قطعات خودرو

از انتخابات چه خبر؟

محمدرضا ملاکی؛ رئیس کمیسیون اقتصادی

بالاخره شرایط فعلی موجب شد انتخابات در زمان مقرر شده(7 بهمن 1399) بدون اعلام لغو، برگزار نشود. طبق اعلام هیئت عالی نظارت، انتخابات اتحادیه لوازم یدکی و ماشین آلات تهران روز هشتم تیرماه سال جاری برگزار خواهد شد. هدف از انتخابات و تشکیل اتحادیه نباید در جزء نگری، مواضع شخصی، کوتاه مدت پنداری و شعارهای هیجانی گم شود.

2 نکته مهم در انتخابات:

1- اصل بر انجام کار به صورت صحیح و کامل است. این که توسط چه کسی یا کسانی انجام می‌شود، موضوع فرعی و غیر مهم است. کار مردم و صنف نباید درگیر اشخاص و سلایق شخصی یا جناحی شود.

2- فرآیندسازی، اصلاح، بهینه سازی و روزآمدی فرآیندها پایه همه کارها و تحولات است. اگر روی اصلاح اجزاء متمرکز شویم دچار بخشی نگری، روزمرگی و ناهماهنگی خواهیم شد.

اتحادیه خانه همه اعضای صنف است

باید چند صدایی، تفاوت در بینش‌ها و نگرش‌ها را بپذیریم. درک متقابل، تعامل، منافع جمع، حفظ حریم افراد، احترام به دیگران از اصول فرهنگ انسانی و اسلامی است. اتحادیه باید به این اصول بیشترین توجه را داشته باشد. اعتماد اعضاء به اتحادیه سرمایه ما خواهد بود. بدون همراهی اعضاء هیچ امری به سرانجام کامل نمی رسد. فراهم کردن زمینه برای قرارگرفتن فعالان بدون پروانه کسب در جمع اعضای اتحادیه و پس از آن جلوگیری از کارکردن عده‌ای در سایه و بی رد و نشان قدم‌هایی است که صاحبان کسب وکارهای سالم و اصیل مطالبه می‌کنند. اگر راه را باز نکنیم. یقیناً این سرمایه‌های انسانی و ارزشمند صنف حذف یا همرنگ جماعت خواهند شد. این به نفع هیچ کس نیست.

کنترل، نظارت یا مدیریت

برخی تصور می‌کنند وظیفه دولت و نهادهای پائین دستی عمومی کنترل بازار است.

 نتیجه این تفکر بستن همه راه‌ها و فرستادن افراد بدنیال منافذ و کوره راه‌هاست.

رانت، فساد، بی نظمی و اخلال از همین تفکر ایجاد می‌شود.

درحالی که نظارت و مدیریت، مسئولیت دولت و نهادهای نظیر اتحادیه است. قوه قهریه، الزام و ممانعت از کار باید متخص متخلفین با قصد و روش شرورانه (مجرمانه) باشد.

بقیه مردم باید بتوانند به راحتی در مسیر و بسترهای منطقی، شفاف، مصلحانه و توأم با کرامت انسانی زندگی کنند. اگر این بستر سازی صورت نگیرد. باید تبعات آن را بپذیریم.

شاید کسی بگوید: این در توان اتحادیه نیست. پاسخ آن است که،

اگر ما به اندازه سهم خودمان کار کنیم؛ یک گام به جلو خواهد بود. بی تردید مسیر اصلاح گام به گام است

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *