قطعات خودرو

بازار خودرو و اتفاقات آن در نوروز ۱۴۰۱

به گزارش قطعات خودرو به نقل از تجارت‌نیوز، در نوروز ۱۴۰۱ گزارش‌ها و اخباری در رابطه با صنعت و بازار خودروی کشور منتشر شد.

وزیر صمت اعلام کرد آزادسازی واردات خودرو در پایان اردیبهشت سال آینده به میزان یک تا ٢ میلیارد دلار است. البته این رقم معادل ۷۰ هزار خودروی سواری که اعلام شده بود می‌شود.

امرالله امینی، کارشناس خودرو به تجارت‌نیوز گفت: اما این میزان واردات خودرو مشکلی را برطرف نمی‌کند. زیرا در بازار خودرو کشور تقاضای انباشته شده بسیار زیاد است و معاملاتی که در بازار شکل می‌گیرند نیز جنبه سرمایه‌گذاری دارند. در نتیجه مشکل صنعت خودرو با واردات حل نمی‌شود.

البته در واپسین روزهای نوروز،  به‌رغم مصوبه مجلس مبنی بر واردات خودرو سواری به تعداد ۷۰ هزار دستگاه، آنچه در قانون بودجه ۱۴۰۱ نهایی شده نشان داد که خودروهای سواری از فهرست اقلام وارداتی حذف شده‌اند.

داوود منظور، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور نیز در خصوص مالیات نقل و انتقالات نوشت: با توجه به نظریه دادستان کل کشور مبنی بر اعتبار برگه سبز به عنوان سند مالکیت، مالیات در هنگام تعویض پلاک اخذ می‌شود.

قیمت‌ها متاثر از سیاست مسئولین

درصد تغییر قیمت خودرو از ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین به شرح زیر است:

 

حمیدرضا حیدری، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران مشهد در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: قیمت خودرو در سال ۱۴۰۱ بستگی به سیاست‌های مسئولین دارد. بازار در آخرین روزهای سال ۱۴۰۰ افزایش قیمت داشت.

او توضیح داد: به نظر می‌رسد مردم برای مسافرت‌های عیدانه خود به دنبال خرید خودرو هستند. اگر وضعیت بازار خودرو در چند روز آینده تغییری نکند، ممکن است تا اوایل سال ۱۴۰۱ نیز به همین شکل ادامه یابد و ثبات ایجاد شود.

حیدری در مورد جنگ روسیه و اوکراین و تاثیر آن در قیمت خودرو گفت: تا پیش از این، جنگ بین اوکراین و روسیه در بازار خودرو کشور تاثیری نداشته است. بنظر نمی‌رسد بعد از این هم تاثیری داشته باشد. قیمت‌ها تنها به ثبات ارزی بستگی دارد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *