به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از نیواطلس، تونال برای طیف شهرنشین جوان، آگاه به فناوری روز و ماجراجو طراحی شده است که ظاهرا اکثر خودروهای مدل کراس‌اوور به آن توجه دارند. به‌منظور جلب توجه این نوع خریداران، آلفا به یک کلمه کلیدی محبوب روی آورده است که آن NFT (توکن غیرقابل معاوضه) است. NFT پس از خرید خودرو، آن را ضمانت می‌کند و با افزایش عمر خودرو تکامل می‌یابد.

آلفارومئو در اطلاعیه‌ای توضیح داد: این فناوری مبتنی بر مفهوم «کارت بلاک‌چین» است که سابقه محرمانه و غیرقابل تغییری از مراحل اصلی دوران کاربرد وسیله نقلیه شخصی است. در ادامه این بیانیه آمده است: با رضایت مشتری، NFT داده‌های خودرو را ثبت و ضمانتی ایجاد می‌کند که می‌توان از آن برای اطمینان از نگهداری صحیح خودرو استفاده کرد و تاثیر مثبتی بر ارزش به‌روز آن خواهد داشت. در بازار خودروهای دارای مالکیت قبلی، گواهینامه NFT سند دیگری از اعتبار برای مالکان یا فروشندگان است که می‌توانند روی آن حساب کنند.

با حرکت به سمت ویژگی‌های خودروی سنتی‌تر، تونال در زمان عرضه با دو گزینه پیشرانه تمام‌چرخ متحرک عرضه خواهد شد که یکی هیبریدی و دیگری غیرهیبریدی است. گزینه‌های برتر این خودروی برقی پلاگین هیبرید چهارچرخ متحرک Q۴، موتور ۳/ ۱ لیتری توربو۴ نصب‌شده در جلو و موتور الکتریکی ۹۰کیلوواتی (۱۲۰اسب بخار)، بسته باتری لیتیوم یونی ۵/ ۱۵کیلووات ساعتی و گیربکس ۶سرعته اتوماتیک است. این دو موتور در ترکیب با یکدیگر تا ۲۷۲اسب‌بخار (۲۰۰کیلووات) قدرت ایجاد خواهند کرد و رانندگان آن، پیشرانه را از طریق سه‌حالت قابل انتخاب مدیریت خواهند کرد که شامل حالت رانندگی تمام الکتریکی تا ۳۰مایل (۴۹کیلومتر) بدون آلایندگی، حالت دوگانه با عملکرد بالا برای حداکثر خروجی از موتور هیبریدی و پیشرانه برقی و حالت طبیعی که به طور خودکار قدرت الکتریکی و توربو را برای رانندگی معمولی روزمره ترکیب می‌کند، هستند.

افرادی که از گزینه پلاگین عبور می‌کنند، به خودروی چهارچرخ متحرکQ۴  استانداردی دست خواهند یافت که موتور توربوچهار تا ۰/ ۲لیتر و گیربکس تا ۹سرعته اتوماتیک را در جاده ارائه خواهد کرد و ۲۵۶اسب بخار قدرت (۱۹۱کیلووات) و ۲۹۵پوند فوت (۴۰۰نیوتن‌متر) گشتاور خواهد داشت. در حالی که موتور توربو اعتبار زیست‌محیطی خودروی برقی پلاگین هیبرید کامل را ندارد، از فناوری استارت-استاپ‌موتور برای برآورده کردن استانداردهای آلایندگی فوق‌العاده کم ۳۰ (SULEV ۳۰) استفاده می‌کند.

از طرف دیگر، سیستم تعلیق مستقل که به موتورهای توربو کمک می‌کند بهترین کارآیی خود را روی آسفالت ارائه دهند، شامل کمک‌فنرهای تطبیقی متناوب است که به سیستم تعلیق فعال مجهز به شیر دومرحله‌ای با کمک‌فنرهای کنترل‌شده الکترونیکی قابل ارتقا است. آلفارومئو همچنین به لطف سیستم دیسکی با کالیپر ترمز برمبو، یک سیستم فرمان مستقیم در این سگمنت و ترمز بهبودیافته را ارائه می‌دهد.

خودروی استلویو آلفارومئو قبلا ثابت کرده که زبان طراحی این غول خودروسازی در یک خودروی شاسی‌بلند به زیبایی صحبت می‌کند و تونال هیچ گزینه دومی ‌را به ذهن ما متبادر نمی‌کند. بدنه ۳/ ۱۷۸اینچی (۴۵۳سانتی‌متری) این خودرو به اندازه کافی زیبا و خوش‌فرم است و کمی ‌انحنای بیشتر در کاپوت آن به‌خوبی به یک طراحی فرانت‌اند با چراغ‌های جلوی LED تیز «۳+۳» که در کنار سپر برجسته آلفا اسکودتو قرار دارد، می‌نشیند. علاوه بر عملکردهای معمول روشنایی و چراغ راهنما، چراغ‌های جلو چشمک می‌زنند و هر زمان که راننده خودرو را روشن و خاموش می‌کند، سیگنال سلام یا خداحافظی می‌دهند. چراغ‌های عقب نیز به همین شکل چشمگیر هستند و طراحی ۳+۳ را در باریکه قرمز روشن با عرض کامل ادغام می‌کنند.

فضای داخلی خودروی تونال به لطف چرم، آلکانتارا و آلومینیوم به‌خوبی حس خودروی «آلفا» را به راننده القا می‌کند. صفحه نمایش لمسی ۳/ ۱۰اینچی Uconnect۵ و کنترل‌های لمسی همیشه در موقعیت محوری راننده قرار دارند و پانل ابزار دیجیتال ۳/ ۱۲اینچی اطلاعات را واضح و در مرکز صفحه به نمایش می‌گذارد.

از دیگر ویژگی‌های فنی این خودرو می‌توان به برنامه آمازون الکسا خانه به ماشین و ماشین به خانه با صدای طبیعی، پلت‌فرم کارپلی اپل و Android Auto بی‌سیم، شارژ دستگاه بی‌سیم و خدمات جهانی آلفا کانکت با به‌روزرسانی‌های over-the-air اشاره کرد. برنامه‌نویسی over-the-air به روش‌های مختلف توزیع نرم‌افزار جدید، تنظیمات پیکربندی و حتی به‌روزرسانی کلیدهای رمزگذاری در دستگاه‌هایی مانند تلفن‌های همراه، جعبه تنظیمات، اتومبیل‌های برقی یا تجهیزات ارتباطی صوتی ایمن اشاره دارد. ویژگی‌های کمک‌راننده شامل دستیار ترافیک سطح۲، کروز کنترل تطبیقی، دستیار سرعت هوشمند، تشخیص نقطه کور و سیستم اخطار برخورد و دستیار رعایت خطوط رانندگی است.

آلفارومئو در سه‌ماه چهارم سال ۲۰۲۲ فروش این خودرو را آغاز و تونال را در سه تریم اسپرینت، Ti و Veloce عرضه می‌کند. تولید در کارخانه Giambattista Vico  استلانتیس آلفا در شهر ناپل ایتالیا انجام خواهد شد و اولین تحویل آن در سه‌ماه اول سال ۲۰۲۳ آغاز خواهد شد. کارشناسان صنعت خودرو معتقدند این خودرو همان چیزی است که آلفارومئو برای جذب مشتری به آن‌ نیاز دارد، چرا که بعد از توقف تولید جولیتا، میتو و۴C بسیاری از مشتریان خود را از دست داد. این کراس‌اوور کامپکت کاملا جدید به نظر می‌رسد و می‌تواند پلی برای ارتقای محصولات آلفارومئو باشد. این خودرو، یک خودروی اسپرت نیست، اما آلفارومئو به آن برای حفظ میراث خود به آن نیاز دارد.