قطعات خودرو

بی‌ام‌و XM هیبریدی با طراحی جسورانه در نمایشگاه خودرو قطر ۲۰۲۳

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، از تاریخ ۵ الی ۱۴ اکتبر، دوحه قطر محل برگزاری یکی از بزرگ‌ترین گردهمایی خودروسازان مطرح جهان است. کانسپت‌ها و محصولات جدیدی در این رویداد به عرضه درآمده‌اند که از جمله بحث‌برانگیزترین آن‌ها می‌توان به شاسی‌بلند هیبریدی بی‌ام‌و XM label red اشاره کرد.

 

 

این خودرو با طراحی بسیار جسورانه‌ای رونمایی شده که دارای ویژگی‌هایی همچون خطوط زاویه‌دار، رینگ‌های بزرگ، چراغ‌های جلو بسیار باریک و جلوپنجره نمادین کلیه‌ای شکل با حاشیه قرمز‌رنگ است. نمای عقب XM متفاوت با محصولات قبلی، شامل المان‌های جدیدی همچون سراگزوزهای چندضلعی با چینش عمودی و چراغ‌های باریک و کشیده L ‌مانند می‌شود. ناگفته نماند که به محض رونمایی، برخی طرفداران برند از طراحی XM انتقاد کردند.

 

جلوپنجره BMW XM

 

با این وجود، فضای جذاب داخل کابین باعث شد XM 2024 در چشم منتقدین به یک خودروی لوکس و بی‌عیب و نقص تبدیل شود. به محض ورود به اتاقک باز و جادار خودرو، یک صفحه‌نمایش بزرگ و یکپارچه روی در داشبورد خودنمایی می‌کند. فرمان حالت گرد داشته و شامل شیفترها و دکمه‌های کنترلی می‌شود. نورپردازی در قسمت‌های مختلف از جمله کنسول مرکزی، درب‌ها، داشبورد و سقف، فضای جذاب و در عین حال مجللی را درون کابین به وجود آورده است.

 

این خودرو از موتور ۴.۴ لیتری ۸ سیلندره توئین توربوشارژ و همین‌طور یک موتور الکتریکی استفاده می‌کند که مجموع قدرت آن‌ها به حدود ۷۳۸ اسب بخار می‌رسد. گشتاور فوق‌العاده شاسی‌بلند هیبریدی نیز ۱۰۰۰ نیوتن متر اعلام شده است. با این قوای فنی، خودرو درشت‌جثه آلمانی در مدت‌زمان کوتاه ۴.۱ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند. بی‌ام‌و XM لیبل رد با قیمت ۱۸۵ هزار دلار و در بازه زمانی محدود روانه بازار می‌شود.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *