قطعات خودرو

اتوبوس برقی شرکت ایران‌خودرو دیزل رونمایی شد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از ایرنا، اتوبوس برقی شرکت ایران خودرو دیزل یکی از هفت محصول توسعه یافته این شرکت در ۱۶ ماهه گذشته است.

 بر پایه این گزارش، طراحی و توسعه اتوبوس برقی ایران‌خودرودیزل بر مبنای پلتفرم اتوبوس آتروس این شرکت انجام شده که ظرفیت تولید آن روزانه چهار دستگاه و سالیانه حدود یک‌هزار دستگاه است، محصولی که مطابق تست های موفق انجام شده در شیب ۳۰ درصد نیز واژگون نمی شود، در حالی که استاندارد شیب واژگونی ۲۸ درصد است.
در مراسم رونمایی از این محصول، “جواد توسلی مهر” مدیرعامل ایران خودرو دیزل اظهار داشت: استفاده از هر دستگاه اتوبوس برقی سالیانه کاهش مصرف سوخت به میزان ۴۰ هزار لیتر به دنبال خواهد داشت.
وی گفت: با فرض تولید سه هزار دستگاه اتوبوس برقی در مدت سه سال، کاهش مصرف سوخت به میزان ۸۴۰ میلیون لیتر، صرفه‌جویی ۴۴۵ میلیون دلاری ( با فرض ۵۳ صدم دلار در هر لیتر گازوئیل) و صرفه‌جویی حدود ۱۲ هزار میلیارد تومانی اتفاق خواهد افتاد.
وی در عین حال خاطرنشان کرد: تیراژ پایین تولید، علت اصلی است که سرمایه گذاری در تولید قطعات خودروهای تجاری در کشور اتفاق نمی‌افتد.
توسلی مهر ابراز امیدواری کرد که با حمایت دولت و خریداری و مصرف محصولات داخلی، مشکلات خودروسازان تجاری به حداقل برسد و در غیر این صورت دوباره شاهد کاهش تیراژ تولید خواهیم بود.
وی بیان داشت: در ۱۶ ماه گذشته با الهام از فرمایشات رهبر معظم انقلاب و “جهش تولید” به سراغ افزایش تولید به منظور نجات این شرکت رفتیم، شرکتی که از سال ۹۰ و با اتفاقات حادث شده برای آن از تولید سالیانه ۱۲ هزار دستگاه به سالیانه فقط ۲ هزار و ۸۰۰ دستگاه کاهش یافت و سبب شد تا به یکی از ور شکسته ترین شرکت‌های خودروسازی در ۱۰ سال گذشته تبدیل شود.
مدیرعامل ایران خودرو دیزل یادآور شد: زیان این شرکت در شهریور سال گذشته به پنج‌هزار و ۸۶۰ میلیارد تومان رسید که تعدیل ۲۰ درصدی نیروهای آن را به دنبال داشت، با این حال با جهش در تولید و رسیدن از ۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه در سال ۹۸ به هفت هزار دستگاه در سال جاری، کاهش بدهی‌های این شرکت اتفاق افتاد و امروز بدهی ایران خودرو دیزل به صفر رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: امروز سود عملیاتی شرکت ایران خودرودیزل به بیش از ۲ هزار میلیارد تومان رسیده و سودده‌ترین شرکت خودروسازی کشور است.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *