قطعات خودرو

بهترین خودروهای سال ۲۰۲۲ به انتخاب کارباز

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، وب‌سایت کارباز (CarBuzz) با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۲۲، بهترین خودروهایی که طی این سال پشت فرمان آن‌ها نشسته را اعلام کرده است. این وب‌سایت در ۱۰ بخش مختلف اقدام به انتخاب بهترین خودروها کرده که البته این کار با وجود عرضهٔ مدل‌های جدید متعدد و انتخاب‌هایی بیشتر از همیشه، هرگز آسان نبوده است. بااین‌حال، در هر بخش سه فینالیست انتخاب و از بین آن‌ها برنده مشخص شده است.

 

 

خودروی مردمی: هیوندای آیونیک ۵

هیوندای آیونیک ۵ اثبات می‌کند که یک مدل الکتریکی هم می‌تواند کاملاً خودرویی مردمی باشد. این کراس‌اوور کره‌ای با قیمت پایهٔ ۴۱ هزار دلار، بیش از ۴۸۰ کیلومتر برد و سریع‌ترین شارژ نسبت به همهٔ خودروهای الکتریکی بازار، خودرویی است که خریداران را متقاعد می‌کند به سمت انتخاب‌های الکتریکی حرکت کنند. هیوندای اولین شرکتی است که با یک مدل الکتریکی جایزهٔ خودروی مردمی کارباز را از آن خود کرده و ثابت می‌کند آیندهٔ برقی کره‌ای‌ها بسیار روشن خواهد بود.

خودرویی برای نجات زمین: فورد F150 لایتنینگ

شاید نجات کرهٔ زمین با یک پیکاپ تصور دور از ذهنی باشد اما جایگزین کردن کثیف‌ترین وسایل نقلیهٔ روی جاده‌ها با خودرویی بدون آلایندگی، قطعاً شایستگی این عنوان را به F150 لایتنینگ می‌دهد. در این پیکاپ هنگام فشردن پدال گاز، فقدان پیشرانهٔ بنزینی را حس نخواهید کرد و با حداکثر ۵۸۰ اسب بخار قدرت، از شتاب لایتنینگ که در حد خودروهای اسپرت است شگفت‌زده خواهید شد. این F150 نه‌تنهای خودرویی پاک است بلکه همچنان مثل یک پیکاپ واقعی عمل می‌کند.

خودروی جذاب خانوادگی: هیوندای پالیسید

پالیسید با قیمتی زیر ۵۰ هزار دلار حتی در بالاترین تیپ‌ها، ویژگی‌هایی را ارائه می‌کند که در خودروهایی با دو برابر این قیمت هم پیدا نخواهید کرد. این ماشین حتی از تهویهٔ صندلی‌های ردیف دوم و گرم‌کن صندلی‌های ردیف سوم هم برخوردار است یعنی امکاناتی که فقط در شاسی‌بلندهای لوکس شش‌رقمی آلمانی دیده می‌شوند. پالیسید چند سال پیش هم این جایزهٔ را از آن خود کرد و می‌توانست هرسال این عنوان را کسب کند اما فقط خودروهایی می‌توانند در رقابت کارباز شرکت کنند که کاملاً جدید باشند یا به‌روزرسانی شده باشند. به همین دلیل، برای انتخاب دوبارهٔ پالیسید تا زمان معرفی نسخهٔ فیس‌لیفت آن صبر کردیم.

بهترین کابین: رنجروور

در طراحی کابین رنجروور همه‌چیز با وسواس انجام شده و این طراحی و کیفیت ساخت نشان می‌دهد که برای لوکس و گران جلوه دادن کابین یک خودرو نیازی به نمایشگرهای بزرگ یا نورپردازی‌های چندرنگ نیست. تا پیش‌ازاین، معتقد بودیم که سطح بالایی از تجمل را فقط می‌توان در خودروهای فوق لوکس تجربه کرد اما رنجروور جدید خلاف این را ثابت می‌کند. لندروور در این ماشین پکیج کاملی که شامل تکنولوژی، کارایی و راحتی می‌شود را با قیمتی بسیار کمتر از رقبای فوق لوکس ارائه کرده است.

خودروی لوکس الکتریکی: ب‌ام‌و i7

ب‌ام‌و می‌داند که تکنولوژی و تجمل مترادف هم نیستند. تکنولوژی فقط یک قطعهٔ کوچک از پازل تجمل است. به همین دلیل، هرچند i7 از جدیدترین تکنولوژی‌ها بهره می‌برد اما جوهرهٔ اصلی تجمل که راحتی و جاداری است همچنان در مرکز توجه آن قرار دارد. ب‌ام‌و با این ماشین به‌راحتی جایگاه رقبایی که قبلاً تعیین‌کننده معیار این سگمنت بودند را غصب کرده است. برقراری تعادل بین ویژگی‌های دیجیتالی و آنالوگ کار بسیار پیچیده‌ای است که بسیاری از خودروسازان در آن با مشکل مواجه شده‌اند اما ب‌ام‌و به‌خوبی این کار را انجام داده است.

رؤیای عاشقان تکنولوژی: ب‌ام‌و سری ۷

بسیار از ویژگی‌هایی که به پیروزی i7 در بخش خودروی لوکس الکتریکی کمک کردند باعث پیروزی برادر درون‌سوز آن در بخش رؤیای عاشقان تکنولوژی شدند. سری ۷ جدید از هر خودرویی که امسال با آن رانندگی کرده‌ایم تکنولوژی‌های شگفت‌انگیزتری دارد. ویژگی‌های برجسته مثل نورپردازی داخلی تعاملی، ناوبری واقعیت افزوده و سیستم صوتی B&W با ۳۶ بلندگو ممکن است شما را تحت تأثیر قرار دهند اما ب‌ام‌و با سقف پانورامای LED و نمایشگر عظیم ۳۱ اینچی ۸K در عقب، در تکنولوژی‌های سری ۷ جدید از این هم فراتر عمل کرده است.

خودروی جذاب مقرون‌به‌صرفه: تویوتا GR کرولا

تویوتا با GR کرولا این تصور که نمی‌تواند خودروهای هیجان‌انگیزی برای عموم مردم بسازد را کاملاً پاک کرده است. این ماشین به لطف پیشرانهٔ سه سیلندر ۳۰۰ اسب بخاری و سامانهٔ چهارچرخ محرک پیشرفتهٔ GR-Four، توانایی‌های بسیار منحصربه‌فردی دارد. ارسال تا ۷۰ درصد از نیرو به چرخ‌های عقب، GR کرولا را به خودرویی عالی برای دریفت تبدیل کرده و موضوع مهم‌تر اینکه فقط با گیربکس دستی عرضه می‌شود. GR کرولا با قیمتی زیر ۳۶ هزار دلار، خودرویی است که می‌توان به‌صورت روزمره از آن استفاده کرد و آخر هفته‌ها با آن راهی پیست شد و لذت برد.

سلاح پیست: آئودی R8 GT

در سال ۲۰۲۲ شاهد عرضهٔ خودروهای مخصوص پیست زیادی بودیم اما آئودی R8 GT در چندین بخش یک سر و گردن بالاتر از سایر خودروها بود. انتقال قدرت محرک عقب، پیشرانهٔ تنفس طبیعی و غرش مست‌کننده، R8 GT را به خودرویی تبدیل کرده که احساس را بر اعداد و ارقام ترجیح می‌دهد. موضوع تلخ اما اینکه نسخهٔ پایانی R8 چیزی است که باعث می‌شود بیش از هر زمان دیگری آرزوی ادامهٔ حیات سوپرکار آئودی را داشته باشیم. R8 GT نقطهٔ اوجی در تاریخ سوپراسپرت‌ها است که هرگز تکرار نخواهد شد.

جنگجوی آفرود: فورد برانکو رپتور

کارهای آفرودی که برانکو رپتور می‌تواند انجام دهد را معمولاً در خودروهای استاندارد کارخانه‌ای نمی‌توان پیدا کرد. داشتن چنین خودرویی نیاز به صرف هزینهٔ زیاد برای خرید قطعات افترمارکتی، تقویت پیشرانه و تیونینگ دارد اما برانکو رپتور همهٔ این‌ها را به‌صورت استاندارد ارائه می‌کند. البته برانکوی معمولی هم سال گذشته همین جایزه را برنده شد اما نسخهٔ رپتور آن ثابت می‌کند که فورد استاد واقعی آفرود است بدون آنکه قابلیت استفادهٔ روزمره را قربانی کند. برانکو رپتور یک پکیج کامل است.

خودروی لوکس خانوادگی: پورشه کاین توربو GT

کاین توربو GT مصداق بارز ما می‌توانیم است زیرا پورشه توانسته سوپرکاری را ارائه کند که شاسی‌بلند است! خیلی‌ها تشکیل خانواده را پایانی بر تجربهٔ لذت رانندگی می‌دانند اما توربو GT این ادعا را نقض می‌کند. برای کسانی که مجبور هستند به خاطر همسر و فرزندان خود قید ۹۱۱ یا ۷۱۸ را بزنند، کاین توربو GT راهی عالی برای داشتن یک خودروی خانوادگی کاربردی بدون قربانی کردن هیجان رانندگی خودروهای اسپرت است. این موضوع کراس‌اوور پورشه را به برندهٔ شایسته‌ای در بخش خودروی خانوادگی لوکس تبدیل می‌کند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *