قطعات خودرو

۶۵ فعال رسانه‌ای در ۲۰۲۰ کشته شدند

به گزارش«قطعات خودرو»:به گفته فدراسیون بین‌المللی روزنامه نگاران، در مجموع ۶۵ روزنامه نگار و اصحاب رسانه در سراسر جهان در سال گذشته میلادی حین انجام وظایف خود کشته شدند.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این گروه امروز (جمعه) با انتشار جزئیات مربوط به گزارش سالانه کشتار اصحاب رسانه اعلام کرد، این میزان ۱۷ تا بیش از ۲۰۱۹ است و مجموع تلفات نیز در همان سطح سال‌های ۱۹۹۰.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه نگاران همچنین گفت، این کشتارها در ۱۶ کشور انجام شده و شامل حملات هدفمند، حملات با استفاده از بمب گذاری‌ها و تیراندازی‌ها می‌شود.

در مجموع ۲۶۸۰ روزنامه نگار از زمان آغاز به کار این فدراسیون کشته شده‌اند.

آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه نگاری گفت: کارتل‌های مواد مخدر در مکزیک، افراط گرایان در پاکستان، افغانستان و سومالی به همراه تندروها در هند و فیلیپین حملاتی را علیه روزنامه نگاران انجام می‌دهند.

برای چهارمین بار در پنج سال، مکزیک در راس فهرست کشورهایی است که بیشترین خبرنگاران در آن کشته شدند، یعنی ۱۴ تن. پس از آن افغانستان با ۱۰ کشته، پاکستان با ۹ کشته، هند با هشت کشته، فیلیپین و سوریه هر کدام با چهار کشته و نیجریه و یمن هر کدام با سه کشته قرار دارند.

خبرنگارانی هم در عراق، سومالی، بنگلادش، کامرون، هندوراس، پاراگوئه، روسیه و سوئد کشته شدند.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه نگاران همچنین گزارش داد، علاوه بر خبرنگاران کشته شده، دست کم ۲۲۹ روزنامه نگار هم در سراسر جهان تا مارس ۲۰۲۱ بابت کارشان زندانی شده‌اند. ترکیه بزرگترین زندانی کننده خبرنگاران در جهان است و دست کم ۶۷ اصحاب رسانه در این کشور در حبس هستند.

بعد از ترکیه، چین با ۲۳ تن، مصر با ۲ تن، اریتره با ۱۶ تن و عربستان با ۱۴ تن قرار دارند.

دبیرکل فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران همچنین گفت: هیچ کشور دموکراتیکی نمی‌تواند پیام رسان‌های آزادی بیان را به حبس بیندازد

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است