قطعات خودرو

افزایش رشد اقتصادی با تولید رقابتی

به گزارش قطعات خودرو به نقل از عضو انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان کشور گفت: اگر قرار است معیشت مردم بهبود یافته و توسعه کلان اقتصادی و افزایش ارزش پول ملی را شاهد باشیم، تنها راه آن افزایش تولید رقابتی است.

انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان کشور، «رضا رضایی» در گفت‌وگویی افزود: به‌طور معمول خودروسازان در ماه‌های پایانی سال به‌منظور جبران کاستی‌های طول سال در اجرای برنامه‌ها، به همت و تلاشی مضاعف می‌پردازند که از آن جمله برنامه‌ریزی برای دستیابی به تیراژ ماهانه ۶۰ تا ۷۰ هزار دستگاهی ایران‌خودرو است.

 

وی بیان داشت: برای تحقق این مهم باید زیرساخت‌های مورد نیاز که مهم‌ترین آن تامین قطعات است مهیا باشد.

 

به گفته این فعال صنعتی، اکنون بخش عمده قطعات مورد نیاز خودروهای پرتیراژ فعلی داخلی سازی شده و خودکفایی وجود دارد، اما همچنان در قطعات دیجیتالی، الکترونیکی، بخشی از قطعات جعبه‌دنده و تعداد کمی از سایر قطعات وابستگی‌هایی به خارج وجود دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر وضعیت به همین منوال چند ماه قبل باشد و مسائل اقتصادی خودروسازان و قطعه سازان به‌گونه‌ای پیش برود که قطعه سازها با مشکل اقتصادی مواجه نشوند، تحقق تیراژهای اعلامی تولید خودرو دور از دسترس نخواهد بود.

 

 

رضایی یادآور شد: خودروسازان در سال‌های گذشته بخشی از مطالبات قطعه سازان را به صورت نقدی پرداخت می‌کردند، اما امروز به صورت تفاهم‌نامه سه‌جانبه، اوراق گام، خرید دین و غیره پرداختی‌ها انجام می‌شود که در زمان نقد کردن این ابزارها به‌ناچار باید بخشی از آنها را در بانک به صورت سپرده قرار دهیم، اما امروز حتی جلوی همین رویه نیز گرفته شده است.

 

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است