قطعات خودرو

برنامه جدید تویوتا برای سیستم رانندگی خودکار (ADS)

در اواسط دهه گذشته که صد‌ها شرکت به دنبال بهره‌وری از سیستم رانندگی خودکار (ADS) بودند، سیستم عامل ROS یکی از ابزار‌هایی بود که تلاش برای دستیابی به ADS را برای همه امکان‌پذیر کرد. ROS  که در ابتدا، برنامه‌ای عالی برای توسعه بود در ادامه کار خود، بسیاری از ویژگی‌های برجسته و مهم خود را از دست داد و دیگر نمی‌شد از آن برای فضای حساسی که باید شاخص ایمنی بالایی می‌داشت مانند برنامه کنترل خودرو، استفاده کرد.

کمپانی تویوتا، شرکت «Apex.AI» که «Apex.OS» را تولید می‌کند، برای برنامه‌های آینده ADS خودروهای خود انتخاب کرده است. «Apex.AI» طی چهار سال گذشته «Apex.OS» را به موازات ROS توسعه داده و آن را براساس برنامه‌نویسی ROS (API) حفظ کرده است؛ نوعی توسعه‌دهنده که می‌تواند کار با پروژه‌ای را با استفاده از ROS شروع کند و هنگامی که برنامه‌ای آماده تولید شد، می‌تواند برنامه را بدون تغییر در «Apex.OS» قرار دهد.

در سیستم کنترل خودرو، مانند رایانه یا دستگاه تلفن همراه، هیچ برنامه‌ای را تصادفی اجرا نمی‌کنید. همه چیز از قبل تعیین شده است. «Apex.AI» بسیاری از موارد مهم را دوباره اجرا کرده است تا بتوانند در همه سیستم عامل‌های بزرگ اجرا شوند و در نتیجه این بازنویسی، «Apex.OS» موفق به دریافت استاندارد ایمنی عملکرد خودرو (ISO 26262) شده است و این به این معنی است که نرم‌افزار برای استفاده در برنامه‌های ساخت خودرو ایمن تأیید شده است.

در حال حاضر از «Apex.OS» در چندین برنامه کاربردی خودرو‌های آفرود استفاده می‌شود و پیش بینی می‌شود استفاده از آن برای خودرو‌هایی که در جاده حرکت می‌کنند از سال 2023 آغاز شود.

منبع: Forbes

مترجم: حسین توکلی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *