قطعات خودرو

موج انتقادات به طراحی بی ام و سری ۷ مدل ۲۰۲۳، آسمان هفتمی که زیبا نیست!

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، این بخشی از پیشروی بی ام و به سمت برقی کردن خط تولید خودش است. الیور زیپسه مدیر عامل این شرکت می‌گوید که از ابتدای سال آینده، این شرکت با تعهد کامل به پیمان آب و هوایی پاریس مدل‌های برقی جدیدی را عرضه خواهد کرد و پس از رولز رویس و مینی قصد ایجاد یک خط تولید کاملاً برقی در آینده را دارد. گروه بی ام و می‌تواند تا سال ۲۰۳۰ حدوداً ۱۰ میلیون خودروی برقی تولید کند.

دو نسخه بنزینی، یک نسخه برقی

شرکت بی ام و دو نسخه از سری ۷ بنزینی را عرضه خواهد کرد: یک مدل با موتور شش سیلندر و یک مدل قدرتمندتر با موتور V8. مدل پایه i740 از موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ بی ام و در کنار یک سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولتی بهره می‌برد.

توان کلی این مدل ۳۷۵ اسب بخار و گشتاور آن ۳۸۳ پوند فوت است، که ۴۰ اسب ‌بخار بیشتر از نسل قبلی است. i740 با کمک سیستم هیبریدی می‌تواند گشتاور نهایی ۳۹۸ پوند فوت تولید کند، که باعث می‌شود شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت آن ۵ ثانیه باشد.

مدل بالارده 760i xDrive از یک موتور ۴ لیتری V8 توئین توربوشارژ در کنار همان سیستم هیبریدی خفیف بهره می‌برد و توان کلی ۵۳۶ اسب ‌بخار و گشتاور ۵۵۳ پوند فیت تولید می‌کند. این به i760 اجازه می‌دهد شتاب ۰ تا ‍۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۴.۲ ثانیه داشته باشد. هر دو مانند سایر محصولات بی ام و از جعبه‌ دنده ۸ سرعته خودکار استفاده می‌کنند.

مدل برقی با نام رسمی i7 xDrive60 از دو موتور برقی و یک پک باتری ۱۰۱.۷ کیلووات ساعت برای تولید توان ترکیبی ۵۳۶ اسب بخار و گشتاور ۵۴۹ پوند فوت بهره می‌برد. شتاب ۰ تا ‍۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این مدل ۴.۵ ثانیه و سرعت نهایی آن به ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. سرعت نهایی مدل‌های بنزینی نیز به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

بی ام و برآورد می‌کند که i7 محدوده پیمایش ۴۸۳ کیلومتری را پوشش می‌دهد. این مدل برقی قابلیت شارژ با توان ۱۹۵ کیلووات در ایستگاه شارژ سریع DC را دارد که به آن اجازه می‌دهد تا طی ده دقیقه میزان شارژ لازم برای طی مسافت ۱۲۸ کیلومتری را دریافت کند.

 

بی ام و سری ۷

 

سری ۷ مدل ۲۰۲۳ دارای سیستم تعلیق بادی مجهز به سیستم تنظیم ارتفاع خودکار و کنترل الکترونیکی کمک فنرها است. این سیستم تعلیق تطبیقی ارتفاع سری ۷ را در حالت اسپورت ۰.۴ اینچ کاهش داده یا آن را در جاده‌های ناهموار و برای عبور از موانع کوچک تا ۰.۸ اینچ افزایش می‌دهد. علاوه بر این، i7 به طور خودکار در سرعت‌های بالاتر از ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت برای آیرودینامیک بهتر ارتفاع خود را کاهش می‌دهد.

 

طراحی بدنه جسورانه، کابین مجهز

ظاهر سری ۷ جدید کاملاً با مدل قبلی آن تفاوت دارد. نمای جلوی جدید (که اولین بار در X7 مشاهده شد) نقطه کانونی نمای جلو است که شامل جلوپنجره کلیوی بزرگ و سیستم نورپردازی دوتکه جدید می‌شود که چراغ‌های جلو را در وسط سپر و چراغ‌های روز LED را در نزدیک کاپوت قرار می‌دهد. اگرچه این طراحی نسبت به مدل های قبلی کاملاً متفاوت شده، اما با معرفی آن موج شدیدی از انتقادات به سوی این طراحی حمله ور شده و بسیاری از طرفداران این برند فکر می کنند که سری 7 جدید هیچ شباهتی به مدل های رویایی قبلی ندارد و دیگر آن کاراکتر جذاب بی ام و در آن دیده نمی شود.

پکیج M اسپورت که به صورت استاندارد روی i7 xDrive60 نصب شده است، ظاهر تهاجمی‌تری به نمای جلویی می‌دهد. چرخ‌های ۲۰ و ۲۱ اینچی M اسپرت نیز بدنه خودرو را جذاب‌تر کرده است.

در کابین، سری ۷ به جدیدترین نسخه لایو کاکپیت پلاس بی ام و با جدیدترین نرم‌افزار iDrive 8 مجهز شده است.

 

در مرکز داشبورد نمایشگر منحنی جدید قرار گرفته است که دو نمایشگر بزرگ را در خود جای می‌دهد: یک خوشه ابزار دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی پشت فرمان و یک نمایشگر لمسی مرکزی ۱۴.۹ اینچی. یک نوار تعامل جدید مخصوص سری ۷ نیز با سطح کریستالی و کنترل‌های خازنی برای عملکردهایی مانند سیستم تهویه در کابین قابل مشاهده است.

 

بی ام و سری ۷

 

در ردیف دوم یک نمایشگر ۳۱.۳ اینچ K8 بین دو صندلی جلو قرار دارد که دسترسی به شبکه‌های آنلاین را در اختیار سرنشینان عقب قرار می‌دهد. این نمایشگر را می‌توان با لمس کردن یا با استفاده از دو تبلت ۵.۵ اینچی که داخل پنل درها قرار دارند کنترل کرد.

سیستم صوتی ساراند باورز و ویلکینز با ۳۶ اسپیکر جایگزین سیستم صوتی استاندارد با ۱۸ اسپیکر شده است. چهار تا از این اسپیکرها درون سقف قرار دارند، و تمام ۳۶ اسپیکر صدای ۴ بعدی را ارائه می‌دهند که از ارتعاشات کنترل ‌شده مغناطیسی برای ایجاد باس بهتر استفاده می‌کند.

سری ۷ دارای مجموعه استانداردی از دستیارهای رانندگی بی ام و است، اما برای اولین بار به سیستم رانندگی بدون دست سطح ۲ پلاس مجهز شده است.

بی ام و همچنین دستیار پارک موجود در مدل‌های کنونی خودش را در سری ۷ و i7 بهبود بخشیده است. حالا این سیستم امکان پارک از راه دور با استفاده از گوشی هوشمند را فراهم می‌کند و همچنین دستیار دنده عقب جدید به i7 اجازه می‌دهد تا بدون فرمان دادن راننده خودش را از جاهای تنگ خارج کند.

 

قیمت نسخه‌های بنزینی و برقی

تحویل اولین نسخه از سری ۷ جدید در ماه نوامبر جاری آغاز خواهد شد. مدل i740 با قیمت ۹۴۲۹۵ دلار به فروش می‌رسد. قیمت مدل 760i xDrive حدوداً ۱۱۵ هزار دلار و قیمت نسخه برقی i7 تقریباً ۱۲۰ هزار دلار خواهد بود.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است