قطعات خودرو

اثرگذاری «خودروی بورسی» زمان می‌برد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از دنیای اقتصاد، رئیس هیات‌مدیره انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور گفت: اثرات مثبت عرضه خودرو در بورس زمانی پدیدار می‌شود که این کالا به صورت مستمر در این بستر عرضه شود. محمدرضا نجفی‌‌منش ‌بیان کرد: با عرضه خودرو در بورس کالا منافع عده‌ای به خطر افتاده است، بنابراین این افراد با این موضوع مخالفت می‌کنند. وی اظهار کرد: بعد از گذشت چند ماه، به مرور نتایج مثبت عرضه خودرو در بورس کالا در حال پدیدار شدن است.

 

رئیس هیات‌مدیره انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور افزود: از زمان آغاز عرضه خودرو در بورس کالا خودروساز و مصرف‌کننده هر دو منتفع شده‌اند، به‌ طوری که خودروساز خودرو را با قیمتی بیشتر از نرخ کارخانه عرضه می‌کند و خریدار نیز خودروی عرضه‌شده در بورس کالا را با قیمتی حدود ۵۰ تا ۱۰۰میلیون تومان کمتر از قیمت بازار خریداری می‌کند.

 

نجفی‌منش با اشاره به ثبت تقاضای خرید حدود ۱۰میلیون نفر برای خرید خودرو از طریق قرعه‌کشی در عرضه اخیر ایران‌خودرو، گفت: این تقاضا برای خرید ۱۰ تا ۱۲هزار خودرو است که قطعا همه اینها متقاضی خودرو نیستند بلکه هدفشان خرید خودرو به قیمت کارخانه به قصد فروش آن در بازار آزاد و کسب سود است.

 

رئیس هیات‌مدیره انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور بیان کرد: اگر خودرو به قیمت واقعی عرضه شود تقاضای کاذب برای آن پیدا نمی‌شود؛ زیرا اغلب متقاضیان به دنبال مابه‌التفاوت قیمت کارخانه و بازار هستند.

 

 

وی با اشاره به واقعی شدن قیمت خودرو با عرضه در بورس کالا گفت: تعدادی از عرضه خودروهایی که در بورس کالا انجام می‌شود مشتری ندارد، زیرا قیمت عرضه خودرو در بورس با قیمت بازار اختلاف زیادی ندارد.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *