورت ، صنفی پویا و مشارکتی خواهیم داشت. شعار توجه به خرد جمعی با استفاده ایجاد زمینه حضور موثر افراد معنا می‌یابد.وقتی که بحث کارگروه، کمیسیون، شورای مشورتی یا تخصصی مطرح می‎شود؛ در واقع بنا داریم از همه اعضای اتحادیه کمک بگیریم و فقط به هیئت مدیره بسنده نکنیم.

افرادی که دانش بیشتری در باب اقتصاد، مدیریت، قوانین تجارت، احکام شرعی کسب وکار دارند کم نیستند. هیئت مدیره بعدی باید از ایشان دعوت به همکاری کند. ماموریت مشخص تعیین و تفویض اختیار نماید. صاحبان تجارب مختلف یا کسانی که به ابزارها و امکانات امروزی مثل رایانه، گوشی هوشمند، پیام رسان‌ها، شبکه‌های مجازی یا افرادی که دانش رسانه‌ای یا روابط عمومی دارند، باید بتوانند به میدان آیند. این وظیفه هیئت مدیره است که دست نیاز و مددخواهی دراز کند.هیئت مدیره محور، هماهنگ کننده و ستادی برای مدیریت اتحادیه است.

بدون تردید هیئت مدیره باید با استفاده از نظر کارشناسان تصمیم گیری کند. اتخاذ مواضع قاطع، کارشناسانه و پی‌گیری حقوق اعضای صنف بدون بهره‌مندی از ظرفیت همه اعضای صنف امکان پذیر نیست. این انتقادی شفاف به نوع عملکرد هیئت مدیره های قبلی است.همه جانبه نگری،دوراندیشی و دخالت ندادن روابط شخصی با جایگاه مهم عضویت در هیئت مدیره موجب اعتماد اعضای صنف به هیئت مدیره خواهد شد. آنگاه مقبولیت ایشان در نزد صنف به نقطه قابل قبول خواهد رسید. تنها با همین توصیفات می‌توان امیدوار بود که هیئت مدیره تصمیمات درست می‌گیرد.

دراین میان جای برنامه ریزی و اجرای برنامه‌ها کجاست؟

بحث جوان‌گرایی دقیقا از همین جا مطرح می‌شود. جوان‌ها چابک و پویا هستند. علاوه برخلاقیت، قدرت ریسک پذیری بالایی دارند. ایده‌های جدید، میل به تحول و پیشرفت در جوانان بیشتر دیده می‌شود.جوان‌ترها معمولا  با متدها و ابزارهای جدید آشناترند. پس می‌توانند در تدوین و اجرای برنامه‌های درون و برون صنفی وارد شوند.پرواضح است که نباید پیش‌کسوت ها کنار گذاشته شوند. چراکه به طور طبیعی  افراد کهنسال حسابگری بیشتری دارند. سرد و گرم چشیده‌ترند. حسابی خاک بازار رو خورده و کوهی از تجربه هستند. مقبولیت اجتماعی خوبی دارند. پس با تکیه بر جایگاه کاریزماتیک ایشان می‌توان جلوی شتاب‌زدگی و هیجان های غیر مفید را گرفت. اما باید قبول کرد که این افراد نمی‌توانند مثل جوان‌ها فعال باشند.

با ابزارهای روز به اندازه کافی آشنا نیستند. دانش‌ کافی برای استفاده از روش های روز دنیا در کسب وکار و مدیریت اجتماعی را ندارند.نگارنده بر این اعتقاد است که بهتر است صندلی‌های اتحادیه با ترکیبی از افراد پیش کسوت و جوان‌ترها تکمیل شود.

  در این صورت چه اتفاقی می‌افتد؟

افراد پیش‌کسوت اتحادیه با انتقال تجربیاتشان به جوانترها، جانشینان آینده خود را پرورش می‌دهند. هیئت مدیره های بعدی با همین روش قوی و کارآمدتر خواهند شد. به جز جانشین پروری، حضور جوان‌ترها فواید دیگری نیز دارد.جوان‌ترها درمسائل اجرایی قوی‌ترند. می توانند امور را با سرعت و جدیت بیشتری پی‌گیری کنند. هیئت مدیره، کمیسیون ها، شوراها، ستادها و کارگروهای اتحادیه باید ترکیبی از جوان‌ترها و پیشکسوت ها باشد.در این صورت برای برنامه ریزی، کارشناسی، تعامل با سایر اتحادیه ها واتاق اصناف، گفت وگو با وزارت صمت، وزارت دارایی، مجلس، شهرداری و هرنهاد دیگری انتخاب‌های بیشتر و مناسب تری خواهیم داشت. این نکته رو هم بگویم: منظور از جوانان تعریف متداول وزارت ورزش و جوانان نیست.

