قطعات خودرو

آشفتگی صنعت خودروی ایالات‌متحده از کمبود قطعات

قطعات خودرو: جو بایدن در جلسه‌ای مجازی با مدیران‌عامل شرکت‌های خودروسازی و قطعه‌سازی، فناوری، بیوتکنولوژی و الکترونیک آمریکا برای رفع مشکل کمبود تراشه‌های نیمه‌رسانا دیدارکرد.

گفتگوها در این نشست پیرامون بحران کمبود تراشه‌های نیمه‌رسانا بود که هزینه‌های میلیاردی را برای خودروسازان در پی داشته است و حتی آن‌ها را وادار به اخراج‌های موقت اما گسترده کارگران کرده است. بایدن از پیشنهاد مشوق‌های مالیاتی به تولیدکنندگان قطعات خودرو برای ساخت قطعه‌های مهم در آمریکا حمایت کرده است تا از کمبود قطعه در آینده جلوگیری کند.

از اواخر سال 2020 مدیران صنعت خودرو نسبت به کمبود تراشه‌های نیمه‌رسانا هشدار می‌دادند. هشدارها سریعاً به تعطیلی موقت کارخانه‌های خودروسازی تبدیل شد و این تعطیلی موقت باعث شد که خودروسازان از آغاز سال 2021 تا امروز ده‌ها هزار کارمند خود را در آمریکا به‌طور موقت اخراج کنند.
هرچند کارشناسان و مسئولان شرکت‌ها می‌گویند که بایدن تقریبا هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد تا تولیدکنندگان تراشه را– که بیشتر آن‌ها در آسیا و به‌ویژه تایوان هستند – وادار سازد قطعات بیشتری را به صنعت خودروسازی آمریکا اختصاص دهند اما بایدن می‌تواند آن‌ها را از راه‌های دیگر تحت‌فشار قرار دهد و از پیشنهاد مشوق‌های مالیاتی به تولیدکنندگان آمریکایی برای ساخت قطعات مهم در آمریکا به‌منظور جلوگیری از کمبودهای مشابه در آینده پشتیبانی کند.
منبع: CNBC
مترجم: حسین توکلی

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است