قطعات خودرو

افزايش نرخ ارز هم بازار خودرو را تکان نداد/ تعرفه واردات بيشتر از ۴۰ درصد نباشد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از اتاق اصناف تهران، سعيد موتمني، رئيس اتحاديه نمايشگاهداران و فروشندگان خودرو تهران درباره وضعيت معاملات بازار خودرو و قيمت روز خودرو گفت: بازار خودرو شرايطي آرام را طي ميکند و معاملات چنداني در آن انجام نمي شود. برخي منتظر جزئيات طرح واردات خودرو هستند و به همين دليل خريد خود را به تعويق انداخته اند اين در حالي است که تعرفه واردات خودرو و بسياري از جزئيات واردات هنوز مشخص نيست.


تقاضاي بازار خودرو مربوط به مصرف کنندگان واقعي است

وي ادامه داد: با وجود افزايش نرخ ارز جنب و جوشي در بازار خودرو وجود ندارد. تقاضاهاي واقعي اکنون در بازار خودرو وجود دارند به طور مثال قيمت کارخانه اي ۲۰۶ حدود ۱۵۰ ميليون و قيمت بازار آن ۳۰۵ ميليون است و طبيعي است که تنها مصرف کنندگان واقعي هستند که حاضرند با اين تفاوت قيمت خودرو خريداري کنند.

رئيس اتحاديه نمايشگاه داران اتومبيل عنوان کرد: حدود سه هفته است که تغييرات قيمتي چنداني در بازار خودرو وجود ندارد و در اين شرايط دلالان اقدام به خريد و فروش نمي کنند، چون احتمالي براي کاهش برخي از خودروها وجود دارد.


بازار خودروهاي خارجي نيز در رکود است

وي در پاسخ به اين پرسش که بيشتر معاملات خودرو روي چه مدل هايي در حال انجام است، اظهار کرد: در اين زمينه فرقي وجود ندارد و افراد مطابق با بودجه و سليقه خود خريد مي کنند. بازار خودروهاي خارجي نيز در رکود است، چون قيمت ها بالاست و خريداران به دليل انتظاري که براي واردات خودرو دارند خريد خود را به تعويق انداخته اند.

موتمني در پاسخ به اين پرسش که واردات خودرو نرخ خودروهاي خارجي را در ايران مي شکند، خاطرنشان کرد: به طور حتم با واردات خودرو قيمت ها خودروهاي خارجي با کاهش مواجه خواهد شد و هر قدمي در اين زمينه گامي رو به جلو است. اين شرايط البته منوط به تعرفه واردات است.


جزئيات واردات خودرو هنوز مشخص نيست

وي درباره تعرفه احتمالي واردات خودروهاي خارجي به کشور عنوان کردهنوز جزئيات اين طرح مشخص نيست و با حدس و گمان نيز نمي توان نظر قطعي داد. براي تنظيم بازار بايد اجازه داد که خودروي خارجي با نرخ هاي مناسب تري وارد شود.

رئيس اتحاديه نمايشگاهداران اتومبيل اظهار کرد: يک راهکار ديگر هم در مورد واردات خودرو اين است که خودروهاي کارکرده ۲۰۱۶ به بعد وارد کشور شود واگر اجازه داده شود واردات با تعرفه ۴۰ درصدي صورت گيرد قيمت خودرو در داخل کشور شکسته مي شود.

وي در پاسخ به اين پرسش که از نظر استاندارد بين المللي خودروي چندساله کارکرده خودروي فرسوده محسوب مي شود، خاطرنشان کرد: به دليل کيفيت بالاي خودروهاي خارجي بسياري از اين خودروها حتي با گذشت ۱۰ سال از عمر خود با مشکل قطعات مواجه نمي شوند. بسياري از نمايندگيهاي خودروهاي خارجي مانند هيوندا در کشور وجود دارند و مشکلي نيز در خدمات پس از فروش ندارند.

موتمني اظهار کرد: بسياري از خودروهاي چيني خيلي زود با مشکل قطعه و فني مواجه مي شوند، اما هيوندا و توياتا زير ۱۰۰ هزار کيلومتر طي مسافت به مشکل فني بر نمي خورند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *