قطعات خودرو

برترین ماشین‌های تاریخ هیوندای

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، هیوندای یکی از شناخته‌شده‌ترین خودسازان جهان در ایران است، این خودروساز کره ای ده‌ها خودروی مختلف را در سراسر جهان برای دهه ها تولید کرده است. اگرچه هیوندای در مجموع یک برند جوان است، اما در طول عمر کوتاه خود موفق به تولید خودروهای چشمگیری شده است. اگرچه مدل‌های قدیمی‌تر هیوندای طرفدار چندانی در ایران ندارد اما مدل‌های پس از 2000 این کمپانی توانست محبوبیت خوبی پیدا کند. در ادامه بهترین ماشین‌های تاریخ هیوندای را با هم بررسی خواهیم کرد.

 

10 ماشین برتر هیوندای

در میان عناوین متنوع خودروهای هیوندای، به نظر می‌رسد بتوان این پنج خودرو را به عنوان بهترین ساخته‌های این شرکت خودروسازی کره‌ای معرفی کرد:

1- هیوندای پونی

2- هیوندای سوناتا

3- هیوندای النترا

4- هیوندای سانتافه

5- هیوندای گراندور

6- هیوندای توسان ix35

7- هیوندای ولستر

8- هیوندای اکسنت

9- هیوندای استلار

10- هیوندای جنسیس کوپه

 

در ادامه به صورت مختصر با برخی از ویژگی‌های هر کدام از این خودروها آشنا خواهیم شد.

1-هیوندای پونی

پونی اولین خودروی ملی کره جنوبی بود که توسط هیوندای ساخته شود و به زودی توانست وارد بازار اروپا شود، با این حال حضور موفقی نداشت و خیلی زود به عنوان یک ماشین ارزان و بی‌کیفیت مطرح شد که طرفدار زیادی نداشت. خودرویی 900 کیلوگرمی با به همراه موتور ۱۲۹۶ سی سی با ۶۶ اسب بخار قدرت با قیمتی مناسب در زمان خود. این خودرو از 1975 تا 1990 تولید می‌شده است.

 

پونی برترین های هیوندای

 

 

2-هیوندای سوناتا

از محبوب‌ترین خودروهای وارداتی در میان ایرانیان است که نسل آخر آن هنوز به کشور وارد نشده است. خودرویی که از 1985 تا کنون تولید می‌شود و هم اکنون نسل هشتم آن در بازارهای جهانی عرضه می‌شود.

نسل هفتم هیوندای سوناتا در سال ۲۰۱۵ عرضه شد و همزمان با عرضه جهانی، به بازار ایران آمد. این ویژگی‌‎های هیوندای نسل هفت طراحی لوکس آن و کیفیت سواری بالاتر نسبت به نسل قبلی خود بود. همچنین آپشن‌های جذابی مانند رادار نقطه کور به این نسل از هیوندای سوناتا اضافه شده که به افزایش طرفداران آن کمک زیادی کرده است.

این خودرو با پیشرانه ۳۰۰۰ لیتری ۶ سیلندر و گیربکس ۶ دنده اتوماتیک در ایران عرضه شد.

 

3-هیوندای النترا

هیوندای در بازار جهانی به عملکرد متوسط یا بهتر و قیمت های بسیار پایین تر از فورد مشهور است و این موضوع در مورد هیوندای النترا نیز مطرح است. خودرویی که نسل هفتمش هنوز به ایران وارد نشده اما نسل پنجم و ششم آن به دلیل کیفیت و کارایی و استهلاک و قیمت و هزینه‌های نگهداری مناسب توانست حسابی خود را در دل ایرانیان جا کند.

 

4-هیوندای سانتافه

هیوندای سانتافه شاسی بلندی کارآمد و اقتصادی است که از 2001 تا کنون در حال تولید است و توانسته بازارهای ایران و جهان را تسخیر کند و نسبت به رقبا عملکرد مناسبی از خود ارائه دهد.

 

5-هیوندای گراندور

هیوندای گراندور یک سدان پرچمدار است که بر اساس فورد گرانادا ساخته شده و اولین تلاش جدی هیوندای برای ساخت خودروی لوکس و تجملی بود.

در المپیک 1988 سئول، هیوندای یکی از اسپانسرها بود و تمام مطبوعات را برای تبلیغ گراندور به خدمت گرفت و توانست آن را در سطح جهانی مطرح کند.

در ده سال گذشته تنها در کره جنوبی یک میلیون از این دستگاه فروخته شد.

 

6-هیوندای توسانix35

توسان ix35 با موتور 2.4 لیتری چهار سیلندر با حداکثر قدرت 177 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه ، حداکثر گشتاور 228 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه و حداکثر سرعت 190 کیلومتر بر ساعت و وزن 1585 کیلوگرمی، آینه الکتروکرومیک ،سقف پانوراما، دوربین عقب، سنسور پارک، سیستم کنترل کیفیت هوا (AQS)، سیستم تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان جلو، سنسور رطوبت سنج و فیلتر هوای داخل اتاق از خودروهای موفق و محبوب هیوندای به خصوص در بازار ایران است. از دیگر ویژگی‌های مثبت این ماشین، مصرف سوخت بهینه‌ی آن است، هیوندای توسان در هر صد کیلومتر فقط 8.3 لیتر بنزین مصرف می‌کند.

 

7-هیوندای ولستر

هیوندای ولستر از دیگر خودروهای این لیست است که به عنوان بهترین‌های تاریخ هیوندای شناخته شده است، این ماشین دارای گیربکس 6 دنده اتومات دوکلاچه، پیشرانه 4 سیلندر GDi با حجم موتور 1.6 لیتر، با قدرت موتور 138 اسب‌بخار و سرعت 200 کیلومتر برساعت، همراه با کروز کنترل، شش ایربگ، سه گرمکن (جلو+فرمان)، دو سردکن (جلو)، سیستم پخش حرفه‌ای با ساب و کیلس استارتر است. هیوندای ولاستر در سال ۲۰۱۱ موفّق به دریافت جایزه طراحی سال شد که با توجه به طراحی فوق العاده‌ی بیرونی‌ و داخلی‌اش به نظر می‌رسد که استحقاق آن را داشته است.

 

8-هیوندای اکسنت

یک سدان شیک و جمع و جور اقتصادی که در دو نمونه وارداتی و مونتاژی در کشور موجود است. ماشینی با موتور 4 سیلندر و قدرت 122 اسب بخار و حداکثر سرعت 184 کیلومتر بر ساعت و امکاناتی نظیر گیربکس 4 سرعته خودکار، رینگ‌های 14 و یا 16 اینچی، تنظیم آینه‌های جانبی به صورت برقی، سنسور عقب، دوربین عقب (نمایش تصویر روی آینه میانی)، نشان دهنده باد لاستیک‌ها، سیستم کمکی در سربالایی (HAC) و کروز کنترل (سفارشی).

 

9-هیوندای استلار

هیوندای استلار که توسط اسطوره ایتالیایی جورجتو جوجارو طراحی شده بود، جایگزینی برای فورد کورتینا بود. در ساخت این خودرو، سه پیشرانه‌ی آن با حجم ۱.۴ تا ۲ لیتر از میتسوبیشی گرفته شدند. متأسفانه هیوندای استلار استانداردهای آلایندگی آمریکا را برآورده نکرد و هرگز در ایالات متحده عرضه نشد با این حال حضور خوبی در بازار اروپا داشت.

 

جنسیس برترین های هیوندای

 

 

10-هیوندای جنسیس کوپه

آخرین خودروی این لیست، جنسیس کوپه است، یک خودروی اسپرت که در سال 2008 در کره رونمایی شد. دومین تلاش هیوندای پس ازهیوندای کوپه برای ارائه‌ی یک خودروی اسپرت باب میل جوانان که بتواند در بازارهای جهانی به رقابت بپردازد و ظاهراً باید گفت که هیوندای در این زمینه تا حد زیادی موفق بوده است، به خصوص در ایران که هیوندای جنسیس کوپه به لطف قیمت مناسب و عرضه انبوهش توانست خیلی زود بازار را تسخیر کند.

خودرویی با گیربکس6 دنده اتومات با کنترل الکترونیکی، پیشرانه 6 سیلندر MPi، حجم موتور 3.8 لیتری و قدرت 306 اسب‌بخار و حداکثر سرعت 240 کیلومتر برساعت با مصرف سوخت 10.7 لیتر در صد کیلومتر که با طراحی بیرونی اسپرت و جوان پسند، خودرویی دوست‌داشتنی است.

از نظر امنیت نیز، علاو ه بر ایربگ‌ها، طراحی شاسی جنسیس کوپه طوری‌که است که بیشترین نیرو و تنش وارده را می‌تواند تحمل کند و از این نظر می‌توان ایمنی آن را در سطح دانست.

هیوندای، جوان و پرقدرت!

کره جنوبی خودروسازی را همراه با این شروع کرد، اما مدیریت، برنامه‌ریزی دقیق و تلاش بی‌وقفه آن‌ها را به جایی رساند که امروز با اعتماد به نفس می‌تواند در مقابل غول‌های خودروسازی جهان قد علم کنند و به رقابت بپردازند. در همیین ایران خودمان تا قبل از دهه نود، هیوندای به عنوان یک خودروساز کره‌ای طرفدار آنچنانی نداشت اما از این زمان به بعد به تدریج همه چیز عوض شد و این تازه ابتدای راه هیوندای است، باید منتظر ماند و شاهد خودروهای جدید هیوندای با طراحی‌های زیباتر، قدرتمندتر سریع‌تر و بهینه‌تر بود.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *