قطعات خودرو

تنظیم بازار خودرو ۲ کلید واژه مهم دارد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آقای لطف اله سیاهکلی می‌گوید: واردات حتما در تنظیم بازار خودرو اثر دارد، اما نباید از تولیدات داخل غافل شد و باید از آن حمایت و کمک کرد تا پاسخگوی تقاضای عموم جامعه باشد. نباید در این میان افزایش کیفیت نادیده گرفته شود.

برآوردهای جهانی و نظریه های اقتصادی کارشناسان خودرو نشان می‌دهد، در هر بازاری اگر عرضه و تقاضا با هم برابر نباشد، آشفتگی ایجاد می‌شود.  بر همین اساس نمایندگان مجلس تصمیم به آزادسازی واردات با شروطی شدند که هنوز ابلاغیه آن اعلام نشده است. چرا که ممنوعیت واردات خودروهای سواری تا اردیبهشت امسال ادامه دارد.

سید رضا فاطمی امین وزیر صمت گفته بود برآورد ما برای واردات خودرو به لحاظ ارزی یک تا دو میلیارد دلار یعنی چیزی تا سقف صد هزار دستگاه خودرو است که این منابع ارزی در سال آینده قابل تامین است.

آقای ابوالفضل خلخالی عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت ایران گفته بود در سال‌های اخیر به تجربه ثابت شده که تولیدات خودروسازان داخلی تامین‌کننده تقاضای بازار و همچنین تقاضای افراد برای خودرو‌های با قیمت مناسب و باکیفیت نیست و در این زمینه واردات خودرو هرچند به صورت محدود باید در دستور کار قرار گیرد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *