قطعات خودرو

بهترین موتورسیکلت های بازار ایران – دایچی، یاماها و SYM

به گزارش قطعات خودرو به نقل از بازار، از بسیاری جهات، موتورسیکلت ساده ترین شکل حمل و نقل شخصی موتوری است. در ابتدایی ترین حالت، به نوعی موتور، دو چرخ، فرمان، ترمز و جایی برای نشستن اشاره دارد. و در همان روزهای اولیه، این چیزی بود که شما به دست آوردید. اما در دو دهه گذشته موتور سیکلت ها به گونه ای پیشرفت کرده اند که انتخاب را برای خریداران سخت کرده است در این مقاله سه برند یاماها، دایچی و اس وای ام را با هم مقایسه خواهیم کرد تا انتخاب بین آنها را آسان تر کرده باشیم. در نگارش این مطلب از مقاله پرفروش ترین موتورهای ایران – یاماها، دایچی و اس وای ام کمک گرفته ایم.

مقایسه بهترین موتورسیکلت ها در ایران
یاماها:

یاماها یکی از تولیدکنندگان انقلابی است که محصولات خود را نه تنها در داخل ژاپن بلکه در سراسر جهان به فروش می رساند. موتورهای یاماها اولین نامی است که هر زمان که بحثی در مورد موتورهای ایمن، محکم و قابل اعتماد مطرح می شود، به میان می آید. همه موتورهای یاماها ممکن است نمودارهای سرعت را طی نکنند، اما هیچ چیز نمی تواند پایداری آنها را در جاده های ایران شکست دهد.

یاماها، سازنده بهترین موتورسیکلت‌های ۴ زمانه در جهان، طیف وسیعی از موتورها را در اختیار دارد. یاماها در بسیاری از کشورها به ویژه ایران حضور چشمگیری دارند. هر یک از محصولات یاماها در ایران مظهر ثبات و قابلیت اطمینان هستند. یاماها ایروکس و یاماها XSR ۱۵۵ از پرفروش ترین موتورهای ایران هستند که با برخورداری از ویژگی های فوق العاده، گزینه ای ایده آل برای گروه های سنی مختلف محسوب می شود.

طیف وسیعی از موتورسیکلت‌ها با حس نوآوری، به موفقیت در بازار ادامه می‌ دهد و ارزش استثنایی و احساس رضایت عمیق را برای مصرف‌ کنندگان فراهم می‌ کند. اینها شامل استانداردها، کروزر، تورینگ و اسکوترها می شود. شاید این برند بیشتر به خاطر موتورسیکلت‌های اسپرت و آفرود خود مانند موتورسیکلت ورزشی YZF-R۱ یا موتورسیکلت دوگانه TW۲۰۰ شناخته شده باشد.

 

دایچی:

طیف وسیعی از موتورسیکلت ها در ایران با نام دایچی وجود دارد که در کلاس های مختلف ارائه می شود. دایچی VP ۱۲۵ و hx ۱۸۰ از پرفروش ترین موتورهای دایچی در ایران هستند. VP ۱۲۵ در کلاس اسکوتر قرار داشته و برای ترددهای شهری مناسب است. ۸۰ کیلومتر بر ساعت سرعت دارد و ترمز جلوی آن دیسکی و ترمز عقب کاسه ای است. قابلیت استارتی و هندلی؛ استاندارد آلایندگی EURO ۴، وجود پورت USB، فضای حمل بار، سیستم سوخت رسانی انژکتوری و کلاچ اتوماتیک از مشخصات این مدل محبوب به شمار می روند.

دایچی hx ۱۸۰ موتوری با ویژگی های بی نظیر و کیفیت بالا، برای همه ی سنین مناسب است. طراحی این موتور بسیار جوان پسند است. رینگ های فولادی و رنگ مشکی که به ندرت آسیب می بیند. سیستم سوخت رسانی انژکتوری و گیربکس دنده ای، گارد محافظ که در بخش جلو و عقب و صدای بسیار کم از ویژگی های این مدل هستند.

 

اس وای ام:

شرکت موتور سیکلت Sym در سال ۱۹۵۴ در Hsinchu، تایوان تاسیس شد که برای تولید موتورسیکلت، ATV و اسکوتر شهرت دارد. در حال حاضر مراکز تولید در تایوان، چین و ویتنام قرار دارند. همچنین شرکت های تابعه خود را در چین، ایتالیا و آلمان راه اندازی کردند. نیرو موتور نمایندگی منحصر به فرد اس وای ام در ایران است که مدل های مختلفی را روانه بازار می کند. SF۱۸۰ و Galaxy SR۲۰۰ از محبوب ترین های موتورسیکلت اس وای ام در ایران هستند. قدرت موتور ۴ سوپاپ، سیلندر پوشش سرامیکی، سیستم تزریق سوخت الکترونیکی، دستگاه رفع فشار از نوع گریز از مرکز (CTDD) از ویژگی های موتورسیکلت های sym به شمار می روند. اول کیفیت، دوم رضایت مشتری و سوم گسترش جهانی از اهداف این برند به شمار می رود.

 

ویژگی بهترین موتورها در ایران

موتورسیکلت های امروزی عملاً ابررایانه هایی هستند که می چرخند. روزگار ماشین های ساده و بدون هیچ گونه جادوگری با تکنولوژی بالا گذشته است. بیایید نگاهی به نوآوری های برتر موتورسیکلت بیندازیم که موتورسیکلت قدیمی خوب را تا حد زیادی به شگفتی فناوری امروزی تبدیل کرده است.

 

۱. تزریق سوخت الکترونیکی : این روزها همه موتورسیکلت های بزرگ و کوچک مجهز به تزریق سوخت الکترونیکی هستند. مزیت اصلی EFI به صورت افزایش بازده موتور – هم از نظر عملکرد و هم از نظر مصرف سوخت است. در واقع، در برخی از کشورها، همه موتورسیکلت ها باید مجهز به تزریق سوخت الکترونیکی باشند تا بتوانند مقررات آلایندگی را تصویب کنند.

 

۲. ABS : نوآوری بعدی در قالب ایمنی است و همه چیز مربوط به ترمز است. ABS در مورد خودروها چیز جدیدی نیست و اخیراً حتی موتورسیکلت های کم حجم نیز به این ویژگی ایمنی مجهز شده اند. در شرایط اضطراری، این می تواند غریزه ما باشد که ترمز را بکوبیم. انجام این کار می تواند باعث قفل شدن چرخ جلو یا عقب شود و به طور ناخواسته کنترل موتورسیکلت خود را از دست بدهیم. ABS از قفل نشدن چرخ‌ ها با فشار دادن و بازکردن مداوم ترمزها، زمانی که سنسورها سیستم را فعال کردند، جلوگیری می‌ کند.

 

۳. کنترل کشش : در موتورهای پرفورمنس، به‌ویژه دوچرخه‌های اسپرت می‌ توان خیلی راحت تحت تأثیر قدرت موتور قرار گرفت و در شرایط سختی قرار گرفت که تایرهای خود را محکم روی زمین نگه دارید. بنابراین، کنترل کشش یک افزودنی خوش‌ آمد به لیست رو به رشد ویژگی‌ های ایمنی موتورسیکلت مدرن است و قطعاً می‌ تواند شما را از برخی موقعیت‌ های خطرناک نجات دهد. مشابه ABS، سیستم‌ های کنترل کشش پایه به داده‌ های سنسور سرعت چرخ تکیه کرده و هنگامی که لغزش چرخ را حس می‌ کنند، جرقه را قطع می‌ کنند یا تلو تلو می‌ خورند. این کار از چرخاندن لاستیک عقب تحت شتاب شدید یا بلند کردن چرخ جلو از روی زمین جلوگیری می کند.

 

در همین حال، سیستم‌ های کنترل کشش شیک‌ تر از آنچه واحد اندازه‌ گیری اینرسی (IMU) نامیده می‌ شود استفاده می‌ کنند که به موتور آگاهی فضایی از آنچه در هر زمان انجام می‌ شود را می‌ دهد. IMU‌ها انحراف سمت چپ و راست، جلو و عقب و همچنین انحراف جانبی را اندازه‌ گیری می‌ کنند، که به ECU اجازه می‌ دهد تا کمک‌ های باورنکردنی برای سوارکار مانند کنترل چرخ، کنترل لغزنده، ABS در پیچ‌ها و کنترل کشش حساس را ارائه دهد.

 

۴. دریچه گاز : به منظور در دسترس قرار دادن تمام وسایل کمکی فوق الذکر برای سوارکار، اغلب لازم است که بتوان به ECU موتور سیکلت این توانایی را داد که دریچه گاز را بدون هیچ گونه ورودی از جانب موتورسیکلت فعال کند. اینجاست که سیستم های گاز با سیم بسیار مفید هستند. این روزها، دوچرخه های بزرگ سطح ابتدایی مانند KTM ۳۹۰ Duke مجهز به دریچه گاز با سیم هستند. نحوه عملکرد آن شبیه به عملکرد یک دریچه گاز معمولی است، با این حال، به جای کابل فیزیکی، سیستم از حسگرهای روی فرمان و بدنه دریچه گاز استفاده می کند تا به رایانه بگوید که چقدر دریچه گاز را باز کند.

 

۵. لاستیک های چند ترکیبی : فناوری لاستیک در طول یک دهه اخیر پیشرفت کرده است و سازندگان لاستیک به طور خستگی ناپذیر کار می کنند تا لاستیک ایمن، چسبنده تر، سریع تر و ماندگارتر از همیشه تولید کنند. لاستیک‌ های چند ترکیبی مدتهاست که وجود داشته‌ اند، اما آنها شروع به در دسترس شدن در اندازه‌ های کوچک‌ تر و کوچک‌ تر کرده‌ اند، به این معنی که اکنون برای طیف وسیع‌ تری از سواران در دسترس هستند. فن آوری آج چند ترکیبی بهترین عملکرد هر دو جهان را در مورد عملکرد در پیچ ها و طول عمر در خط مستقیم ارائه می دهد.

 

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است