قطعات خودرو

اسپری انژکتورشور؛ راهی ساده و ارزان برای شست‌وشوی انژکتور خودرو

به گزارش قطعات خودرو به نقل از بازار،علائم تمیز نبودن انژکتور سخت شدن درجا کار کردن خودرو، اختلال در استارت زدن، کم شدن کشش موتور و در کنار همه این‌ها تولید دود با آلایندگی بالا مثل هیدروکربن و مونوکسید کربن همگی از علائم انژکتور کثیف هستند. در این صورت لازم است انژکتور خودرو را شست‌وشو داده تا رسوبات ایجاد شده خارج شوند.

تجمع رسوب در انژکتور

اختلال در پاشش انژکتورهای سوخت به میزان هشت تا ۱۰ درصد موجب تاخیر در روشن شدن موتور می‌شود. به این ترتیب اکسیژن ترکیب نشده با سوخت، وارد اگزوز خودرو می‌شود و حسگر اکسیژن، مخلوط سوخت و هوا را رقیق می‌کند؛ در این حین است که ECU نسبت به پیام دریافتی واکنش نشان داده و در نتیجه انژکتور را تحریک می‌کند تا بنزین بیشتری بپاشد. علاوه بر این، کثیفی انژکتورها در موتورهای توربو باعث آسیب جدی به موتور خواهد شد. در دور بالای موتور، انژکتورها تمام سوخت را انتقال می‌دهند که با وجود کثیف بودن انژکتورها، مخلوط سوخت و هوا رقیق شده و احتراق ناقص رخ خواهد داد.

اسپری انژکتورشور؛ راهی ساده و ارزان برای شست‌وشوی انژکتورهای خودرو

در واقع بنزین مخلوطی است از هیدروکربن‌های مختلف با ترکیبات مومی‌شکل و سنگین. به هر میزان که هیدروکربن سنگین‌تر باشد، انرژی بیشتری برای سوزاندن آن لازم است. علاوه بر این در صورت خاموش بودن موتور، جریان خنک‌کننده ای برای عبور از ورودی‌ها وجود ندارد و هیچ بنزینی از انژکتورها عبور نخواهد کرد و در انتها گرما، رسوبات باقیمانده را به مواد سخت و مومی‌شکل تبدیل می‌کند که به مرور زمان، موجب گرفتگی انژکتورها خواهد شد. باید گفت که این رسوبات در نتیجه کارکرد معمولی موتور تشکیل می شود، براین اساس افزودن مواد پاک کننده به بنزین مانند مکمل‌ سوخت و در اینجا مکمل سوخت دو در یک پتروتکس باعث تمیز ماندن انژکتورها می‌شود.

اسپری انژکتورشور؛ راهی ساده و ارزان برای شست‌وشوی انژکتورهای خودرو

مختصر و ساده اگر بگوییم باید برای هزارمین بار تکرار کنیم که انژکتورها را تمیز نگه دارید و حواس‌تان به محفظه احتراق باشد. اگر در ذهن‌تان نمی‌ماند، توصیه ما را بپذیرید و مایع انژکتور شور داخل باک پتروتکس را بخرید و هر از گاهی بریزید به باک‌ خودروی‌تان.

.

چطور انژکتورها به اسپری شست‌وشو نیاز پیدا می‌کنند؟

انژکتورهای سوخت را راه‌های زیادی مسدود می‌کنند. باقیمانده دود و سوخت داخل موتور می‌تواند روی نازل‌های انژکتور بماند و در نهایت آن را مسدود و بر میزان سوختی که قرار است به موتور برسد تاثیر بگذارد. علاوه بر این آلودگی‌ها، ذرات کوچک موجود در بنزین‌های بی‌کیفیت و آشغال‌هایی که به هر نحوی وارد سیستم سوخت‌ریانی شده‌اند می‌توانند وضعیت نازل‌ها و انژکتورها را به هم بریزند. مثلا کمی خوردگی در مخزن سوخت یا خطوط سیستم سوخت‌رسانی می‌تواند به سادگی به مسدود شدن انژکتور منجر شود.

اسپری انژکتورشور؛ راهی ساده و ارزان برای شست‌وشوی انژکتورهای خودرو

اگر خدای نکرده چنین اتفاقی بیفتند، میزان نامشخصی از سوخت به موتور می‌رسد و همین کلا عملکرد موتور و کلا خودرو را به هم می‌ریزد. اینجاست که دانستن نحوه تمیز کردن انژکتور و تشخیص زمان تمیز کردن انژکتورها می‌توتند از ضربه‌ای که ممکن است به موتور خودرو و کیف پول شما وارد شود، جلوگیری کند.

این را باید بدانید که حتی اگر لازم شد و پای‌تان به تعمیرگاه باز شد، هستند مکانیک‌هایی که زیر نیم ساعت با استفاده از اسپری انژکتورشور پتروتکس از می‌توانند کلک چرک‌ها را بکنند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *