قطعات خودرو

آغاز طرح رفع اثر از پلاک موتورسیکلت‌های شهر تهران

به گزارش قطعات خودرو به نقل از بازار، سرهنگ احسان مومنی گفت: از فردا در سطح شهر تهران طرح جدیدی به نام طرح برخورد با تخلف پوشش موتورسیکلت سواران با رویکرد رفع اثر در محل آغاز خواهد شد که این طرح در چندین مرحله اجرا خواهد شد.

 

وی افزود: در مرحله اول اجرای این طرح فقط در منطقه ۱۲ شهر تهران انجام و از فردا در خیابان‌های جمهوری، مولوی، خیام و خیابان مصطفی خمینی اجرا خواهد شد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: این طرح با تشکیل گروهایی متشکل از تیم‌های پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، عوامل انتظامی شامل یگان امداد، پلیس پیشگیری، پلیس آگاهی و شهرداری تهران انجام می‌شود.

وی افزود: این گروه‌ها با حرکت در خیابان‌های منطقه ۱۲، اگر با موتورسیکلت‌هایی که در حاشیه خیابان‌ها و معابر پارک شده اند و پلاک‌های خود را به هر طریقی (مانند زدن برچسب، زدن ماسک، استفاده از هر وسیله دیگر) دستکاری کرده اند مواجه شوند، باید در همان محل رفع اثر از پلاک صورت بگیرد.

 

سرهنگ مومنی گفت: پس از رفع اثر باید پلاک قابل خواندن و رویت کامل باشد و اعداد آن نیز باید به صورت واضح در دید قرار بگیرد.

وی افزود: این طرح در مرحله اول فقط آموزشی است، جریمه و توقیف ندارد و فقط رفع اثر در مورد پلاک انجام می‌شود که تمیز و خوانا باشد.

سرهنگ مومنی گفت: برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هر فردی که پلاک خود را دستکاری نماید ۶ ماه تا یکسال حبس برای وی در نظر گرفته شده است.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ به موتور سیکلت سواران توصیه کرد: هنگام خروج از منزل اگر به هر دلیلی پلاک خود را پوشش داده اند ابتدا رفع اثر کرده و بعد در معابر شهر تهران تردد نمایند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *