قطعات خودرو

بائوجون یپ، رقیب برقی سوزوکی جیمنی با قیمت ۱۱ هزار دلار!

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، برند بائوجون متعلق به جنرال موتورز شاسی‌بلندی برقی کوچکی با ۶۷ اسب بخار قدرت و ظاهر جعبه‌ای شکل و آفرودی را به بازار فرستاده است.

برند بائوجون متعلق به جوینت ونچر سایک-جنرال موتورز-وولینگ، با عرضۀ اولین شاسی‌بلند تمام الکتریکی خود بنام یپ (Yep) وارد بخش جدیدی از بازار خودروی پررونق چین شده است. قیمت این خودرو از تنها ۷۹,۸۰۰ یوآن معادل ۱۱,۲۴۰ دلار آغاز می‌شود و در گران‌ترین مدل به ۸۹,۸۰۰ یوآن معادل ۱۲,۷۰۰ دلار می‌رسد. این شاسی‌بلند کوچک برای اولین بار در ماه آوریل در نمایشگاه شانگهای رونمایی شد و حدود ۱۰ روز پیش فروش آن در چین آغاز شده است.

یپ شاسی‌بلندی سه‌در با چهار صندلی است که تنها ۳,۳۸۱ میلی‌متر طول، ۱,۶۸۶ میلی‌متر عرض و ۱,۷۲۱ میلی‌متر ارتفاع دارد. این یعنی شاسی‌بلند بائوجون حدود ۲۵ سانتی‌متر از سوزوکی جیمنی کوتاه‌تر است. با توجه به‌اندازۀ کوچک یپ، تعجبی ندارد که با وزن ۱۰۰۶ کیلوگرم، خودروی سبکی باشد. فضای داخل این ماشین هم چندان زیاد نیست ولی با خواباندن صندلی‌های عقب فضای بار به ۷۱۵ لیتر می‌رسد.

زیر ظاهر جعبه‌ای شکل یپ یک پکیج باطری ۲۸.۱ کیلووات ساعتی قرار گرفته است که یک موتور الکتریکی با ۶۷ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتن متر گشتاور را تغذیه می‌کند. از ۳۰ تا ۸۰ درصد این باطری‌ها را می‌توان ظرف ۳۵ دقیقه شارژ کرد و یپ می‌تواند با هر بار شارژ کامل تا ۳۰۰ کیلومتر را طی کند که با توجه به ظرفیت اندک باطری‌ها رقم چشمگیری به نظر می‌رسد. حداکثر سرعت این شاسی‌بلند کوچک چینی هم ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

 

یپ ظاهری جالب و فانتزی دارد که سپرهای مشکی، گلگیرهای بیرون زده و پله رکاب‌ها از ویژگی‌های آفرودی آن هستند. در جلوی خودرو خبری از جلوپنجره نیست و در طرفین دماغه چراغ‌های LED مربعی جای گرفته‌اند. جذاب‌ترین ویژگی طراحی این خودرو اما نمایشگر کوچکی روی درب پشتی است که می‌تواند پیام‌هایی را برای دیگر رانندگان به نمایش درآورد. کابین خودرو نیز با توجه به قیمت کاملاً مجهز بوده و دو نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و صفحه آمپر و دوربین ۳۶۰ درجه ازجمله تجهیزات آن هستند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *