قطعات خودرو

افت ۷ تا ۱۳ درصدي قيمت خودروهاي داخلي/ قيمت خودرو ريزشي است

به گزارش قطعات خودرو به نقل از اتاق اصناف تهران، سعيد موتمني، رئيس اتحاديه نمايشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران در مورد وضعيت بازار خودرو، اظهار کرد: زماني که قيمت دلار از کانال ۳۲ هزار تومان فراتر رفت، قيمت خودرو بسيار نجومي شد؛ اما با ريزش قيمت دلار، قيمت خودروهاي داخلي نيز بين ۷ تا ۱۳ درصد و خودروهاي مونتاژي مثل هايما و لاماري بين ۱۰۰ تا ۱۵۰ ميليون تومان افت کرد.

 

وي گفت: طي پنج روز گذشته قيمت خودروي پژو ۲۰۶ تيپ ۲ از ۵۵۵ ميليون تومان به ۵۰۰ ميليون تومان، قيمت خودروي پژو پارس ساده از ۵۵۰ ميليون تومان به ۵۰۰ ميليون تومان، قيمت خودروي تارا دنده اي از ۷۵۰ ميليون تومان به ۶۹۰ ميليون تومان، قيمت تيبا صندوق دار از ۳۵۵ ميليون تومان به ۳۲۷ ميليون تومان، قيمت تيبا هاچبک از ۳۶۵ ميليون تومان به ۳۳۷ ميليون تومان، قيمت کوييک آر دنده اي از ۳۷۰ ميليون تومان به ۳۴۲ ميليون تومان و قيمت هايما S۷ از يک ميليارد و ۷۲۰ ميليون تومان به يک ميليارد و ۵۷۰ ميليون تومان رسيده است.

 

رئيس اتحاديه نمايشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران افزود: نکته اين است که همواره افزايش قيمت خودرو خيلي سريع اتفاق ميافتد اما کاهش آن به صورت لاک پشتي است.

 

وي ادامه داد: با توجه به بلاتکليف بودن بازار و اميد مصرف کنندگان به کاهش بيشتر قيمتها، خريد و فروش فعلاً در رکود کامل است. حتي با وجود اينکه نزديک عيد هستيم اما مردم منتظر ثبات قيمت دلار و به تبع آن ثبات قيمت خودرو در بازار هستند تا براي خريد مراجعه کنند.

 

رئيس اتحاديه نمايشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران در مورد آينده قيمت خودرو، تصريح کرد: اگر قيمت دلار کاهش يابد، قيمت خودرو نيز ريزشي مي شود؛ زيرا خودرو کالاي سرمايه اي است و نوسانات بازار ارز تأثير خود را بر اين بازار مي گذارد.

 

موتمني با اشاره به عرضه خودرو در سامانه يکپارچه تخصيص خودرو، گفت: اگر در سامانه يکپارچه تحويل فوري باشد مي تواند در بازار تأثير مثبتي بگذارد؛ اما تحويل هاي يک ساله و… تأثير چنداني در بازار ندارند.

 

رئيس اتحاديه نمايشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران يادآور شد: به طور کلي در حال حاضر قيمت ها در بازار خودرو چه در بخش توليد داخل، چه مونتاژي ها و چه کارکرده ها ريزشي است. البته قيمت ها نسبت به پاييز و تابستان بسيار نجومي بالا رفته اما نسبت به دو هفته گذشته ريزش قيمت را شاهد هستيم.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *