قطعات خودرو

بهترین خودرو تا ۶۵۰ میلیون تومان

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، در مسیر خرید خودرو همیشه قیمت یکی از مهم‌ترین معیارهاست. کدام خودرو با شرایط ما قابل‌خرید است؟ این سؤالی است که افراد زیادی می‌پرسند. برای پاسخ به این سؤال باید اول نگاهی به جیب خودمان بیندازیم و بعد نگاهی به قیمت خودروهای موجود در بازار. در ادامه این مطلب خودرو بانک با ما همراه باشید ببینیم ماشین لاماری ایما هم در این گزینه‌ها قرار می‌گیرد یا نه.

 

کدام خودروها را می‌توان با بودجهٔ ۶۵۰ میلیون‌تومانی خرید؟

اگر بودجهٔ شما برای خرید خودرو تا سقف ۶۵۰ میلیون تومان باشد، برای انتخاب خودرو گزینه‌های متفاوتی خواهید داشت، ما از قیمت‌های پایین‌تر شروع می‌کنیم تا در نهایت به سقف قیمت مناسب با بودجه شما برسیم. لازم به ذکر است که قیمت‌ها مربوط به زمان‌نگارش این مطلب است و باتوجه‌به نابسامانی بازار خودرو و افزایش مدام قیمت‌ها، ممکن است زمانی که شما این مطلب را می‌خوانید شرایط کمی تا قسمتی تغییر کرده باشد. در این مطلب از خودرو بانک با تفکیک بازه قیمت به سراغ خودروهای موجود در بازار ایران خواهیم رفت.

 

یک سال پیش اگر دنبال خرید خودرو بودید احتمالاً می‌توانستید با مبلغی حدود ۲۰۰ میلیون تومان، یک تیبای صفر بخرید، اما امروز با ۴۰۰ تومان هم به‌زحمت بتوانید همان خودرو را تهیه کنید، مگر این که به سراغ خودروی دست دوم بروید که در آن صورت شرایط فرق می‌کند و باتوجه‌به خارج‌شدن تیبا از خط تولید، امکان خرید تیبای صفر به‌زودی منتفی می‌شود.

 

همان‌طور که می‌دانید قیمت کارخانه و قیمت بازار در مورد خودروهای ایرانی همیشه متفاوت بوده و عملاً امکان تهیه خودرو با قیمت کارخانه برای اکثر افراد فراهم نیست، پس بهتر روی همان قیمت بازار حساب کنید.

 

ساینا S

فیس لیفت ساینا با همان مشخصات فنی و تغییراتی در ظاهر و افزوده‌شدن دریچه گاز برقی برای کاهش آلایندگی.

این خودرو تا آخر فروردین ۱۴۰۲ با قیمت ۴۱۸ میلیون تومان در بازار آزاد قابل‌خرید بود، قیمت کارخانهٔ آن هم تقریباً ۲۴۲ میلیون تومان بوده است.

 

تیبا ۲

نسخه هاچ‌بک تیبا و نسخه اصلاح‌شدهٔ پراید که جایگزین هر دوی این خودروها در خط تولید شده است، با ایمنی بیشتر و مشخصات فنی نسبتاً بالاتر و البته طراحی ظاهری مدرن‌تر.

این خودرو در بازار با قیمت 361 میلیون تومان در دسترس خریداران است.

 

پراید ۱۵۱ SE

 

 

پراید ۱۵۱ SE

تنها بازماندهٔ پراید روی خط تولید است که مشخصات فنی مشابهی با سایپا ۱۳۱ دارد با این تفاوت که این یکی وانت‌بار است.

این خودرو با قیمت بازار 217 میلیون و قیمت کارخانهٔ 218 میلیون تومان در دسترس خریداران است.

 

کوییک R

در واقع همان کوییک معمولی است با ظاهری جدید و جوان‌پسندتر که توانست در میان برخی جوانان و به‌خصوص بانوان، محبوبیت خاصی کسب کند.

این خودرو با قیمت بازار 340 میلیون و قیمت کارخانهٔ ۲۵۱ میلیون تومان در دسترس خریداران است.

 

کوییک S

فیس لیفت کوییک، با مشخصات فنی همانند ساینا، تیبا و دیگر مدل‌های کوییک با بهبودها و آپشن‌هایی جدید از جمله کاهش آلایندگی و دریچه گاز برقی، سیستم هشداردهنده امنیتی، سیستم ضدسرقت و کامپیوتر سفری و آپشن‌هایی ازاین‌دست.

این خودرو با قیمت بازار 354 میلیون و قیمت کارخانهٔ 268, میلیون تومان در دسترس خریداران است.

 

کوییک دنده‌ای

کوییک دنده‌ای به‌نوعی رقیب ۲۰۶ ایران‌خودرو است که یکی از پرآپشن‌ترین خودروهای داخلی محسوب می‌شود، با همان امکانات تیبا هاچ‌بک به علاوهٔ نمایشگر لمسی با دوربین و نویگیشن، استارت دکمه‌ای و فرمان اسپرت با دکمه‌های کنترلی.

این خودرو با قیمت بازار 333 میلیون و قیمت کارخانهٔ ۱۹۳ میلیون تومان در دسترس خریداران است.

 

کوییک اتوماتیک پلاس

نسخه اتوماتیک کوییک است که از سال ۱۳۹۷ روی خط تولید سایپا قرار دارد و امکانات متعددی نسبت به مدل دنده‌ای آن دارد. این خودرو علاوه بر گیربکس CVT و سیستم پدال برقی و دریچه گاز برقی، مجهز به کامپیوتر سفری، فرمان برقی، رینگ آلومینیومی، استارت بدون کلید، کروز کنترل، چراغ روز، نمایشگر، سنسور و دوربین عقب، شیشه دودی، ترمز کمکی، فرمان اسپرت با دکمه‌های کنترلی نیز هست.

این خودرو با قیمت بازار 400 میلیون و قیمت کارخانهٔ 327 میلیون تومان در دسترس خریداران است.

 

آریسان ۲

وانت آریسان از محصولات ایران‌خودرو بود که با وجود کمبود قدرت و کشش، کیفیت ساخت پایین، مصرف سوخت بالا و ضعف شاسی، خودروی چندان خوبی محسوب نمی‌شد و در نهایت نیز به خاطر آلودگی بسیار زیادش از خط تولید خارج شد، اما همان زمان هم به‌عنوان خودرویی خوش‌قیمت‌تر و خوش‌قیافه‌تر و کامل‌تر و راحت‌تر از وانت پیکان توانست جای خود را در میان مشتریان پیدا کند. آریسان ۲ مدل اصلاح شده آریسان است که علاوه بر داشتن مزیت‌های خودروی قبلی، ایرادات اساسی آن را تا حدودی رفع کرده و اگرچه چندان خودروی درجه‌یکی از نظر مشخصات فنی محسوب نمی‌شود اما نسبت به خودروهای هم‌ردهٔ ایرانی در جایگاه خوبی قرار می‌گیرد.

این خودرو با قیمت بازار 381 میلیون و قیمت کارخانهٔ 383 میلیون تومان در دسترس خریداران است.

 

پژو ۲۰۶ تیپ ۲

این هاچ‌بک فرانسوی، بعد از پراید و پیکان، خودرویی است که بیش از همه در خیابان‌های ایران دیده می‌شود و به‌نوعی می‌توان پرطرفدارترین و محبوب‌ترین خودرو بین رانندگان ایرانی به‌خصوص جوانان محسوب شود و البته در سطح جهانی نیز از محبوب‌ترین محصولات پژو است.

این خودرو با قیمت بازار 513 میلیون در دسترس خریداران است.

 

 

خرید خودرو با بودجه پایین

در حال حاضر بازار خودرو از نظر قیمت هیچ ثباتی ندارد، از طرفی به دلیل شرایط تورمی و کاهش درآمدها، بودجه خرید خودرو روزبه‌روز کاهش پیدا می‌کند. در چنین شرایطی بسیاری به سراغ خودروهای دست دوم می‌روند و بسیاری دیگر به خاطر توقعات بیشتری که از یک خودرو دارند، قید خرید آن را می‌زنند یا آن را به بعد موکول می‌کنند. (طبیعی است که نتوانید خودرویی مانند لاماری ایما را با این بودجه تهیه کنید و قید خرید خودرو را بزنید) امیدواریم اطلاعات مطرح شده در این مطلب توانسته باشد شما را در زمینه خرید خودرو اندکی راهنمایی کرده باشد.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *