قطعات خودرو

بررسی ام جی سایبرستر، یک مدل GT نه یک خودرو اسپرت!

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، ام جی با اولین مدل کروکی دونفره جدیدش پس از حدود ۳۰ سال به ریشه‌های خود باز می‌گردد. احتمالا از موتور برقی و درهای قیچی‌وار ام جی سایبرستر باخبر باشید، اما صرفا ظاهر خوب دلیلی برای عالی بودن یک خودرو نیست.

 

به لطف کانال یوتیوب چینی ویلزبوی، اولین برداشت مستقل از ام جی سایبرستر رقیب پورشه باکستر برقی منتشر شده است. ایتن رابرتسون سواری راحت ناشی از سیستم تعلیق دوجناغی را تحسین کرده و می‌گوید سایبرستر در پیچ‌ها عملکردی عالی دارد، اما کمی بی‌حس است و هرگز احساس سبک‌بال بودن را به راننده نمی‌دهد. این با توجه به وزن ۱۸۵۰ کیلوگرمی نسخه تک‌موتوره یا ۱۹۸۵ کیلوگرمی نسخه دو موتوره چندان عجیب نیست.

 

مدل تک‌موتوره دیفرانسیل عقب توان ۳۱۰ اسب بخار تولید می‌کند و با باتری ۶۴ کیلووات ساعتی یا ۷۷ کیلووات ساعتی در چین عرضه می‌شود که برد حرکتی ۵۰۱ کیلومتر یا ۵۸۰ کیلومتر را فراهم می‌کند، در حالی که مدل دوموتوره تمام چرخ محرک فقط با باتری بزرگتر در دسترس است که با یکبار شارژ مسافت ۵۲۰ کیلومتری را طی می‌کند.

 

ام جی سایبرستر

 

رابرتسون تحت تاثیر زمان شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۳.۲ ثانیه‌ای نسخه دوموتوره ۵۳۶ اسب بخار قرار گرفته، اما از صدای موتور ساختگی شاکی شده و ترجیح می‌دهد آن را خاموش کند و طراحی درها هم خوشش نمی‌آید. او همچنین می‌گوید که نمایشگر سه‌گانه به شکل ناخوشایندی پشت فرمان قرار گرفته و به وضوح برای یک فرمان یوغ‌مانند شبیه نسخه کانسپت طراحی شده است.

 

در این بررسی همچنین به استفاده هوشمندانه ام جی از رنگ مشکی متضاد در قسمت بالا و پایین بدنه برای باریکتر جلوه دادن خودرو نسبت به واقعیت و صندوق عقب بزرگ اما کم‌عمق اشاره شده است.

 

رابرتسون می‌گوید اگر سایبرستر را به جای یک خودروی اسپرت به عنوان یک GT کروکی در نظر بگیرید بیشتر از رانندگی با آن لذت خواهید برد.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *