• صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی
  • خودروهای تازه وارد
  • شرایط فروش
  • جهان خودرو
  • خودروهای تجاری و پاک
منو
  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی
  • خودروهای تازه وارد
  • شرایط فروش
  • جهان خودرو
  • خودروهای تجاری و پاک

http://ghatatnews.ir/?p=4697

خانه » ورود موتورهای جدید به بازار

  • حسین پورمحمد
  • 8 اردیبهشت 1400

آدرس کوتاه:

http://ghatatnews.ir/?p=4697

ورود موتورهای جدید به بازار

تولیدکنندگان موتورسیکلت در کشور از موفقیت‌آمیز بودن مذاکره‌ها با شرکت‌های خارجی و برندهای بزرگ برای تولید موتورسیکلت‌های جدید و به‌روز متناسب با نیازهای روز جامعه خبر می‌دهند.

صنعت موتورسیکلت‌سازی همچون بسیاری دیگر از صنایع کشور در چند سال گذشته متاثر از تحریم‌های ظالمانه با مشکلات و دشواری‌های زیادی دست و پنجه نرم کرد. در حالی که سابقه این صنعت به بیش از ۵۰ سال پیش و همکاری با برندهای معتبری همچون پژوی فرانسه و یاماهای ژاپن برمی‌گردد و با توجه به مزیت‌های رقابتی، بازارهای صادراتی خوبی در برخی کشورهای همسایه در این صنعت شاهد بودیم، اما در چند سال اخیر مشکلات ناشی از تامین مواد اولیه، اجزا و قطعات، موتورها، لوازم برقی و الکترونیکی و غیره ناشی از تحریم‌ها، همچنین برخی مشکلات داخلی موجب کاهش تولید و تعدیل نیرو در برخی شرکت‌ها شد.

به اعتقاد کارشناسان، در حالی که در سال‌های گذشته داخلی‌سازی موتورسیکلت‌ها به بیش از ۶۰ درصد رسیده بود و افزون بر ۱۰۰ واحد قطعه‌سازی بزرگ و ۵۰۰ واحد قطعه‌سازی کوچک در زنجیره تامین آن حضور داشتند، اما امروز همه قطعه‌سازان کوچک تعطیل شده و کمتر از ۱۰ قطعه‌ساز بزرگ باقی مانده‌اند.

رکود تولید در این صنعت در حالی است که هر روز به تعداد موتورسیکلت‌های فرسوده در کشور و آلودگی هوا ناشی از آن اضافه می‌شود. مطابق آمارها تا پایان سال ۹۸ تعداد هشت میلیون و ۷۸۲ هزار و ۲۵۶ موتورسیکلت فرسوده در کشور وجود داشته است. به گفته «داریوش گلعلی‌زاده» معاون مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست، کل این موتورسیکلت‌ها در حال تردد نیستند. در تهران بین ۲.۵ تا سه میلیون موتور شماره‌گذاری شده و ۵۰۰ هزار موتورسیکلت در حال تردد است.

با این حال، این روزها در پس مذاکره‌های دولت با کشورهای ۵+۱ و افزایش امیدها برای برداشته شدن تدریجی تحریم‌ها، خبرهای خوشی از این بخش از صنعت کشور به گوش می‌رسد و برخی شرکت‌های تولیدکننده داخلی از موفقیت در مذاکره با طرف‌های خارجی برای حضور مجدد آنها در عرصه تولید موتورسیکلت، به‌ روزرسانی خطوط تولیدی و عرضه محصولات جدید خبر می‌دهند.

«آرمان موسوی» مدیرعامل یکی از شرکت‌های موتورسیکلت‌ساز داخلی امروز (سه‌شنبه)‌ در نشست خبری که به صورت مجازی برگزار شد، افزود: به‌زودی شاهد عرضه مدل‌های جدید از موتورسیکلت در داخل کشور خواهیم بود که در حقیقت نویدبخش به ثمر نشستن مذاکره‌ها با دیگر کشورها حتی در شرایط دشوار تحریم است.

وی خاطرنشان‌کرد: تحریم‌ها همچنان یکی از مهم‌ترین چالش‌های اصلی کل صنعت کشور و از جمله صنعت موتورسیکلت‌سازی است، با این حال شرکت‌ها موفق به دور زدن بخش زیادی از تحریم‌ها شده‌اند.

موسوی بیان‌داشت: کمبود نقدینگی، دیگر مشکل فراروی این واحدها است که نوسانات نرخ ارز و تورم در سال‌های اخیر به آن دامن زده است.

وی تاکید کرد:‌ در این زمینه انتظار همراهی بیشتری از سوی شبکه بانکی کشور با صنعتگران می‌رود.

این تولیدکننده موتورسیکلت، همچنین بر لزوم رفع محدودیت‌های ناشی از برخی مقررات، دستورالعمل‌ها، آیین‌نامه ها و قوانین دست و پاگیر تاکید کرد.

وی درخصوص میزان داخلی‌سازی‌ها در این صنعت تاکید کرد: اکنون ۴۵ درصد داخلی‌سازی در موتورهای تولیدی و ۲۲ درصد داخلی‌سازی در محصولات جدید در فاز نخست انجام شده و به‌جز موتور، در سایر قطعات درصدی از ساخت داخل محقق شده است.

مدیرعامل این شرکت تولیدکننده موتورسیکلت تاکید کرد: تولید موتورسیکلت از مزیت صادراتی در کشور برخوردار است و در سال‌های گذشته حتی سالیانه تا ۱۲ هزار دستگاه صادرات به کشورهای همسایه از جمله عراق، افغانستان و پاکستان به ثبت رسیده است.

ساخت موتورهای برقی

موسوی همچنین به برنامه‌ریزی برای طراحی و ساخت موتورهای برقی اشاره کرد که به همت متخصصان داخلی و همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان شکل گرفته و حتی از توان شرکت‌های صاحب‌نام خارجی در این عرصه استفاده می‌شود.

وی در عین حال گفت: یک سری مشکلات زیرساختی در تولید و استفاده از این نوع موتورسیکلت‌ها وجود دارد که نیازمند حمایت ارگان‌های دولتی است.

به گزارش ایرنا، موتورسیکلت‌های فرسوده به عنوان یکی از منابع اصلی آلودگی هوای پایتخت و دیگر کلان‌شهرها به شمار می‌روند که برای مقابله با این معضل، استفاده از موتورسیکلت‌های برقی در دستور کار قرار گرفته است، اما با وجود گذشت چند سال، استقبال چندانی از این نوع موتورسیکلت‌ها نشده است.

منبع:ایرنا

قبلیقبلرشد ۱۱۷ درصدی تولید خودروسازان در ابتدای سال ۱۴۰۰
بعدی50 درصد مغازه‌های پاساژ ربیعی تبدیل به انبارشده‌اندبعدی

قیمت خودرو در 31 خرداد 1401 + رنو تندر 449میلیون

سارا رستگار 31 خرداد 1401

آسنا توربو اتوماتیک سلطان پیکاپ های ایران

علی محمد اخوان 30 خرداد 1401

تاریخ خودرو : جنرال موتورز پایان پونتیاک را اعلام کرد

حسین توکلی 30 خرداد 1401

خرید اتوبوس‌ های دست دوم خارجی را مصلحت نمی‌دانیم

عبدالعلی مجد 03 تیر 1401

مسئولان به حرف صنف تعميرکاران خودرو گوش نمي‌دهند

حسین پورمحمد 04 تیر 1401

بی ام و ایزِتا تیون شده با پیشرانه فولکس‌واگن بیتل!

سارا رستگار 02 تیر 1401

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قطعات خودرو TV

تماشا کنید : معرفی نمایشگاه اتومکانیک سپاس

مرصاد رنگرز 29 خرداد 1401

تماشا کنید: اسکندر معترف: در گذشته صداقت بیشتر از این بود / از گذشته تا امروز صنف لوازم یدکی

مرصاد رنگرز 22 خرداد 1401

گزارش تصویری: دیدار حجت الاسلام و المسلمین مرسلی با اعضای هیات مدیره منتخب و فعلی

مرصاد رنگرز 18 خرداد 1401

تماشا کنید: حماسه‌ای در اوج اضطراب/ مستند اختصاصی قطعات خودرو در مورد انتخابات صنف

محمدمهدی بشارت‌نیا 17 خرداد 1401

اخبار صنعت خودرو

مرسدس بنز GLS می باخ با کت و شلوار ایرانی
خودروی ارزان باید چند میلیون تومان باشد؟
حضور گروه بهمن در نمایشگاه خودرو شیراز
ضرورت استیضاح وزیر صمت/چرا وعده ساماندهی بازار خودرو عملی نشد؟
افزايش نرخ ارز هم بازار خودرو را تکان نداد/ تعرفه واردات بيشتر از ۴۰ درصد نباشد
فروش پیکاپ T8 آغاز می شود
پیش فروش ۴ محصول ایران خودرو بدون قرعه کشی؛ از فردا
آیا تعطیلات تابستانی بدون کرونا ما را واردکننده بنزین می کند؟
تولید خودرو با مشارکت روسیه
قیمت ۲۳ محصول ایران‌خودرو برای تیرماه اعلام شد + جدول
کراس اوور ملی ایران‌خودرو معرفی شد
آخرین مهلت نصب شناسه اصالت روی قطعات خودرو
تغییر بزرگ در طرح واریز یارانه بنزین به حساب هر ایرانی
خبر افزایش قیمت بنزین، جمع‌آوری کارت‌های جایگاه‌داران و تغییر سهمیه‌ها کذب است!
احتمال از سرگیری تولید تندر ۹۰ با قطعات روسی

برترین‌های قطعات خودرو

مدیر بازاریابی بالین تک: محدودیت واردات خودرو انگیزه رقابت را در واحدهای قطعه‌سازی از بین می‌برد
مدیرعامل نوین پارت: هیچ‌کس از عدم ثبات قیمت ارز سود نمی‌برد
ابوالفضل کریمی مدیرعامل سانیار صنعت: به تولید کالای با کیفیت و به‌روز متعهدیم
خیز بلند سیل‌گسترسالاران برای کسب 25 درصد بازار اورینگ کشور
اصلش پلاس تکسه
خرید مطمئن لنت ترمز ژرمن تکس
فولاد آذین سهند
شرکت ماشین لنت تهران
شرکت راین گستر
شرکت سوخت آما

وب‌گردی

بستن