 در آن تعریف هر کسی که در بازه 18 تا 35 سالگی قرار دارد؛ جوان محسوب می‌شود. اگر قرار باشد جوانان با این سن و سال سکان‌دار امور اتحادیه باشند، به طور طبیعی کل صنف به اتحادیه بی اعتماد خواهند شد.منظور از جوان‌گرایی رجوع به افرادی است که  بین 35 تا 55 سال دارند. این اشخاص شور و هیجان 18 سالگی و خامی و بی تجربگی 25 سالگی را  پشت سر گذاشته و به نقطه‌ای رسیده‌اند که ثبات شخصیتی دارند برای خودشان منزلت قائلند.

در کسب وکار هم تجربه قابل توجه ای دارند. این افراد فرصت مناسبی برای کسب دانش در دانشگاه ها یا سایر مراکز علمی را داشته اند. پس می‌توانند مدیران، مشاورین و مجریان شایسته ای در اتحادیه باشند و صنف لوازم یدکی را متحول کنند.

Print 🖨
  • اتحادیه, پیشکسوت, جوان گرایی, حسن بشارت‌نیا, شهرداری, هیئت مدیره, وزارت دارایی, وزارت صمت
[ctp_print]
قبلیقبلاحتمال حذف کامل فروش سامانه‌ای تایر از ابتدای تیرماه
بعدیاز انتخابات چه خبر؟بعدی

اخبار زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی

فروشگاه قطعه سازان
حسام مهجور 08 بهمن 1401
گرانی چند صد میلیونی خودروهای وارداتی| تابستان خودروهای خارجی ارزان می شود
محسن فاطمی 08 بهمن 1401
آسیا فیلتر
حسام مهجور 08 بهمن 1401
پاس گل خودروسازان به بانک‌ها !
مجتبی علوی 08 بهمن 1401

تکنولوژی، خودروهای برقی و تجاری

تاریخ خودرو

تاریخ خودرو : تویوتا اف سی اچ وی، وارد شد

حسین توکلی 28 دی 1401

تاریخ خودرو : نخستین دوزنبرگ مدل جی رونمایی شد

حسین توکلی 27 دی 1401

تاریخ خودرو : آخرین خودروی دیسوتو

حسین توکلی 26 دی 1401

تاریخ خودرو : شرکت خودروسازی لانچیا تاسیس شد

حسین توکلی 25 دی 1401

بانک خودرو

معرفی چری تیپ 2 بنزینی Viana

محمدمهدی بشارت‌نیا

معرفی آریزو 5 برقی

محمدمهدی بشارت‌نیا

معرفی آریزو 6

محمدمهدی بشارت‌نیا

معرفی آریزو 6 پرو

محمدمهدی بشارت‌نیا

آموزشی

خودرو اتاق تعویض چیست؟

علی محمد اخوان 04 بهمن 1401

چگونه خط و خش روی ماشین را از بین ببریم؟

علی محمد اخوان 30 دی 1401

ماشین دنده ای بخریم یا اتوماتیک؟

عبدالحسین آزاد 22 دی 1401

عوارض یخ زدن آب رادیاتور ماشین

مرتضی مهدوی 16 دی 1401

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرمقاله

زندگی در شرایط کنونی / جُستار کوتاه بر وضعیت زندگی پس از انقلاب

اگر می‌توانستم پرتکرارترین کلمات در کلام مسئولان نظام و سیاسیون را احصا کنم شاید همین ترتیب فوق الذکر بدست می‌آمد. انقلاب سال ۱۳۵۷ که امروز

03 دی 1401

چشم اسفندیار
گل نزنی، گل می‌خوری

حسن بشارت‌نیا -مدیر مسئول Print 🖨

25 آبان 1401

مقصد انبیا آبادی دنیا نیست
مقصد حکومت نیست

حسن بشارت‌نیا مدیر مسئول ماهنامه قطعات خودرو Print 🖨

مرصاد رنگرز 19 آبان 1401

مطالب توصیه شده

پیش‌بینی فروش جهانی خودرو در ۲۰۲۳

معرفی آستون مارتین DBS 770 آلتیمیت، تولید محدود با قیمت ۴۰۰ هزار دلار

احتمال تولید نسخه آفرود دو در شورولت بلیزر در آینده نزدیک

معرفی شورلت کوروت E-Ray هیبریدی با ۶۵۵ اسب بخار قدرت و شتاب ۲.۵ ثانیه

جیپ اونجر به عنوان بهترین خودرو سال 2023 اروپا انتخاب شد

خودرویی که با قیمت پایه هم خریدار نداشت

ادامه رانت‌های «مادرانه» و «فرسوده» در بازار خودرو

قیمت خودرو در 5 بهمن 1401 + تیبا2، 308میلیون

امتیاز عجیب خودروسازان به مادران/ ماجرای خرید خودرو بدون واریز پول چیست؟

تحلیل

«اکونومیست» خرابی‌های توفان رکود ملکی را بررسی کرد
هالووین بازار جهانی مسکن

«اکونومیست» رکود ناشی از افت قیمت مسکن در حداقل ۹ کشور ثروتمند را به مثابه توفان وحشت، واقعیتی گریزناپذیر عنوان کرده که ۶ عارضه اقتصادی و اجتماعی از جمله برای بازار کار، معیشت خانوارها و

30 مهر 1401

داده‌های پلتفرم‌های تبلیغات دیجیتال از رکود کسب‌وکارهای مجازی منتشر شد
ویترین خالی بازار آنلاین

آوا فلاح : بیش‌ از یک ماه است که از محدودیت‌های اینترنتی می‌گذرد و فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی ضربه بزرگی بر بدنه‌ اقتصاد دیجیتال زده است. دامنه این آسیب‌ها و ضررهای مالی به بازار تبلیغات آنلاین

30 مهر 1401

گزارش میدانی

بسته، باز، نیمه بسته -گزارش میدانی از روزهای 25، 26 و27 آبان 1401
همه ناراضی، بلاتکلیف و عصبانی

28 آبان 1401

در صورت تغییر قیمت چه اتفاقی برای کد شناسه نصب شده می‌افتد؟
عدم ثبات قیمت‌ها و طرح شناسه کالا

24 شهریور 1401

گزارش تصویری

طلسم خصوصی‌سازی ۲ شرکت خودروساز شکسته شد

30 آذر 1401

گزارش ویدیویی

گزیده نشست خبری رئیس اتحادیه
تماشا کنید: سیداحمد حسینی:ما با بیان مشکلات به دنبال درمان هستیم

18 مهر 1401

سرانجام راه‌بندهای کوچه آذرطوس چه شد؟
تماشا کنید: چرا پیگیری کسبه به جایی نمی‌رسد؟

30 شهریور 1401

رویدادها و نمایشگاه‌ها

نگاهی به غرفه فرداموتورز در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو کرمان ۱۴۰۱

03 بهمن 1401

به بهانه یازدهمین نمایشگاه خودرو کرمان؛ ام وی ام همچنان از چهره جدیدش می‌گوید

02 بهمن 1401

محمدمهدی برادران معاون صنایع عمومی در حاشیه نمایشگاه قطعات خودرو:
تولیدی‌های صنفی ساماندهی شده‌اند و تاکنون 303 میلیون کدرهگیری صادر شده است

محمدمهدی برادران در حاشیه مراسم افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه قطعات خودرو تهران در گفتگو با «قطعات خودرو» گفت: برای اصلاح نظام بازار لوازم یدکی اقدامات بسیاری

مرصاد رنگرز 09 آبان 1401

آرشیو ماهنامه

قطعات خودرو شماره 27

09 شهریور 1401

ماشین آلات راهسازی و کشاورزی

معرفی ام وی ام X22

01 بهمن 1401

نظارت میدانی اعضای کمیسیون صنایع از صنایع تبریز/انتقاد از قاچاق تراکتور به کشورهای همسایه

22 آبان 1400
بستن