قطعات خودرو

ام جی ۴ برقی دو موتوره؛ رقیب تازه برای تسلا مدل ۳ و مدل Y

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، جدیدترین خودروی الکتریکی بازار اروپا، ۴۲۹ اسب بخار قدرت دارد و در چین تولید می‌شود. قیمت این محصول برای فروش در بریتانیا، معادل ۴۶ هزار دلار خواهد بود اما برای کشورهای فاقد مالیات بر خودروهای وارداتی، احتمالا ۳۵ تا ۴۰ هزار دلار هزینه خرید خواهد داشت.

 

برند انگلیسی ام‌جی، تحت مالکیت سایک موتورز چین فعالیت می‌کند. هرچند که دفاتر مهندسی و طراحی ام‌جی در بریتانیا  وجود دارند؛ اما غالب تجهیزات فنی ساخت چین هستند. این شرایط، باتوجه به فرایند برقی‌سازی خودروهای مدرن و پیشرفت برندهای چینی در ساخت مدل‌های الکتریکی، نقش مهمی در پیشرفت ام‌جی داشته است. حالا برند انگلیسی از ورشکستگی نجات یافته و محصولات ساخت چین را به مردم بریتانیا می‌فروشد.

ام جی 4 برقی XPower نمای بالا

 

ام جی ۴ برقی محصول جدیدی نیست و طی ماه‌های اخیر در بازار استرالیا و انگلیس حضور داشته است. مدل پایه، ۱۶۸ اسب بخار قدرت دارد و توان پیمایش ۳۵۰ کیلومتر فراهم می‌کند اما نسخه‌ی جدید به نام XPower می‌تواند رقیب تسلا مدل ۳ و مدل Y باشد.

ام جی 4 برقی XPower نمای پشت

 

قدرت ۴۲۹ اسب بخار و گشتاور ۶۰۰ نیوتن‌متر با توان پیمایش ۳۸۰ کیلومتر، مهم‌ترین مشخصات ام جی ۴ مدل XPower هستند. دو موتور ۲۰۱ اسب بخار در جلو و ۲۲۸ اسب بخار در عقب، علاوه‌بر سیستم دو دیفرانسیل، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۳/۸ ثانیه فراهم می‌کنند. شرکت سازنده ادعا می‌کند با استفاده از فناوری‌های الکترونیک کنترل گشتاور، فرمان‌پذیری خودروی پرشتاب در پیچ‌های تند را بهبود داده است.

ام جی 4 برقی XPower کابین

همراه باتری ۶۲ کیلووات ساعتی، ام‌جی ۴ جدید با ۳۵ دقیقه اتصال به شارژر ۱۵۰ کیلوواتی DC، انرژی ذخیره‌شده در باتری‌ها را از ۱۰ به ۸۰ درصد می‌رساند. همچنین ترمز‌های ویژه برای ام‌جی XPower طراحی شده است تا با سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت، در مسافت ۴۰ متر متوقف شود.

 

با توجه به محبوبیت ام‌جی در انگلیس، احتمالا XPower دو موتوره ۴۶ هزار دلاری، موفق به جذب مشتری خواهد شد. هم‌اکنون برای مردم بریتانیا، هاچبک‌های بنزینی با شتاب مشابه ام‌جی ۴، مثل آئودی RS3 یا مرسدس AMG A45، بیش از ۶۰ هزار دلار هزینه خرید دارند.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *