قطعات خودرو

این خودرو بدترین محصول ژاپن شد! + عکس

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خبرآنلاین، تویوتا در سالیان اخیر تلاش ویژه‌ای در زمینه خودروهای هیدروژنی کرده و هنوز به موفقیتی که بتوان آن را در سایر خودروهای این شرکت دید، نرسیده است. میرای یکی از همین تلاش‌های این شرکت برای تولید خودروی هیدروژنی بوده که اصلا موفق ظاهر نشده است.

 

این خودرو بدترین محصول ژاپن شد! + عکس

 

معرفی نسل دوم میرای توسط تویوتا شگفتی کوچکی بود. خودروی پیل سوختی هیدروژنی هرگز یک خودروی موفق و قوی نبود، اما این موضوع مانع از سرمایه گذاری تویوتا در این فناوری نشد.

 

مدیر ارشد فناوری تویوتا، هیروکی ناکاجیما، در جریان نمایشگاه موبیلیتی ژاپن گفت که پیدا کردن جایگاه‌های سوخت هیدروژنی دشوار بوده است. این امر فروش میرای را محدود کرده است. بر اساس مرکز داده سوخت‌های جایگزین وزارت انرژی ایالات متحده، تنها ۵۷ مکان سوخت گیری هیدروژنی در ایالات متحده وجود دارد که همگی در کالیفرنیا هستند.

 

این خودرو بدترین محصول ژاپن شد! + عکس

 

ناکاجیما به این نشریه گفت که هیدروژن برای خودروهایی که عمدتاً بین دو مکان حرکت می‌کنند، مانند وسایل نقلیه تجاری، مناسب‌تر است. تویوتا و ایسوزو در اوایل این ماه اعلام کردند که قرار است کامیون‌های پیل سوختی هیدروژنی سبک را با هم توسعه دهند.

 

نسل اول میرای هرگز ۲۰۰۰ دستگاه فروش نداشت، اما نسل دوم آن از سال ۲۰۲۱، هر سال این رکورد را شکست داده است. فروش میرای در سال ۲۰۲۲ به کمی بیش از ۲۰۰۰ دستگاه کاهش یافت، اما امسال در حال افزایش است. تویوتا تا سپتامبر ۲۰۲۳، ۲۶۰۴ دستگاه سدان Mirai فروخته که در مقایسه با ۹ ماه اول سال ۲۰۲۲، بیش از ۸۰ درصد رشد داشته است.

 

این خودرو بدترین محصول ژاپن شد! + عکس

هنوز همه خودروسازان روی ساخت خودروهای سواری با موتور هیدروژنی تمرکز نکرده‌اند. هوندا اوایل ماه جاری از یک کراس اوور مبتنی بر CR-V رونمایی کرد که دارای پیشرانه هیدروژنی است. این خودرو سال آینده در ایالات متحده و ژاپن عرضه خواهد شد، اما انتظار می‌رود که تعداد محدودی از جایگاه‌های سوخت رسانی در دسترس باشند و فروش آن را محدود کنند، درست مانند میرای.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *