در این مورد، امیرحسن کاکایی، عضو هیات علمی دانشکده خودروی دانشگاه علم ‌و صنعت، اظهار کرد: در وهله اول نکته مهم و اساسی این است که بانک مرکزی موافقت خود برای تخصیص ارز برای واردات را اعلام و تایید کند. در شرایط فعلی اقتصادی، توان تامین ارز برای واردات این دست خودروها را خواهد داشت یا نه. وی افزود: نکته حائز اهمیت این است که برای ورود خودروهای کارکرده، باید به موضوع  خدمات پس از فروش آن و ارائه خدمت به مشتریان توجه کرد.  همچنین سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران، نیز اظهار کرد: در هر صورت واردات خودروها (نو و کارکرده) با هدف تنظیم بازار صورت می‌گیرد تا پاسخگوی نیاز و تقاضای بازار بوده و خلاءهای عرضه  باشد.

قطعا واردات خودروها به تنظیم بازار خودروی داخل و حتی شکستن قیمت‌ها منجر خواهد شد؛ مهم‌‌تر اینکه حجم بالای تقاضا را که تولید داخل به ‌تنهایی پاسخگوی آن نیست هم پوشش خواهد داد.   از سوی دیگر، جلال رشیدی کوچی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس، نیز ضمن تاکید بر اینکه واردات خودروهای کارکرده در روند کاهش قیمت خودروها قطعا تاثیر خواهد داشت، اظهار کرد: تعیین تعرفه‌های متعادل برای این منظور نیز ضرورت دارد. تعرفه‌ای که دولت در بودجه برای واردات خودروی نو در نظر گرفته بود، افزایش بسیار و بعضا تا سه‌برابری داشت؛ البته قرار نیست خودروهای اقتصادی را نیز شامل شود، اما تعیین این تعرفه بالا، بار روانی در جامعه ایجاد و سرعت ریزش قیمت‌ها را کند کرد؛ لذا انتظار است دولت این تعرفه را اصلاح کند.