قطعات خودرو

استارتاپ مورد حمایت شیائومی از رودستر برقی SC-01 رونمایی کرد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، رودستر برقی شیائومی SSC SC-01 رسما در چین رونمایی شد. این خودروی برقی با توان ۴۲۵ اسب بخار و زمان شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر ۳.۵ ثانیه، توسط استارتاپ گنگ‌ژیان‌پای اتو تکنولوژی مورد حمایت شیائومی ساخته شده است.

 

نام چینی این برند XiaoPaoChe است که خودروی اسپرت کوچک ترجمه می‌شود. موسس آن، فنگ ژیائوتنگ، از سال ۲۰۱۸ کانال یوتیوبی China Car Custom را اداره می‌کند و در سپتامبر ۲۰۲۲ این شرکت خودروسازی را تاسیس کرده است. شیائومی ده‌ها میلیون یوان در این شرکت سرمایه‌گذاری کرده و لیو دژنگ، یکی از بنیان‌گذاران شیائومی، به عنوان یکی از مدیران این شرکت فعالیت می‌کند.

 

SSC SC-01 یک رودستر دو-در ۱۳۷۰ کیلوگرمی با سبک طراحی خودروهای اسپرت است. این خودرو دارای چراغ‌های جلوی زاویه‌دار، ستون‌های C شیب‌دار و چراغ‌های عقب گرد است. این مدل با ابعاد ۱.۱۶/۱.۸۳/۴.۱ متر و فاصله محوری ۲.۵ متر، نسبتا کوچک است.

 

شیائومی SSC SC-01

 

شیائومی SSC SC-01 دارای کالیپرهای ترمز ۶ پیستونه در محور جلو و ترمزهای ۴ پیستونه در محور عقب است که با ترمزهای دیسکی ۳۵۰ میلیمتری جفت شده‌اند. SSC ادعا می‌کند که سیستم ترمز آن‌ها بهتر از پورشه 911 GT3 است. این ترمزها به همراه لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت CUP2 245/40 ZR18 فرمان‌پذیری خوبی را فراهم می‌کنند.

 

باتری SC-01 با ظرفیت ۶۰ کیلووات ساعت برد حرکتی ۵۲۰ کیلومتر را ارائه می‌دهد و می‌توان آن را در عرض ۲۵ دقیقه از ۳۰ تا ۸۰ درصد شارژ کرد. موتورهای برقی جلو و عقب توان ۱۶۰ کیلووات (۲۱۸ اسب بخار) و گشتاور ۲۸۰ نیوتن متر تولید می‌کنند.

 

در کابین یک پنل ابزار LCD بزرگ و یک فرمان اسپرت سه‌پره با کف تخت به چشم می‌خورد. انتخابگر دنده چرخشی و کلید شیشه برقی در تونل مرکزی قرار دارند. روی سقف ردیفی از دکمه‌های فیزیکی برای کنترل تهویه، برف پاک‌کن جلو، سیستم V2L و غیره دیده می‌شود. این مدل نمایشگر مرکزی ندارد، اما به صندلی‌های مسابقه‌ای مجهز شده است.

 

قیمت SSC SC-01 هنوز مشخص نشده،‌ اما پیش از این اعلام شده بود که در محدوده ۴۱۳۰۰ دلار خواهد بود. این رودستر برقی سال آینده راهی بازار خواهد شد.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *