قطعات خودرو

آغاز سومین دور عرضه خودروهای وارداتی از امروز؛ متقاضیان ۳ روز مهلت دارند

به گزارش قطعات خودرو به نقل از ایسنا، متقاضیانی که در مرحله اول ثبت‌نام خودروهای وارداتی در اسفند ماه سال گذشته ثبت تقاضا کرده و نوبت‌دهی شده‌اند طی دو مرحله برای خودروهای وارد شده به کشور که تمامی فرآیندهای قانونی اخذ مجوز آن‌ها، توسط شرکت‌های واردکننده طی شده است، عرضه صورت گرفت و بخشی از ٣٠ هزار نفر ثبت‌نام کننده خودروی خود را انتخاب کرده و نتایج تخصیص آن‌ها مشخص شد.

 

حال از (سه‌شنبه ١۶ آبان) در حالیکه دو هفته از عرضه قبلی که ٩ خودرو عرضه شده بود، می‌گذرد، سایت سامانه‌ یکپارچه خودروهای وارداتی برای باقی متقاضیان که هنوز تخصیصی به آن‌ها صورت نگرفته، بازگشایی و فعال می‌شود.

 

بر اساس اطلاعیه‌ای که امروز سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی ارائه کرده است، برای متقاضیان خودروهای وارداتی که در مرحله اول ثبت‌نام و اولویت آن‌ها مشخص شده، سامانه صرفا جهت انتخاب خودروهایی که در جدول زیر آمده است، از روز (سه‌شنبه ١۶ آبان ماه) تا پایان روز پنجشنبه (ساعت ۲۳:۵۹ روز پنج شنبه ١٨ آبان ماه) در دسترس خواهد بود.

 

در این مرحله که سومین دوره عرضه خودروهای وارداتی است، متقاضیان می‌توانند سه اولویت از میان محصولات اعلامی زیر را انتخاب کنند.

 

لازم به تاکید است که هیچگونه ثبت‌نام جدیدی در این مرحله انجام نمی‌شود و انتخاب خودرو در سامانه صرفاً برای ثبت‌نام کنندگان مرحله اول است.

 

خودروهای عرضه شده در این دوره از ثبت‌نام که دارای  قیمت قطعی در مبادی ورودی هستند، به شرح زیر است:

 

 

همچنین دو خودروی فیات ۵٠٠ و سوزوکی Ciaz که دارای قیمت علی‌الحساب در مبادی ورودی هستند در این دوره عرضه شده است:

 

 

گفتنی است: قیمت علی‌الحساب اعلام شده، قیمت در مبادی ورودی بوده و هزینه‌های جانبی عوارض قانونی پس از ترخیص، شامل مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و… در هنگام صدور فاکتور نهایی به قیمت‌های قطعی و مصوب اضافه خواهد شد.

 

قیمت‌های قطعی خودروهای مذکور پس از ارائه کلیه مستندات و مدارک مثبته و بر اساس آخرین ضوابط و مقررات تعیین و اعلام می‌شود؛ مطابق مصوبه شورای رقابت، ملاک قیمت قطعی خودرو، رقم محاسباتی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان خواهد بود که متعاقباً در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی بارگذاری خواهد شد.

 

همچنین شایان ذکر است که مبلغ پرداختیِ علی‌الحساب، پس از فراخوان اولیه به صورت ۵۰ درصد قیمت علی‌الحساب خواهد بود که پس از واریز مبلغ مذکور نسبت به انعقاد قرارداد با متقاضی توسط شرکت واردکننده اقدام می‌شود و در خصوص موارد یاد شده و همچنین مواردی که قیمت قطعی خودرو تا زمان دریافت پیامک اعلام شود شرکت می‌تواند به صورت کامل قیمت قطعی را دریافت کند.

 

عدم واریز وجه حداکثر تا پنج روز پس از فراخوان صورت گرفته، به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی از اولویت بندی سامانه حذف خواهد شد.

 

حداکثر زمان تحویل خودروها نیز برای قراردادهای منعقده سه ماه تعیین شده است؛ بنابراین واردکنندگان می‌بایست حداکثر تا سه ماه پس از انعقاد قرارداد نسبت به صدور دعوت‌نامه تکمیل وجه براساس قیمت قطعی اعلام شده توسط شورای رقابت اقدام و همزمان تحویل خودرو به متقاضی صورت پذیرد؛ در صورت تاخیر در تحویل، قراردادهای مذکور مشمول جرائم تاخیر در تحویل مقرر در آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو و دستورالعمل‌های صادره در این خصوص خواهند شد.

 

گفتنی است که قراردادهای مذکور مطابق ضوابط مشمول سود مشارکت و انصراف نیستند.

 

تخصیص خودروها نیز بر اساس رتبه ثبت‌نامی قبل متقاضی (اولویت‌بندی های صورت گرفته) و اولویت انتخابی خودروها ( انتخاب سه اولویت خودروهایی که اولویت اول بسیار مهم است) انجام می‌گیرد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *