قطعات خودرو

بازتاب برنامه تولید مشترک خودرو ایران و روسیه در رسانه‌های روسی

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، امید قالیباف نماینده رسمی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که ایران در حال بررسی امکان تولید مشترک خودرو با روسیه است.

 

به گفته وی، احتمال اجرای چنین پروژه‌ای به میزان موفقیت ایران در صادرات خودروهای خود به فدراسیون روسیه و همچنین میزان استقبال از مدل‌های ایرانی در این کشور بستگی دارد. پس از آن، تهران سرمایه‌گذاری در تولید مشترک و توسعه حضور شرکت‌های خودروسازی خود در روسیه را بررسی خواهد کرد.

 

در نوامبر ۲۰۲۲، محمدرضا نجفی‌منش، رئیس انجمن قطعه‌سازان خودرو ایران از امضای تفاهم‌نامه‌ای با روسیه به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار برای صادرات خودرو به این کشور خبر داد.

 

قالیباف با اشاره به اینکه تحویل این محصولات هنوز صورت نگرفته است، یادآور شد که خودروها یا به شکل تمام‌شده و یا به صورت کیت خودرو برای مونتاژ بیشتر در کارخانه‌های روسیه به این کشور صادر خواهد شد. ایران برای آغاز تحویل خودروها باید مجوزهای لازم را از نهادهای مربوطه در روسیه اخذ کند و این خودروها باید با قوانین فدراسیون روسیه و کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا مطابقت داشته باشند.

 

بازتاب برنامه تولید مشترک خودرو ایران و روسیه در رسانه‌های روسی

 

پس از تشدید تحریم‌های ضدروسی، روسیه و ایران مذاکراتی را برای مشارکت گسترده اقتصادی آغاز کردند. شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا در پایان ماه اوت خودروهای خود را در نمایشگاه خودرو مسکو ۲۰۲۲ به نمایش گذاشتند. در پایان ماه نوامبر، روس‌ها نسبت به عرضه محصولات شرکت خصوصی کرمان موتور در روسیه ابراز علاقه کردند.

 

ایگور لویتین، دستیار رئیس جمهور روسیه که به جمهوری اسلامی سفر کرده است، گفت: طرف روسی همچنین آماده مذاکره درباره تولید مشترک تجهیزات با ایران است و دو کشور می‌توانند در زمینه تولید خودرو، بالگرد و تجهیزات کشاورزی با یکدیگر همکاری کنند.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *