قطعات خودرو

افت تقاضا در بازار خودروی چین

به گزارش قطعات خودرو به نقل از دنیای‌اقتصاد : داده‌های صنعت خودرو چین نشان داد پس از کاهش مالیات بر خودروهای موتور احتراقی و یارانه خودروهای الکتریکی، تقاضا کاهش یافت و فروش خودروهای سواری در چین در ژانویه ۳۸درصد کاهش یافت و افزایش ۴/ ۲درصدی ماه قبل را معکوس کرد.

 

انجمن خودروهای مسافربری چین (CPCA) اعلام کرد فروش خودروهای انرژی جدید که شامل خودروهای الکتریکی و پلاگین هیبریدی‌ هستند، پس از رشد ۹۰درصدی سال گذشته، در ژانویه ۳/ ۶درصد کاهش یافت. کوی دونگ‌شو، دبیر کل انجمن خودروهای مسافربری چین، اظهار کرد فروش خودروهای انرژی‌ نو در ژانویه با کاهش نادر سالانه در فروش یک‌ماهه، انتظارات ما را برآورده نکرد.

 

 

وی گفت: سال نو و پایان یارانه‌های برقی از جمله عوامل کاهش قیمت بوده است.

 

دولت مرکزی چین با وجود نشانه‌هایی از کاهش تقاضا در بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان، کاهش ۵۰درصدی مالیات بر خرید خودروهای موتور احتراقی را در پایان دسامبر تمدید نکرد.

 

 

همچنین تصمیم گرفت به بیش از یک دهه یارانه ملی برای خرید خودروهای برقی پایان دهد. بازار خودروی چین به انگیزه‌های مختلف از سوی دولت‌های محلی برای تشویق خرید متکی است.

 

 

تسلا ۶۶هزار و ۹۵۱ خودروی الکتریکی ساخت چین را در ژانویه فروخت. این رقم نسبت به دسامبر ۱۸درصد و نسبت به سال قبل ۱۰درصد افزایش داشته است.

 

 

بر اساس محاسبات رویترز، سهم بازار آن در بخش خودروهای برقی چین در ژانویه از ۹درصد در دسامبر به ۵/ ۱۲درصد افزایش یافت.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *