قطعات خودرو

بازار توفانی بنتلی، لامبورگینی و بوگاتی

بازار توفانی بنتلی،لامبورگینی و بوگاتی

فروش خودرو‌های لوکس گران ‌قیمت همچنان رونق دارد

فروش بنتلی و لامبورگینی به‌طور قابل توجهی در حال رشد است و اکنون زمان خوبی برای فروش خودرو‌های گران قیمت است.

برایان میلر، رئیس شرکت منهتن موتور، نمایندگی ممتاز فروش بنتلی، لامبورگینی و بوگاتی می‌گوید: «من 40 سال در این تجارت بوده‌ام و هرگز چنین چیزی ندیده‌ام.» هنگامی‌که به‌طور چشمگیری فروش خودرو به دلیل تعطیلی کارخانه‌ها و دیگر آشفتگی‌های ناشی از همه‌گیری کرونا رنج می‌برد، فروش خودرو‌های گران‌ قیمتی مانند فراری، بنتلی و لامبورگینی در ماه‌های پایانی سال 2020 و ماه‌های آغازین 2021 با سرعتی بالا به‌پیش می‌رود. هر چند در ایالات‌متحده، فروش کلی خودرو‌های سواری در سال گذشته در سنجش با سال 2019 ، ده درصد کاهش داشته است.

تایسون جومینی، معاون تجزیه‌وتحلیل داده‌ها در J. D. Power، می‌گوید که اگرچه فروش خودرو در فصل پایانی سال به‌شدت بهبود یافت، اما صرفاً آمار‌ها با سرعت فروش دیده‌شده در فصل پایانی سال 2019 مطابقت داشتند. در عین حال، در فصل پایانی سال 2020 فروش خودرو‌هایی با قیمت بیش از 80 هزار دلار نزدیک به دو برابر سال پیش از آن بوده است. او همچنین افزود که در مورد خودرو‌هایی که بیش از 100 هزار دلار قیمت دارند، فروششان در ایالات‌متحده 63 درصد افزایش یافته است. جومینی بر این باور است که: «سرمایه چشمگیری در گردش است.»

وی افزود که بازار‌های پررونق سهام نیز سهم بزرگی در این رویکرد داشته‌اند و چون ثروتمندان نمی‌توانند پول‌هایشان را برای سفر خرج کنند به خریدن کالا‌های لوکسی مانند خودرو‌های گران‌قیمت روی آورده‌اند. میلر می‌افزاید که خریداران، این خودرو‌ها را بیشتر بر اساس ویژگی‌های دلخواه خود سفارش می‌دهند و ماه‌ها منتظر می‌مانند تا ساخته شوند. هرچند میلر بیشتر وقت‌ها برای کسانی که می‌خواهند با رولزرویس یا لامبورگینی تازه‌شان رانندگی کنند تعدادی خودرو (برای فروش) دارد.

جومینی بیان می‌کند که یکی از نکته‌های چشمگیر درباره افزایش فروش این است که بیشتر خریداران، جوانانی هستند که سوار بر موج خرید خودرو‌های لوکس شده‌اند. وی می‌افزاید که برخی از کارمندان ثروتمند فن‌آوری‌های نوین، در حال خرید مدل‌های تازه خودرو‌ها هستند.

بنتلی، نشان 101 ساله خودرو‌های لوکس، علی‌رغم همه‌گیری کرونا و تعطیلی نزدیک به دو ماه کارخانه‌اش در انگلیس، بهترین سال فروش خود را در سال 2020 تجربه کرد.مدیر عامل بنتلی، آدریان هالمارک در گفتگویی با CNN Business گفت بخاطر همه‌گیری کرونا حتی پس از بازگشایی کارخانه، برای 9 هفته دیگر کار تولید با نیمی از سرعت طبیعی خود در حال انجام بود. بنتلی، در سال 2020 بیشتر از یازده هزار دستگاه خودرو (11206) فروخت که کمی بیشتر از میزان فروششان در سال 2019 است و رکورد قبلی فروش بنتلی به شمار می‌آمد.

هالمارک افزود که بازار چین به‌ویژه برای بنتلی با رشد فروشی نزدیک به 50 درصد بسیار عالی است. به گفته وی در سال پیش سدان Flying Spur موردتوجه ویژه قرار گرفت. این مدل در کارخانه به مدلی تازه ارتقا پیدا کرد و در آغاز 2020 رونمایی شد.

در همین حال، لامبورگینی در سال 2020 سودآورترین سال خود را تجربه کرد. این سال از لحاظ میزان فروش نیز دومین سال پرفروش در تاریخ این برند محسوب می‌شود و فقط در سال 2019 تعداد لامبورگینی بیشتری به فروش رسیده است. در طول سال 2020 این خودروساز شگفت‌انگیز، با احتساب نمونه شاسی‌بلندش ۷۴۳۰ خودرو فروخته است که 9.5 درصد کمتر از 2019 بوده است.

استفان وینکلمن، مدیر عامل شرکت لامبورگینی معتقد است که فصل پایانی سال 2020 از بهترین ماه‌های تاریخ این شرکت ایتالیایی بوده و میزان سفارش آن‌ها نیز تا 9 ماه آغازین سال 2021 پر شده است. البته هر دو خودروی بنتلی و لامبورگینی متعلق به فولکس واگن AG (VLKAF) هستند.

فروش فراری با یادآوری هفت هفته تعطیلی کارخانه، در قیاس با سال پیش از آن، نزدیک به 10 درصد کاهش داشته است، اما این گروه برجسته خودروسازی، در فصل پایانی سال یک رکورد جدید در زمینه فروش به ثبت رساند. این شرکت اعلام کرد که سفارش‌ها برای خودرو‌های آینده نیز در سطح رکوردی تازه قرار دارد.

به‌عنوان نمونه، فروش رولزرویس در سال گذشته در قیاس با سال 2019 (سال رکوردزنی‌اش) بیش از 26 درصد کاهش داشت.سال 2019، نخستین سال فروش کامل SUV (شاسی‌بلند) رولزرویس کولینان، یکی از دوست‌داشتنی‌ترین مدل‌های این برند بود. در مقابل، در سال 2020، کارخانه رولزرویس به دلیل آماده شدن برای مدل طراحی شده مدرن‌اش، تولید سدان Ghost را در بیشتر سال متوقف کرد. اکنون نیز، بر پایه گفته BMW، شرکت مادر رولزرویس، میزان سفارش خودرو مدل Ghosts برای بیشتر سال 2021 پر شده است.

منبع: CNN

مترجم: حسین توکلی

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است