قطعات خودرو

ایسوزو «الف» تغییر کرد|نسل هفتم کامیونت پر فروش ژاپنی چه آپشن های دارد؟

به گزارش قطعات خودرو به نقل از بازار، ایسوزو موتورز کامیونت پر فروش خود یعنی «الف» را به روز رسانی کرده است، براساس آن چه که این خودروساز ژاپنی اعلام کرده است، نسل هفتم سری «ان» کامیونت های «الف» با ایمنی، فناوری و قدرت بیشتر در راه بازار است. سال ۲۰۰۷ میلادی نسل ششم این کامیونت ها به بازار معرفی شد و تا امروز بروزرسانی برای آن انجام نشده بود. نسل ششم این کامیونت همان محصولی بود که در گروه بهمن تولید می شد. براساس آنچه که ایسوزو موتورز اعلام کرده است، نسل هفتم به زودی با قوای محرکه الکتریکی راهی بازار خواهد شد.

آنچه که در نگاه نخست تغییرات را نمایان می کند، طراحی کامیونت «الف» است. نسل هفتم این کامیونت شباهت های به پیکاپ «دی-مکس» پیدا کرده است، چراغ های عمودی این کامیونت نسبت به نسل قبل خود بزرگتر شده است، هرچند ژاپنی ها تلاش کردند ظاهر این محصول را جذاب تر طراحی کنند تا میزان خستگی راننده به کمترین میزان برسد.

شرکت خودروسازی ایسوزو اعلام کرده است که برای افزایش ایمنی و بهبود راحتی سفر فناوری های را در این محصول تعبیه کرده است که خستگی رانندگان به کمترین میزان برسد. این شرکت در کامیونت «الف» یک گیربکس دو کلاچه هوشمند ۹ سرعته جانمایی کرده است که می تواند اثر قابل توجهی در کاهش مصرف و افزایش ایمنی داشته باشد. همچنین برای کاهش صدای این کامیونت از یک موتور جدید دیزلی با کد جی زد ۱۴ استفاده کرده است.

براساس ادعای شرکت ایسوزو موتور گیربکس ۹ سرعته جدید کامیونت «الف» با نام «آی اس آی ام» می تواند منجربه کاهش مصرف سوخت خودرو در زمان حرکت در دور موتور پایین می شود. این مورد سبب می شود که بهره وری خودرو در زمان جابجایی کالا افزایش یابد، ساختا دو کلاچه این گیربکس از ایجاد ضربه و شوک در زمان حرکت جلوگیری کرده و تعویض دنده ها را نرم تر می کند.

ایسوزو «الف» تغییر کرد|نسل هفتم کامیونت پر فروش ژاپنی چه آپشن های دارد؟

شرکت خودروسازی ایسوزو اعلام کرده است که برای افزایش ضریب ایمنی کامیونت «الف» از سیستم های کمکی راننده برای حرکت استفاده کرده است. براین اساس تعدادی دوربین، سنسور راداری و سنسور لیزری برای بررسی شرایط دینامیکی کامیونت و سطح جاده استفاده شده است، اطلاعات دریافت شده از سیستم کمکی راننده روی نمایشگر کلاستر خودرو به راننده جهت اطلاع نشان داده می شود. ایسوزو برای رقابت با هیوندای سیستم کروز کنترل تطبیقی(هوشمند) و فناوری تشخیص نقطه کور تعبیه شده است.

کامیونت «الف» قرار است به صورت الکتریکی نیز راهی بازار شود، بنابراین در این محصول پنج باتری ۲۰ کیلووات ساعتی تعبیه شده است، ۱۰۰ کیلووات ساعت باتری می تواند نیاز این خودرو برای جابجایی کالا را پاسخگو باشد. تاکنون ایسوزوموتورز جزییات فنی از این محصول الکتریکی را منتشر نکرده است.

براساس اعلام شرکت ایسوزوموتورز نسخه «الف» دیزلی را با قیمت ۴۷ هزار و ۲۰۰ دلار در تابستان سال آینده راهی بازار خواهد کرد. کامیونت «الف» در نسخه الکتریکی در پاییز سال آینده راهی بازار خواهد شد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *