قطعات خودرو

آمار فروش ماسل کارها در سال ۲۰۲۳، صعود کامارو و پیشتازی دوباره موستانگ

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، در سه‌ماههٔ نخست سال جاری موستانگ تاج پادشاهی فروش را از چلنجر گرفته و کامارو نیز هرچند همچنان سوم است اما افزایش فروش قابل‌توجهی را تجربه کرده است.

 

 

بخش ماسل کارهای بازار آمریکا در سال ۲۰۲۳ شروع قدرتمندی از لحاظ فروش داشته است و هر سه خودروی شورلت کامارو، دوج چلنجر و فورد موستانگ نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲ افزایش فروش را تجربه کرده‌اند. البته درحالی‌که دوج سال گذشته را با پیشتازی فروش این کلاس به پایان رساند، در سه‌ماههٔ نخست سال ۲۰۲۳ به جایگاه دوم نزول کرده است. در طول سه ماه اول سال جاری چلنجر ۱۱,۳۷۱ دستگاه فروخته که دو درصد نسبت به فروش ۱۱,۱۲۴ دستگاهی مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

 

 

موستانگ نیز حالا با فروش ۱۴,۷۱۱ دستگاه به پیشتاز بازار تبدیل شده و با اختلاف زیادی بالاتر از چلنجر قرار گرفته است. این رقم نسبت به فروش ۱۳,۹۸۶ سه‌ماههٔ نخست سال ۲۰۲۲ افزایش ۵.۲ درصدی را نشان می‌دهد. شورلت کامارو نیز با فروش ۷,۷۸۰ دستگاه همچنان در جایگاه سوم قرار دارد اما این خودرو بیشترین افزایش فروش را تجربه کرده است. فروش ماسل کار شورلت در سه ماه نخست سال ۲۰۲۳ نسبت به سال قبل ۱۵.۹ درصد بیشتر شده است. اگر این میزان فروش در کل سال جاری حفظ شود، موستانگ و کامارو می‌توانند از فروش سال ۲۰۲۲ خود فراتر بروند اما چلنجر اگر بخواهد همچنان پیشتاز این بخش باشد باید بتواند بیشتر از موستانگ بفروشد.

امسال در بخشی که در اواسط دههٔ ۲۰۰۰ دوباره متولد شد شاهد تغییرات مهمی خواهیم بود. دوج در ماه دسامبر به تولید چلنجر پایان می‌دهد و بدین منظور نسخه‌های ویژهٔ زیادی معرفی کرده که آخرین آن‌ها مدل دیمن ۱۷۰ با ۱۰۲۵ اسب بخار قدرت است. همچنین طی سال جاری نسل هفتم موستانگ به بازار خواهد آمد. تولید این نسل اواخر سال آغاز می‌شود. موستانگ جدید در نسخهٔ دارک هورس ۵۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت. امسال همچنین سال آغاز پایان کامارو هم خواهد بود زیرا شورلت پس از مدل ۲۰۲۴ به تولید این ماشین پایان خواهد داد هرچند که گفته است این پایان داستان کامارو نخواهد بود.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *