• صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی
  • خودروهای تازه وارد
  • شرایط فروش
  • جهان خودرو
  • خودروهای تجاری و پاک
منو
  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی
  • خودروهای تازه وارد
  • شرایط فروش
  • جهان خودرو
  • خودروهای تجاری و پاک

http://ghatatnews.ir/?p=244

خانه » ورود ممنوع قانونی، چراغ سبز به قاچاق

  • عبدالعلی مجد
  • 5 آبان 1399

آدرس کوتاه:

http://ghatatnews.ir/?p=244

ورود ممنوع قانونی، چراغ سبز به قاچاق

  1. دارنده هر کارت بازرگانی فقط می تواند برابر 50 درصد واردات  خود در سال 1397 و 1398 اقدام به واردات کند.(قاعده سقف)
  2. دارنده کارت فقط می ­تواند از همان اقلامی که طی سال گذشته وارد کرده است؛ ورادات انجام دهد.(قاعده سابقه)
  3. برای ترخیص کالا حتما باید کد 14 رقمی تخصیص ارز دریافت کرد.(کد ارزی)

با در نظر گرفتن مشقات و ممنوعیت های متناوب ثبت سفارش، تخصیص و تامین ارز و مقررات پیچیده انتقال ارز، بارگیری و حمل کالا به سمت ایران و ترخیص از گمرک پیش بینی می­ شود: واردات کالا توسط بازرگانان صاحب نام، نشان واعتبار بین المللی در باقیمانده سال­جاری عملاً کمتر از 50 درصد تعیین شده اتفاق بیافتد. در خصوص لوازم یدکی نیز همین قاعده جاری خواهد بود.

اما ذکر 2 نکته را ضروری می دانم

اول: تکلیف کالاهای وارده شده به گمرک چه خواهد شد؟

قبل از وضع سه مقرره جدید، در پایان سال 1398 و 5 ماه نخست سال جاری همکاران صنف طبق روال سابق واردات داشته اند که الان در گمرک است و با اعمال این دستورات جدید ترخیص آن­ها متوقف شده است. کالاهایی که اغلب به دلیل وجود کرونا چند ماهی در مبداء و چند ماهی هم در مقصد با تعطیلی امورتجاری معطل مانده بوده اند. پول آن­ها به فروشنده خارجی پرداخت شده است، بازار نیز تشنه همین اقلام است. یادمان باشد قانون عطف بماسبق نمی­ شود

دوم: تحریم خارجی به اندازه کافی آزار دهنده است؛ چرا موانع داخلی ایجاد می­ شود؟

در شرایط تحریمی اغلب طر ف­های خارجی با بازرگانان خوشنام ایرانی همکاری می ­کنند وتحریم ها را دور می­زنند. در این بین گاهی هم بازرگان ایرانی یا طرف خارجی در معرض خطر قرار می­ گیرد. کالا با هزینه­ های بیشتری خریداری و حمل می ­شود. زمان فرآیند خرید، حمل، ترخیص و انتقال داخلی کالا بیش از گذشته شده است. نظارت برانبارها و ره­گیری کالا افزون­تر از گذشته شده است. حجم معاملات کاهش یافته است.

همه این­ها یعنی کار قانونی کردن سخت و سخت ­تر شده است.بدیهی است چون تقاضا برای لوازم یدکی گرچه کاهش یافته اما هم­چنان وجود دارد قاچاق کالا جای واردات سالم را خواهد گرفت. پرواضح این نابسامانی هم­ چنان ارز بازار آزاد را گران­تر، امکان نظارت بر بازار را ناممکن ­تر، تجارت با ایرانیان را کمتر و فاسد سیستمی را افزون­ تر خواهد نمود.

  • تحریم, قاچاق, کمبود کالا, گمرگ, ممنوعیت واردات
قبلیقبلانتخابات سالم
بعدی28 سال خزانه داری اتحادیهبعدی

تناقض های وزیر درخصوص عرضه خودرو در بورس/ وقتی همه مقصر هستند!

سارا رستگار 06 تیر 1401

مشخصات و تست فنی خودرو بهمن ریسپکت + تصاویر جدید

علی محمد اخوان 08 تیر 1401

قیمت خودرو در 7 تیر 1401 + وانت کاپرا 619 میلیون

سارا رستگار 07 تیر 1401

«ری‌را» با کیفیت بسیار مطلوب وارد بازار خواهد شد

محمدامین الهی 06 تیر 1401

افزایش قیمت خودروهای برقی تسلا، فورد و جنرال موتورز

مرتضی مهدوی 10 تیر 1401

معایب واردات خودرو در ازای صادرات قطعه

مرتضی مهدوی 08 تیر 1401

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قطعات خودرو TV

گزارش تصویری روز دوم نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»

مرصاد رنگرز 09 تیر 1401

گزارش تصویری اولین روز نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»

محمدمهدی بشارت‌نیا 09 تیر 1401

تماشا کنید : معرفی نمایشگاه اتومکانیک سپاس

مرصاد رنگرز 29 خرداد 1401

تماشا کنید: اسکندر معترف: در گذشته صداقت بیشتر از این بود / از گذشته تا امروز صنف لوازم یدکی

مرصاد رنگرز 22 خرداد 1401

اخبار صنعت خودرو

مبلغ جریمه های ۱۴۰۱ مشخص شد + بررسی کامل خلافی خودرو
پای سانتافه ایرانی چه زمانی به بازار باز می‌شود؟ پیش بینی قیمت «ری‌را»
بازی مافیا در جاده مخصوص؛دولت با روئین تن چه خواهد کرد؟
جابه جایی یک سوم کالا در سال بدون سند حمل
دور زدن قانون اسقاط کامیون‌ های فرسوده تنها با ۸۰۰ میلیون تومان
واردات خودرو به زودی ابلاغ می‌شود
طرح استیضاح وزیر صمت در راستای مشکلات وضعیت بازار و صنعت خودرو بود
تاریخ خودرو : فاجعه پل اسکای وی
چه خودروهایی در آستانه خروج از خط تولید هستند؟
خودروهای چینی سه برابر قیمت جهانی در ایران به فروش می‌رسند
ممنوعیت تولید خودرو های بدون کیفیت
دولت در تامین ارز واردات به جمع‌بندی نرسیده است
گرانی ۵۰ تا ۱۵۰ میلیونی خودروهای وارداتی| موتور افزایش قیمت خارجی ها روشن شد
ایران‌خودروی فردا در مسیر صنعت دانش‌بنیان
پیشنهاد اقتصادی مدیرعامل ایران‌خودرو برای توسعه دانش‌بنیان‌ها

برترین‌های قطعات خودرو

مدیر بازاریابی بالین تک: محدودیت واردات خودرو انگیزه رقابت را در واحدهای قطعه‌سازی از بین می‌برد
مدیرعامل نوین پارت: هیچ‌کس از عدم ثبات قیمت ارز سود نمی‌برد
ابوالفضل کریمی مدیرعامل سانیار صنعت: به تولید کالای با کیفیت و به‌روز متعهدیم
خیز بلند سیل‌گسترسالاران برای کسب 25 درصد بازار اورینگ کشور
اصلش پلاس تکسه
خرید مطمئن لنت ترمز ژرمن تکس
فولاد آذین سهند
شرکت ماشین لنت تهران
شرکت راین گستر
شرکت سوخت آما

وب‌گردی

بستن