قطعات خودرو

تاسیس کارخانه جدید لوسید در عربستان با هدف تولید مدل برقی لوسید ایر

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، لوسید اولین مرکز تولید بین‌المللی خود را در عربستان سعودی افتتاح کرد. این مرکز که با نام کارخانه تولید پیشرفته ۲ یا AMP-2 شناخته می‌شود، مونتاژ مدل ایر را آغاز کرده و انتظار می‌رود ظرفیت تولید سالانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو را داشته باشد. کیت‌های SKD در کارخانه این شرکت در کازا گرانده آریزونا پیش‌تولید شده و سپس برای مونتاژ به خاورمیانه ارسال می‌شوند.

 

این فرآیند قرار است موقتی باشد، چون این کارخانه پس از میانه دهه جاری میلادی به یک مرکز تولید مستقل تبدیل خواهد شد. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، ظرفیت تولید به ۱۵۰ هزار واحد در سال افزایش خواهد یافت. همچنین انتظار می‌رود نیروی کار محلی از صدها نفر به هزاران نفر افزایش یابد.

 

خودروهای تولیدی در این کارخانه در عربستان سعودی و بازارهای صادراتی نامعلوم به فروش خواهند رسید. لوسید جزئیات این پروژه را فاش نکرده، اما گفته موقعیت جده در سواحل دریای سرخ دسترسی به زنجیره تامین قوی از طریق زمین و دریا را فراهم می‌کند و این شرکت را قادر می‌سازد تا در آینده خودروهای برقی لوکس خود را به مناطق دیگر صادر کند.

 

 

لوسید

 

پیتر راولینسون، مدیرعامل لوسید گفت: “ما خوشحالیم که امروز با افتتاح اولین کارخانه تولید خودرو در عربستان سعودی، که خودروهای برقی پرافتخار ما را تولید خواهد کرد و حمایت از چشم‌انداز این کشور برای ایجاد یک اقتصاد پایدارتر و متنوع‌تر، در این کشور تاریخ‌ساز می‌شویم.”

 

 

فیصل سلطان، مدیرعامل لوسید در خاورمیانه نیز در این مراسم اظهار داشت: “افتتاح این مرکز آغاز عملیات تولید ما برای مونتاژ لوسید ایر کلاس جهانی را رقم می‌زند.AMP-2 در کنار کارخانه AMP-1 در آریزونا، به ما این توانایی را می‌دهد تا به توافق اخیر با دولت عربستان سعودی برای خرید ۱۰۰ هزار خودرو در یک دوره ده ساله، با تعهد اولیه برای خرید ۵۰ هزار خودرو و گزینه‌ای برای خرید ۵۰ هزار خودروی دیگر در همان دوره، عمل کنیم.”

 

لوسید گفت که این شرکت حمایت قابل توجهی از سوی وزارت سرمایه‌گذاری عربستان سعودی، صندوق توسعه صنعتی عربستان و شهر اقتصادی ملک عبدالله دریافت کرده است. این موضوع تعجب‌برانگیز نیست، چون صندوق سرمایه‌گذاری عربستان سعودی بیش از ۶۰ درصد از این شرکت خودروسازی را در اختیار دارد.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *