قطعات خودرو

بزرگترین مشکل صنعت خودروسازی از نگاه مدیرعامل سابق!

صنعت خودروسازی

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پرشین خودرو، شهرام فداکار در این باره اظهار داشت: یکی از مقاطع مهمی که منجر به توسعه صنعت خودرو کشور در دهه 70 شد، شفافیت سیاست صنعت خودرو بود.

 

وی افزود: درست یا غلط، سیاست افزایش تولید داخلی با تصویب قانون خودرو در سال 1350 که منجر به تاسیس ساپکو و توسعه سازی گستر شد، نهادهای لازم را برای افزایش تولید داخلی در عمل داد.

 

مدیرعامل اسبق صنعت خودرو کشور گفت: در مورد پژو 405 هدف دستیابی به 70 درصد تولید داخلی و تمرکز همه سازمان ها بر تحقق این هدف چنان شور و همدلی ایجاد کرد که در مدت سه سال محقق شد.

 

به گزارش فداکار، دستیابی به این هدف نیز منجر به کشف پلت فرم پژو 405 شد و پروژه X-Seven که بعدها سمند نام گرفت، این کشف را تکمیل کرد.

 

وی بار دیگر تاکید کرد: دستیابی به توافق پلت فرم مشترک با رنو گام بزرگی در دستیابی به استانداردهای فعلی خودروسازی است. متأسفانه اگرچه این توافقنامه منعقد شد، اما نتوانستیم به همه اهداف آن برسیم. متاسفانه پس از این مدت صنعت خودرو سیاست و برنامه خاصی را دنبال نکرد.

 

 

مدیرعامل اسبق صنعت خودرو در پایان خاطرنشان کرد: ورود فعالان بخش خصوصی اگرچه در سال های اخیر تاثیرگذار نبوده است، اما تا زمانی که صنعت خودرو سیاست مشخصی را دنبال کند، دردی را دوا نکرده است. کشور، موقتاً انحصاری این حرکت صنعت را نابود می کند، نه اینکه آن را از بین ببرد

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *