قطعات خودرو

ارزان ترین ماشین دنیا به پول ایران چیست؟ + معرفی 4 ماشین جذاب

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، خرید خودرو می‌تواند یک نوع سرمایه‌گذاری بلندمدت محسوب شود، اما با توجه به نوسانات قیمت و شرایط اقتصادی امروز، خرید یک ماشین جدید و حتی دست دوم سخت است. گاهی پیش می‌آید، غرق در مطالب سایت‌های مختلف می‌شوید و به‌دنبال این هستید که یک ماشین مقرون‌به‌صرفه و البته مجهز به آپشن‌های قابل توجه را خریداری کنید. اما همین‌که با قیمت‌های سرسام‌آور موجود در بازار روبه‌رو می‌شوید، قید همه‌چیز را می‌زنید و ناامید، به سقف بالای سرتان زل می‌زنید یا سراغ گزینه‌های داخلی مانند ماشین ساینا می‌روید.

 

خبر خوب این است که در این مقاله از مجموعه خودرو بانک به سراغ معرفی ارزان ترین ماشین دنیا به پول ایران رفته‌ایم تا قیمت جهانی آن‌ها را با پول رایج ممکلت خودمان مقایسه کنیم. همین حالا از زل زدن به سقف بالای سرتان دست بردارید و با ما همراه شوید تا با ماشین‌هایی آشنا شوید که قیمت پایین آن‌ها باور نکردنی است.

 

آیا یک ماشین مقرون‌به‌صرفه، واقعاً ارزشمند است؟

این تفکر اشتباه در بین بسیاری از افراد وجود دارد که ماشین خوب، ماشین گران‌قیمت و بسیار لاکچری است. خودروسازان، سعی می‌کنند تا با پیدا کردن راه‌حل‌های مختلف، علاوه بر طراحی آپشن‌ها و قابلیت‌های جدید، قیمت نهایی ماشین‌های تولیدشده را به حداقل ممکن کاهش دهند. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چرا ماشین‌های خوب در ایران، گران‌قیمت هستند؟ پاسخ به این سوال، بسیار ساده است؛ چرا که نوسان قیمت، گرانی دلار و البته ممنوعیت واردات ماشین به کشور از جمله دلایل این اتفاق هستند.

جالب است بدانید که ارزان ترین ماشین دنیا به پول ایران، ساخت کشورهایی است که معمولاً در صنعت خودروسازی پیشتاز هستند. به‌عبارت ساده‌تر، این پول ماست که کمی بی‌ارزش شده است، وگرنه هنوز هم می‌توان با یک بودجه معقولانه، یک ماشین قدرتمند و قابل اطمینان خرید. در ادامه به سراغ چندتا یک لیست چهارتایی از ارزان ترین ماشین دنیا به پول ایران رفته‌ایم تا به ادعای ما ایمان بیاورید! در این میان بد نیست نگاهی به مشخصات شاهین سایپا داشته باشید.

 

 

1. ماشین سوزوکی ایگنیس (Suzuki Ignis)

 

سوزوکی ایگنیس

 

عرضه‌شده در: کشور روسیه

قیمت رسمی در بازار جهانی: بین 700 تا 980 هزار روبل

قیمت به پول ایران: 436 الی 611 میلیون تومان

 

با یکی از رقبای نسبتاً قدیمی مدل‌های برند سوزورکی آشنا شوید. ماشین سوزوکی ایگنیس، رتبه اول ارزان ترین ماشین دنیا به پول ایران را در لیست ما کسب کرده است و در بسیاری از مقالات، با ماشین‌هایی مثل فولکس واپن آپ (Volkswagen Up)، هیوندای i10 (Hyundai i10) و تویوتا آیگو (Toyota Aygo) مقایسه می‌شود. سوزوکی ایگنیس، برای اولین‌بار در سال 2000 به بازار جهانی معرفی شد و حالا با طراحی جدیدتر به‌صورت انحصاری در بازار روسیه عرضه شده است.

 

طراحی ایگنیس، کاملاً دوست‌داشتنی و جالب است؛ به‌نحوی که بسیاری از شهروندان روسی از آن به‌عنوان بهترین خودروی برای تردد داخل شهری نام می‌برند. وزن این ماشین، کم‌تر از 900 کیلوگرم است و از فناری هیبریدی ملایم 12ولتی (12v mild-hybrid interior) برخوردار شده است. قدرت موتور این ماشین، 89 اسب بخار است و مسافت صفر تا 62 مایل (99.758 کیلومتر) را در عرض 12.7 ثانیه طی می‌کند.

 

اگر این ماشین با همین قیمتی که در بازار روسیه عرضه شده است، به ایران بیاید، می‌توان آن را با یک بوجه 400 الی 500 میلیون تومانی خرید. در مقایسه با سایر ماشین‌های داخل بازار ایران که قیمت آن‌ها سربه‌فلک کشیده است، سوزوکی ایگنیس می‌تواند یک خرید رویایی و البته کاملاً اقتصادی محسوب شود.

 

 

2. هیوندای النترا 2023 (Hyundai Elantra)

 

هیوندای النترا 2023

 

ساخت کشور: کره جنوبی

قیمت در بازار جهانی: 20.500 دلار

قیمت در بازار دبی: 50 هزار درهم

قیمت به پول ایران: با توجه به قیمت بازار دبی، حدود 984 میلیون تومان

طبق اخبار رسمی کشور، هیوندای النترا 2023، دوم بهمن 1401 وارد گمرک شهید باهنر شده است. این کامپکت سدان، از جمله ارزان ترین ماشین دنیا به پول ایران محسوب می‌شود که فعلاً قیمت رسمی آن توسط بورس کالای ایران تعیین نشده است. با توجه به قیمت این ماشین در بازار دبی، یک ایرانی با بودجه‌ای 400 میلیون تومانی می‌تواند صاحب یکی از مدل‌های جدید و مدرن النترا شود. طراحی مدل جدید النترای کنونی، شبیه سدان سوناتات و این مسئله می‌تواند برای بسیاری از علاقه‌مندان به ماشین‌های آسیایی جذاب باشد.

 

این ماشین، آپشن‌های خارق‌العاده‌ای دارد که موتور 4 سیلندر با قدرت 147 اسب بخار آن، یکی از آن‌هاست. اگر همین حالا به‌دنبال ماشین‌های زیر 20 هزار دلار در بازار جهانی ماشین باشید، هیوندای النترا 2023 یکی از آن‌ها و البته ارزان ترین ماشین دنیا به پول ایران محسوب می‌شود.

 

 

3. کرایسلر 200 2016 (2016 Chrysler 200)

 

کرایسلر 200 2016

 

کشور سازنده: ایالات متحده آمریکا

قیمت در بازار جهانی: حدوداً 14.572 دلار

قیمت به پول ایران: 700 میلیون تومان

سدان کرایسلر 200، یکی از ارزان ترین ماشین دنیا به پول ایران محسوب می‌شود که برای اولین‎‌بار در سال 2014 به بازار جهانی عرضه شد. این ماشین قدرتمند که در سال‌های 2014 تا 2017 تولید شده است، از جمله خودروهای قدرتمند آمریکایی است که از جمله کالاهای زیر 15 هزار دلار در ایالات متحده تلقی می‌شود. کرایسلر 2022، ظاهری فریبنده و کابین‌دار دارد، قابلیت‌های مدرن آن باعث شده‌اند تا رانندگان با اطمینان خاطر در جاده‌ها بتازند.

 

این ماشین در یک نگاه اجمالی، به پول ایران حدود 600 میلیون تومان ارزش دارد؛ البته این قیمت روی کاغذ است و مطمئناً اگر قرار باشد که این خودروی آمریکایی وارد ایران شود، هزینه گمرک و هزار چیز دیگر هم به آن اضافه می‌شوند. کرایسلر آمریکایی که از جمله ارزان‌ترین ماشین دنیا به پول ایران محسوب می‌شود، دارای یک موتور 4 سیلندری است که 184 اسب بار قدرت دارد و گیربکس 9 سرعته و اتوماتیک آن باعث می‌شود تا خیلی نرم و در عین حال با سرعت، در جاده‌ها حکم‌رانی کنید.

 

 

4. شورولت اسپارک 2016 (2016 Chevrolet Spark)

 

شورولت اسپارک 2016

 

کشور سازنده: ایالات متحده آمریکا

قیمت در بازار جهانی: حدوداً 10.016 دلار

قیمت به پول ایران: 480 میلیون تومان

شورولت اسپارک، یک ساب کامپکت (subcompact) آمریکایی است که از جمله ارزان ترین ماشین دنیا به پول ایران و جهان تلقی می‌شود. این ماشین، ممکن است که برای بسیاری از علاقه‌مندان به رانندگی، کمی کوچک به‌نظر برسد، اما می‌توان از آن به‌عنوان یکی از ایده‌آل‌ترین گزینه‌ها برای سفرهای شهری یاد کرد. اندازه کوچک این ماشین باعث می‌شود تا راننده بتواند در کوچه‌های تنگ شهر تردد و در کوچک‌ترین فضاهای ممکن هم پارک کند.

 

اسپارک، برای اولین‌بار در سال 2016 تولید شد و دارای یک موتور قدرتمند 4 سیلندر است که 98 اسب بخار قدرت دارد. ضمناً گیربکس دستی 5 سرعته این ماشین، قابلیت تغییر به حالت اتوماتیک را دارد و به سیستم اطلاعات سرگرمی با قابلیت پشتیبانی از Apple CarPlay، Android Auto و شبکه وای‌فای هم مجهز شده است.

ماشین فیدلتی هم می‌تواند از گزینه‌های شما باشد.

 

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است