قطعات خودرو

بازگشت دوباره بنز به ایران!

مرسدس بنز

هفتاد سال قبل، خودرو های بنز دوباره به خیابان‌های تهران برگشتند.

 

به گزارش قطعات خودرو به نقل از اقتصادانلاین، نمایندگی بنز هفتاد سال پیش با انتشار آگهی در روزنامه از بازگشایی خود در ایران خبر داد. شرکت مریخ در سال 1998 توسط برادر سودآور (کاشانسکی) و مدیرعامل فریدون سودآور که مسئولیت واردات مرسدس بنز در ایران را بر عهده داشت، تأسیس شد.

 

 

خانواده سودآور از مهاجران شهر کاشان بودند که به عشق آباد ترکمنستان (بخشی از شوروی سابق) مهاجرت کردند و با نام (کاشانسکی) فعالیت تجاری خود را آغاز کردند. حسینعلی کاشانسکی و پسرانش صمد، احمد و فریدون پس از انقلاب روسیه به ایران بازگشتند و نام خانوادگی «سوداوار» را برگزیدند و به فعالیت های تجاری پرداختند که در اسفندماه نیز شرکت را تأسیس کردند.

 

در دهه 50 دفتر مرکزی این شرکت ابتدا به بلوار کشوارز سپس به ابتدای خیابان ولیعصر (عج) اسفندیار منتقل شد که پس از انقلاب و خروج خانواده سودآور از کشور مصادره شد. یک روز پس از انتشار این آگهی، روزنامه ای خبری مبنی بر خرید اتوبوس های مرسدس بنز برای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران منتشر کرد.

 

خبر آگهی شرکت منگل و استفاده از اتوبوس های بنز در تهران را در روزنامه 11 دی 1332 بخوانید و عکس نمایندگی مرسدس بنز در ایران را در بلوار کاشورس ببینید.

 

بنز دوباره به ایران برگشت! + عکس

 

 

بنز دوباره به ایران برگشت! + عکس

 

بنز دوباره به ایران برگشت! + عکس

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *