قطعات خودرو

آیا تغییر قیمت بنزین در سال ۱۴۰۳ داریم؟

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، از سال ۲۰۱۸ قیمت بنزین در ایران تغییری نکرده است و به همین دلیل هر از چند گاهی در اینترنت و فضای مجازی شایعاتی مبنی بر افزایش قیمت این ماده به گوش می رسد. اما رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در گفت و گوی خبری مهمی توضیح داد که قیمت فعلی بنزین ۱۴۰۳ است.

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در پاسخ به انتقاد مجلس مبنی بر بی توجهی به عدم تعادل انرژی در بودجه، گفت: از دیدگاه آقایان، رفع عدم تعادل به معنای افزایش قیمت است. با افزایش قیمت سوخت، یعنی بنزین و برق، مردم مجبور به استفاده از منابع کمتری می شوند، اما در حال حاضر دولت قصد تعدیل قیمت سوخت را ندارد.

 

به گفته وی، ابتدا باید اصلاحات غیرقیمتی اعمال شود و فعلاً منابع هدفمند با توجه به رشد مصرف در نظر گرفته شود. به طور دقیق تر، اجرای 50 برنامه غیر از اصلاح قیمت ها در دستور کار قرار دارد و در سال آینده برای بهینه سازی مصرف انرژی اجرا می شود.

 

بر اساس اظهارات سازمان برنامه و بودجه کشور، اصلاحات فرآیندی و غیرقیمتی اولویت دارد و در سال جدید هیچ برنامه ای برای اعمال فشار مالیاتی جدید یا تغییر نرخ و مبنای مالیاتی وجود ندارد. اما اگر قرار باشد قیمت ها تغییر کند، سود آن به مردم برمی گردد.

 

از سوی دیگر در لایحه پیشنهادی مجلس برای برنامه هفتم توسعه به افزایش قیمت آب، برق، گاز و بنزین اشاره شده است. اجرای این برنامه پنج ساله از اوایل سال 1403 آغاز شد و تا پایان سال 1407 ادامه خواهد داشت و در گفت و گوی خبری اخیر از رئیس سازمان برنامه و بودجه در مورد این برنامه سوال شد.

 

وی با بیان اینکه برنامه هفتم هنوز به صورت قطعی منتشر نشده و مصوبات پیشنهادی متعلق به مجلس است، گفت: برخی از این مصوبات خلاف اصل 75 قانون اساسی است و در شورای نگهبان در حال بررسی است. به ویژه 48 نکته پیشنهادی مجلس بار مالی دارد و قابل اجرا نیست.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *