قطعات خودرو

بهترین ماشین‌های دو در خارجی

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، بخشی از بازار خودروی ایران متعلق به خودروهای خارجی است که به‌طورکلی این بازار به طبقه متوسط و به بالا تعلق دارد. رنج خودروهای خارجی موجود در بازار ایران از متوسط خودروهای ایرانی بالاتر است و به همین دلیل عموماً طبقات متوسط به بالا توان خرید خودروی خارجی را دارند. در میان مصرف‌کنندگان خودروهای خارجی نیز بخش کوچکی نیز علاقه‌مند به خرید ماشین‌های دو در خارجی هستند که معمولاً به این خودروها خودروی کوپه یا اسپرت می‌گویند.

 

ما در این مقاله از مجله خودرو بانک می‌خواهیم برای رفاه حال این بخش از مصرف‌کنندگان خودروی خارجی در ایران، بهترین ماشین‌های دو در  را معرفی و بررسی کنیم. اگر شما نیز از آن دسته از ایرانیانی هستید که علاقه و توان خرید خودروی خارجی اسپرت را دارید و می‌خواهید بهترین ماشین‌های دو در خارجی را بشناسید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

۱۰ خودروی برتر دو در خارجی

در اینجا به معرفی بهترین ماشین‌های دو در خارجی می‌پردازیم؛ گزینه‌هایی جذاب برای افرادی که به دنبال استفاده از خودروهای شیک، اسپرت و دارای تجملات هستند.

استایل متمایز بدنه ماشین های دو در نشان از تعهد به شیک‌بودن و اسپرت بودن خودرو دارد. ما اینجا از ماشین‌های کوپه واقعی صحبت میکنیم، نه شبیه‌سازهای SUV حجیم یا به‌اصطلاح کوپههای چهار در. در ادامه به بررسی بخش‌های مختلف این خودروها می‌پردازیم. از تست عملکرد گرفته تا اندازه‌گیری فضای بار و چالش مصرف سوخت در دنیای واقعی. این ماشین‌های دو در خارجی، چه به‌صورت روزمره مورداستفاده باشند و چه به‌عنوان خودروی تفریحی آخر هفته، مناسب تیپ افرادی مانند استادان دانشگاه هستند و هم موردعلاقه جوانان و اسپرت پسندان. این ماشین‌های دو در خارجی عبارت‌اند از:

۱. تویوتا GR86

۲. سوبارو BRZ

۳. تویوتا سوپرا

۴. بی ام و سری ۲

۵. بی ما و M4

۶. مرسدس‌بنز AMG – C43

۷. مرسدس‌بنز کلاس E

۸. مرسدس‌بنز AMG – E53

۹. پورشه 718 Cayman

۱۰. پورشه ۹۱۱

در ادامه به تشریح هرکدام از این ماشین های دو در خارجی را معرفی خواهیم کرد.

 

۱. تویوتا GR86

نسل دوم تویوتا GR86 مدلی است که سال ۲۰۲۲ تولید شد و اگرچه کاملاً جدید است، اما از همان فرمول دیفرانسیل‌عقب (مانند نسل اول این خودرو) پیروی میکند. خودروی تویوتا GR86 2022 که مجدداً در ارتباط با سوبارو BRZ توسعه‌یافته است، از یک موتور چهارسیلندر به‌صورت افقی و از یک گیربکس دستی شش‌سرعته استاندارد نیرو میگیرد. در تولید این مدل شرکت تویوتا به معایب و نواقص نسل قبلی رسیدگی کرده است و به خودروی تویوتا GR86 قدرت اسب بخار بیشتری برای سال ۲۰۲۲ داده است. مدل جدید از یک موتور ۴/۲ لیتری چهارسیلندر افقی استفاده میکند. این خودرو ۲۲۸ اسب بخار قدرت دارد که ۲۳ اسب بخار نسبت به مدل قبلی بیشتر است. نتیجه تولید این مدل خودرو، یک تجربه رانندگی خارق‌العاده نسبت به قیمت آن است.

 

۲. سوبارو BRZ

خودروی سوبارو BRZ مدل ۲۰۲۲ با اولویت مقرون‌به‌صرفه بودن، چابکی و سبک‌وزن بودن نسبت به قدرت اسب بخار بالاتر و انحصار قیمت بالا، همچنان یک خودروی اسپرت اصیل و واقعی برای همه است. این خودروی دو در خارجی کاملاً بازطراحی شده است و فقط محرک عقب آن، یک ورودی منحصربه‌فرد در خط تولید سوبارو با سیستم چهارچرخ متحرک است. همین امر در مورد خودروی دوقلو مکانیکی آن، تویوتا GR86 نیز وجود دارد. BRZ با موتور ۲۲۸ اسب بخاری و تنفس طبیعی چهارگانه، قدرتمندتر از قبل است. آن را با مرکز ثقل پایین‌تر و همچنین وزن پایین آن ترکیب کنید تا ببینید این هاچ‌بک ۲+۲ با استایل قاطعانه و رسمی چگونه تنظیم شده است. خودروی BRZ مدل ۲۰۲۲ با طراحی داخلی جدید که ارمغان فناوری مدرن آن است، کاربردی‌بودن نسل قبلی خود را حفظ میکند. این خودرو، خودروهای دو در خارجی و اسپرت مقرون‌به‌صرفه‌ای مانند مزدا MX-5 میاتا را پشت سر میگذارد.

 

۳. تویوتا سوپرا

چند سالی است که سوپرا پس از یک وقفه طولانی دوباره به خط تولید تویوتا پیوست، اما با وجود آشنایی روزافزون ما با این خودرو، سوپرا مدل ۲۰۲۲ همچنان یکی از خودروهای اسپرت موردعلاقه است. اگرچه این ماشین دو در خارجی توسعه و بهبودیافته و در کنار خودروی بی ام و Z4 کانورتیبل ساخته شده است، اما تویوتا سوپرا شخصیتی منحصربه‌فرد از برادر باواریایی خود را ارائه می‌دهد، حتی اگر دو خودرو از پیشرانه‌های مشابهی استفاده کنند. دومی شامل دو موتور توربوشارژ، یک موتور ۲ لیتری چهارسیلندر ۲۵۵ اسب بخاری استاندارد و یک شش‌سیلندر خطی ۳ لیتری ۳۸۲ اسب بخاری اختیاری است. در هر دو خودرو چرخ‌های عقب از طریق یک گیربکس هشت‌سرعته اتوماتیک تغذیه می‌کنند. کابین تویوتا راحت و بسیار ممتاز است. همچنین خودروی سوپرا مدل ۲۰۲۲ دارای ویژگی‌های اطلاعات سرگرمی و فناوری ایمنی زیادی است.

 

بی ام و سری ۲

 

 

۴. بی ام و سری ۲

شرکت خودروساز آلمانی بی ام و با خودروی بی ام و سری ۲ مدل ۲۰۲۲ خود، عملاً خودروی دو در سطح خود را ارائه کرده است. این خودرو با دیفرانسیل‌عقب یا چهارچرخ متحرک کار می‌کند و گزینههای موتور توربوشارژ آن شامل یک موتور چهارسیلندر ۲۵۵ اسب بخاری (مدل 230i) و یک موتور شش‌سیلندر مستقیم ۳۸۲ اسب بخاری (مدل M240i) میشود. مدل بدنه کانورتیبل و گزینه گیربکس دستی هر دو تغییر کرده‌اند. خودروی دو در سری ۲ بی ام و برای رانندگی مفرح است و حتی در جاده نیز آمادهتر به نظر می‌رسد. درحالی‌که نمای متمایزتر و فضای داخلی مدرنی دارد، صندلی عقب آن کوچک‌تر از مدل قبلی خود است. خودروی بی ام و سری ۲ به‌عنوان ادامه خودروهای مقرون‌به‌صرفه خودروهای شرکت بی ام و توانسته رضایت مشتریان را به دست آورد.

 

۵. بی ام و M4

خودروی بی ام و M4 به‌اندازه برادر سدان خود یعنی خودروی بی ام و M3 هیجان‌انگیز است، اما فقط به‌صورت کوپه یا کانورتیبل با soft-top در دسترس است. مدل پایه hard-top منحصراً با دیفرانسیل‌عقب، گیربکس دستی رضایت‌بخش و توربو دوقلو شش‌سیلندر هیجان‌انگیز ۴۷۳ اسب بخاری عرضه میشود. نسخه Competition دارای موتور ۵۰۳ اسب بخاری پیشرفته، گیربکس‌اتوماتیک سریع و تنظیم منحصربه‌فرد شاسی است که در زمان‌های دور سریع‌تر در پیست مسابقه به اوج می‌رسد. فقط مدل M4 اتوماتیک با سیستم چهارچرخ محرک در دسترس است و این سیستم نرم و لطیف دارای حالت رانندگی در عقب است. صرف‌نظر از استایل بدنه یا قدرت ارائه شده، خودروی M4 بسیار جذاب است. در کل با خودروی بی ام و M4 رانندگی لذت‌بخش است و این امر برای اسپرت بازها اهمیت بالایی دارد.

 

۶. مرسدس‌بنز AMG – C43

خودروی مرسدس‌بنز AMG – C43 مدل ۲۰۲۲ که به‌عنوان یک خودروی دو در و کانورتیبل ارائه می‌شود، یک خودروی اسپورت با تجهیزات خودروهای لوکس است. این مدل‌های دو در C43 به‌صورت استاندارد با یک موتور V-6 توئین توربو باقدرت 385 اسب بخار عرضه می‌شوند که دارای قدرت کافی و صدایی فوق‌العاده است. خودروی مرسدس‌بنز AMG – C43 دارای سیستم چهارچرخ متحرک استاندارد است و هندلینگ آن کاملاً شارپ و تیز است. متأسفانه همین موضوع را میتوان در مورد کیفیت سواری آن نیز گفت که میتواند در مسیرهای ناهموار جاده پرپیچ‌وخم باشد. کابین برای سرنشینان صندلی جلو شیک، مجهز و راحت است، اما فضای صندلی‌های عقب این خودرو کاملاً برعکس است؛ همچنین فضای صندوق‌عقب این خودرو صرفاً برای کلاس متوسط است. این مدل احتمالاً آخرین محصول این نسل خواهد بود، زیرا کلاس C برای سال ۲۰۲۲ دوباره طراحی شده است، به این معنی که یک نسخه تنظیم شده توسط AMG در راه جایگزینی مدل C43 با مدلی مدرنتر است.

 

مرسدس بنز کلاس E

 

 

۷. مرسدس‌بنز کلاس E

جایگزینهای اسپرت‌تری برای مرسدس‌بنز کلاس E وجود دارد، اما تعداد کمی از آنها به یکپارچگی این مدل و با تکنولوژی بالای آن هستند. چرخهای این مدل کاملاً رام و بی‌صدا هستند. کابین آن به زیبایی تعبیه شده است، به طور قابل‌توجهی ساکت است و دارای ویژگیهای فنی پرزرق و برقی مانند نمایشگرهای دوگانه تعبیه شده در داشبورد آن است.

 

۸. مرسدس‌بنز AMG – E53

خودروی مرسدس‌بنز AMG – E53 مدل ۲۰۲۲، اسپرت بودن را به‌خاطر تجمل‌گرایی به خطر نینداخته است. این خودروی دو در همانند مرسدس‌بنز کلاس E به‌صورت سدان، کوپه یا کابریولت در دسترس بوده و دارای فضای داخلی زیبا و مجهزی است. این خودروی منحصربه‌فرد یک موتور شش‌سیلندر مستقیم توربوشارژ دارد که با یک سوپر شارژر برقی جفت میشود تا ۴۲۹ اسب بخار قدرت بدون وقفه تولید کند. این خودرو که با گیربکس ۹سرعته اتوماتیک و سیستم چهارچرخ متحرک استاندارد ترکیب شده است در هر چهارفصل به طور قابل‌توجهی سریع و دارای توان بالایی است.

 

۹. پورشه 718 Cayman

تعداد کمی از خودروها، از جمله خودروهای اسپورت موردعلاقه ماشین‌بازها ویژگی‌هایی مشابه پورشه 718 Cayman مدل ۲۰۲۲ را ارائه می‌دهند. چیدمان موتور وسط و سیستم تعلیق تنظیم شده ماهرانه در این خودرو به راننده یک فضای رانندگی لذت‌بخش را ارائه می‌دهد که واقعاً اعتیادآور است. خریداران می‌توانند از بین یک موتور چهار یا شش‌سیلندر که به‌صورت افقی است، انتخاب کنند که دومی صدایی همچون آژیر دارد که راننده را ترغیب به رانندگی تهاجمی می‌کند. درحالی‌که خودروی پورشه 718 Cayman نسبت به رقبایی مانند شورت کوروت و تویوتا سوپرا از قیمت بالایی برخوردار است، شخصیت متمرکز و تصویر برند پورشه آن برای توجیه افزایش هزینه کافی است.

 

ماشین های دو در خارجی

 

 

۱۰. پورشه ۹۱۱

پورشه ۹۱۱ مدل ۲۰۲۲ با ویژگی‌های رانندگی ماورایی و موتورهای شش تخته دو توربوی فوق‌العاده، یک خودروی اسپرت تقریباً بی‌عیب‌ونقص است. جدا از اینکه برای بیشتر علاقه‌مندان بسیار گران است، این خودروی آیکونیک دو سرنشین پورشه به همان اندازه که همه‌کاره است به همان اندازه هم روان است. همراه با موتور 6 تخته که صدایی متمایز تولید می‌کند و بین ۳۷۹ تا ۴۷۳ اسب بخار قدرت دارد، شرکت پورشه نسخه‌های پرقدرت GT3 و توربو را نیز عرضه کرده است. خودروی پورشه ۹۱۱ در مدل‌های بدنه کوپه، کابریولت (بخوانید کانورتیبل) یا شبه کانورتیبل تارگا عرضه می‌شود. زیبایی خودروی پورشه ۹۱۱ این است که اسپرت بودن آن از قابلیت استفاده عمومی آن نمی‌کاهد. سواری آن باتوجه‌به محدودیت‌های پیچ‌های جاده‌ها و فرمان خودروی مسابقه‌ای آن به طرز شگفت‌آوری راحت است. فضای داخلی آن در جلو جادار است و راننده دید بیرونی بسیار خوبی دارد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *