قطعات خودرو

از وعده تا عمل واردات خودروی برقی

خودروی برقی

علی آبادی از آغاز سکان داری وزارت صمت نگاه ویژه‌ای به «خودروهای برقی» داشت، عنوانی که در اکثر سخنرانی های وی اثری از آن دیده می‌شد او به اعتقاد علی آبادی خودروهای برقی چه وارداتی باشن و چه تولید داخل می‌تواند تحول در صنعت خودروسازی، مصرف سوخت، محیط زیست و … را آغاز کند. به همین سبب علی آبادی گفته است که تا پایان سال 100 هزار تاکسی برقی در شهرهای بزرگ خواهیم داشت.

مهدی ضیغمی رئیس سازمان توسعه تجارت و  معاون علی آبادی نیز در دو تاریخ 29 مهر و دوم آبان وعده آغاز واردات خودروهای برقی از آبان ماه را داد. او در تاریخ 29 مهر ماه بیان کرد: واردات خودروهای برقی از آبان ماه آغاز می‌شود و بعد از اینکه عرضه خودروهای برقی وارداتی به تاکسیرانی به اتمام رسید می‌توان برای عرضه خودروهای برقی عمومی نیز اقدام کرد. و نیز در تاریخ دوم آبان ماه گفت: برنامه جدی برای واردات خودروهای برقی اعم از فول برقی، هیبرید، پلاگین و… داریم. یکی دو هزار خودروی برقی در همین آبان ماه وارد خواهد شد که در مرحله نخست مشتری تاکسی رانی است اما در مرحله بعدی مردم عادی هم می‌توانند بخرند زیرا این خودروها به لحاظ قیمتی به صرفه تر از خودروهای بنزینی هستند.

محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی هم از قافله جا نماند و در تاریخ 29 آبان ماه از اختصاص دو میلیارد یورو برای خودروهای برقی خبر داد که یک میلیارو 40 میلیون یوروی آن برای اتوبوس، ون و موتور سیکلت‌های برقی و 1 میلیارد دلار آن نیز برای خودروهای برقی خواهد بود.

پس از این اظهارنظرات مشخص شد که طبق توافق صورت گرفته بین دولت ایران و چین، برنامه واردات و عرضه ۱۰۰ هزار تاکسی برقی از این کشور در دستور کار قرار گرفته که تاکنون نیز نیمی از این خودروها ثبت سفارش شده است.

بر اساس گزارش عملکردی که علی آبادی به مخبر ارائه کرده قرار بود که از آذر ماه به تدریج خودروهای برقی وارد کشور شوند اما تا کنون صرفاً ۴۰۰ دستگاه تاکسی برقی تحویل تاکسیرانی تهران شد و خودروهای برقی زیادی وارد کشور نشده است.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *