قطعات خودرو

اعلام تعرفه معاینه فنی برتر خودروها

معاینه فنی

به گزارش قطعات خودرو به نقل از بازار، جلسه مشترک کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران و کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران  در خصوص هزینه و حضور کارشناسان معاینه فنی برگزار شد.

 

در ابتدای این دیدار شادی مالکی; مدیرکل ستاد معاینه فنی استان تهران با بیان اینکه فاکتورها بر اساس نیازسنجی ارائه شده است گفت: بعد از تهران سایر شهرستان ها نیز به دنبال ارائه معاینه فنی پیشرفته هستند و سازمان حفاظت محیط زیست مجوز ارائه خدمات را صادر کرده است.بازرسی فنی پیشرفته بر این اساس با ارزیابی ها و هم اکنون در 11 مرکز تهران مجوز صدور معاینه فنی پیشرفته صادر شده است.

 

ملکی با بیان اینکه سالانه 54 هزار خودرو یعنی 16 خودرو در ساعت برای معاینه فنی پذیرفته می شود، افزود: در معاینه فنی عادی و اندازه گیری گازها 30 ثانیه زمان می برد و در معاینه فنی برتر توقف به مدت 6دقیقه لازم است.

 

مدیر کل مرکز معاینه‌فنی استان تهران گفت: امسال 35 درصد از متقاضیان معاینه فنی استاندارد فوق صادر شدند که از این تعداد به 16 درصد گواهینامه کیفیت برتر اعطا شد.

 

وی با اشاره به قیمت پیشنهادی آزمون فنی برتر گفت: قیمت آزمون فنی عادی 92 هزار تومان است و برای آزمون فنی برتر 28 هزار تومان یعنی 120 هزار تومان افزایش قیمت پیشنهاد دادیم.

 

احمد صادقی یکی از اعضای کمیته برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: دریافت 28 هزار تومان اضافی برای معاینه‌فنی قیمت بالایی از شهروندان نیست، باید مبنا تعیین شود تا در سال آینده بتوانیم آن را افزایش دهیم و شهروندان آن را دریافت کنند.

 

سید جعفر تشری هاشمی ادامه داد؛ رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران افزود: به نظر می رسد قیمت آزمون ویژه پیشرفته برتر از قیمت آزمون ویژه عادی باشد. بنابراین مبلغ 50 هزار تومان صحیح است، ارائه کالا یا خدمات زیر 50 هزار تومان چندان صحیح نیست و مردم باید نشان دهند که به سمت بررسی باکیفیت می روند.

 

در ادامه میثم مظفر؛ یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: باید به سمت مطلوبیت حرکت کنیم، به نظر من افزایش 28 هزار تومانی قیمت معاینه‌فنی درست نیست، اشتباه است.

 

بر اساس نظر اکثریت نمایندگان حاضر در جلسه، هزینه بالاترین تست فنی 50 هزار تومان و کل هزینه بالاترین تست فنی 142 هزار تومان بوده است.

 

در ادامه جلسه قیمت تحلیل پژوهشی در طرح گنجانده شده و مالکی درباره این لایحه گفت: در بستر معاینه‌فنی پرتابل خط معاینه فنی به محل سازمان‌های مختلف که خودروهای انبوه دارند اعزام می‌شود تا معاینه‌فنی در محل انجام شود.

 

بر اساس این گزارش، با رای اکثریت اعضای حاضر در جلسه، قیمت پایه به ازای هر اعزام 5 میلیون تومان و هزینه توقف 10 درصد مبلغ پایه تعیین شد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *