قطعات خودرو

بازار باتري در انتظار اعلام قيمت هاي جديد از سوي توليدکنندگان

به گزارش قطعات خودرو به نقل از اتاق اصناف تهران، نائب رئيس دوم اتاق اصناف و رئيس اتحاديه سازندگان و فروشندگان باتري و خدمات برق تخصصي خودرو تهران از توقف عرضه باتري از سوي توليدکنندگان خبر داد و گفت: توليدکنندگان هنگام افزايش نرخ محصولات خود براي مدتي عرضه را متوقف کرده تا توليدات خود را با قيمت هاي جديد به بازار عرضه کنند.

حسين علي‎اکبري، نايب رئيس دوم اتاق اصناف و رئيس اتحاديه صنف سازندگان و فروشندگان باتري و خدمات برق تخصصي خودرو تهران با اشاره به وضعيت بازار باتري در آغاز سال جاري گفت: در حال حاضر به دليل توقف عرضه باتري از سوي توليدکنندگان قيمت جديدي از باتري در بازار موجود نيست.

وي با تاکيد بر اينکه توقف عرضه باتري از سوي توليدکنندگان را نبايد به معناي کمبود باتري در بازار تلقي کرد، افزود: توليدکنندگان هنگام افزايش نرخ محصولات خود براي مدتي عرضه را متوقف کرده تا توليدات خود را با قيمت هاي جديد به بازار عرضه کنند.

رئيس اتحاديه سازندگان و فروشندگان باتري و خدمات برق تخصصي خودرو تهران در پاسخ به اين سوال که چه ميزان افزايش قيمت را براي باتري خودرو در سال جديد پيش بيني مي کنيد، گفت: ميزان افزايش قيمت باتري متاثر از هزينه هاي توليد باتريسازان بوده و اتحاديه نيز در انتظار اعلام قيمت هاي جديد از سوي توليد کنندگان است.

علي اکبري با اشاره به درخواست اتحاديه از سازمان حمايت مبني بر حذف الزام عرضه باتري نو به ازاي دريافت باتري فرسوده از سوي توليدکنندگان عنوان کرد: اين موضوع توسط بسياري از توليدکنندگان رعايت شده و تنها يکي از شرکت هاي توليدکننده که بزرگترين توليدکننده باتري در کشور است باتري نو را به ازاي دريافت باتري فرسوده عرضه مي کند.

رئيس اتحاديه سازندگان و فروشندگان باتري و خدمات برق تخصصي خودرو تهران در پايان با بيان اينکه ممنوعيت فروش باتري نو به ازاي دريافت نمونه فرسوده به شفافيت بازار باتري کمک مي کند، تاکيد کرد: با توجه به اينکه قيمت تمام شده باتري مشخص است ممنوعيت فروش باتري نو به ازاي دريافت نمونه فرسوده دوگانگي قيمت در بازار را از بين خواهد برد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *