قطعات خودرو

تاتا موتورز هند با قابلیت خودران رونمایی شد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  تاتا موتورز، که در صنعت خودرو‌های سواری برقی نوپا در هندوستان نقش مهمی داشته، به دنبال گسترش محصولات خودران برای حرکت به سمت بازار‌های جهانی با استراتژی الکتریکی است.

این خودروساز از اولین کانسپت خود به نام آوینیا بر روی پلت فرم خالص EV رونمایی کرد. با توجه به وعده این کانسپت و محصول، پتانسیل فروش در بازار‌های جهانی را خواهد داشت. کولکارنی مدیر Tata Passenger Electric Mobility گفته از آنجایی که رانندگی خودران در بسیاری از بازار‌های جهانی در حال ظهور هستند، تاتا موتورز فناوری رانندگی خودران را برای مدل‌های مبتنی بر مفهوم آوینیا متصور است.

کولکارنی تاکید کرد که هیچ چیز مشترکی بین پلت فرم EV این شرکت و پلت فرم موتور احتراق داخلی (ICE) وجود ندارد. “این یک پلتفرم کاملاً EV است و هرگز نمی‌تواند ICE داشته باشد.”

مارتین ام اوهلاریک، مدیر طراحی جهانی تاتا موتورز، نیز گفته “کانسپت آوینیا مجموعه‌ای از محصولات را خواهد داشت. ”

تاتا موتورز در حالی که در حال کار بر روی برنامه‌های دقیق برای عرضه ۱۰ خودروی برقی جدید تا سال ۲۰۲۶ است، اعلام کرد که هیچ برنامه‌ای برای حرکت به سمت باتری‌های قابل تعویض ندارد. این شرکت گفت که مجموعه‌ای از محصولات را بر روی پلت فرم جدید که برای مدل‌های ۴.۱ متری تا ۴.۵ متری طراحی شده است به ارمغان خواهد آورد.

به گفته تاتا موتورز، از پیکربندی صندلی چرخان می‌توان زمانی که خودرو ساکن است یا زمانی که خودرو کمتر از سرعت مشخصی حرکت می‌کند، استفاده کرد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *