بر اساس بند ۵ ماده ۵ (شرایط طرف عرضه) دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری شورای رقابت، عرضه‌کنندگان خودرو باید از طریق سامانه یکپارچه فروش خودرو نسبت به ثبت‌نام و فروش خودرو اقدام کنند. در همین راستا، تاکنون عرضه یکپارچه خودرو از طریق سامانه مذکور دو بار، یک بار در اسفندماه ۱۴۰۱ و یک بار در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، انجام شده و پیرو این عرضه‌ها تمامی متقاضیان خرید خودرو بدون قرعه‌کشی در نوبت دریافت خودرو قرار گرفته‌اند.

با توجه به آنچه گفته شد علی‌آبادی نسبت به سامانه یکپارچه فروش خودرو اظهار بی‌مسوولیتی کرده و معتقد است صرفا شورای رقابت مسوول این سامانه است. با‌این‌حال، سپهر دادجوی توکلی، مدیر روابط‌عمومی شورای رقابت، می‌گوید: در‌حال‌حاضر شورای رقابت مدیریت بازار خودرو را در دست دارد و از مشورت برخی نهادهای متخصص از جمله وزارت صمت در این حوزه کمک می‌گیرد. به گفته وی، با تقسیم کاری که در شورا پیش‌بینی شده، در حوزه خودرو از یک خرد جمعی متکی به تجربیات سنوات پیش بهره می‌بریم و در خصوص نحوه عرضه این جمع‌بندی در زمان پیش از استقرار وزیر جدید صمت به نتیجه رسید و اکنون سامانه طرح یکپارچه به عنوان یک کار جمعی به محوریت معاونت حمل‌و‌نقل وزارت صمت صورت می‌گیرد.

با این شرایط این سوال مطرح است که اگر وزارت صمت برای عرضه خودرو در بستر سامانه یکپارچه که راهکار مشترکی بین شورای رقابت و وزارت صمت برای تنظیم بازار خودروی سواری بوده است، عمل نکند، شرایط عرضه چگونه خواهد بود؟ اظهارات علی‌آبادی نشان می‌دهد این وزارتخانه هنوز در مورد فروش خودرو هیچ برنامه اجرایی خاصی در دستور کار خود ندارد.