قطعات خودرو

هم مالیات گرفتند و هم حق بیمه‌ها با جرایم پرداخت شد!

نماینده وزیر صمت در اصناف کشور و عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران و تهران با بیان اینکه اصناف درآمد خوبی کسب نکرده‌اند تا بخشی از هزینه‌های‌شان تامین گردد، افزود: سال ۹۸ که اصناف در بهمن و اسفند کار نکردند، هم مالیات را از آن‌ها گرفتند و هم بیمه‌ها با جرایم پرداخت شد.

ابراهیم درستی با اشاره به سومین هفته پیاپی تعطیلی کرونایی اصناف تهران سلامت مردم را اولویت اول دانست و اظهار داشت: باید به کسبه از سمت دیگر توجه کرد. این کسبه اجاره می‌دهند ولی در حال حاضر مغازه‌های خود را بسته‌اند؛ اما با وضعیت بازار، هزینه‌ها و مالیات و بیمه‌ها همچنان پابرجاست.

درستی با تاکید بر اینکه ارگان‌ها باید اعلام کنند که اصناف نباید نگران باشند و قول‌های خود را عملیاتی خواهند کرد، گفت: اگر ۱۰ ساعت اضافه کار یک کارمند دولت کسر شود، چه بلوایی بپا می‌گردد؟ ولی اصناف این مشکلات را پذیرفته‌اند.

وی افزود: ما می‌دانیم دولت هم روز‌های بسیار سختی را سپری می‌کند؛ ولی باید نگاهی هم به اصناف داشته باشد.

درستی با بیان اینکه از بهمن ۹۸ وضعیت کرونا وجود داشته ولی گرفتاری موج چهارم در بعد اقتصادی فقط‌ گریبان اصناف را گرفته است، گفت: سه میلیون واحد صنفی در کشور گرفتار شده‌اند که هر کدام  خانواده دارند.

نماینده وزیر صمت در اصناف کشور خاطرنشان کرد: سازمان امور مالیاتی بابت عملکرد مشاغل سال ۹۹ باید اجازه خوداظهاری دهد.

نایب رئیس اول اتاق اصناف تهران گفت: دولت به جای بستن مغازه‌های شناسنامه‌دار که مالیات آن‌ها مشخص است، باید درپی فرار مالیاتی باشد.

وی افزود: دولت باید از امروز به فکر باشد؛ امروز بسیاری مشاغل ما ورشکسته هستند و مابقی با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته‌اند.

درستی گفت: ای کاش اصناف در شب عید بسته بودند؛ ولی امروز این وضعیت پیش نمی‌آمد.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران و تهران با بیان اینکه اصناف درآمد خوبی کسب نکرده‌اند تا بخشی از هزینه‌های‌شان تامین گردد، افزود: سال ۹۸ که اصناف در بهمن و اسفند کار نکردند، هم مالیات را از آن‌ها گرفتند و هم بیمه‌ها با جرایم پرداخت شد.

درستی با اشاره به این مبالغ دریافتی بعد از دو ماه، آن هم با احتساب جرایم، گفت: به خدا مردم ما خوب هستند و بنده به عنوان نماینده اصناف، درد دل آن‌ها را بازگو می‌کنم.

منبع: اتاق اصناف ایران

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است