طبق مصوبه جلسه ۵۷۴ شورای رقابت تاریخ ۱۶خرداد ۱۴۰۲، با موضوع بررسی قیمت ناشی از تغییرات اجباری و اختیاری استانداردها، کد کلاس و تغییرات قیمتی بر روی این محصول اعمال و لیست جدید قیمت محصولات منتشر شد. براساس مصوبه فروردین‌ماه شورای رقابت، قیمت خودروی دناپلاس ۲۸۱میلیون و ۴۳۷‌هزار و ۴۳۸تومان تعیین شده بود که پس از مصوبه دوم (پس از اصلاح قیمت‌ها/ مصوبه ۱۶ خردادماه) مقرر شد ۴۳میلیون و ۸۶۱‌هزار و ۳۹۴تومان از قیمت این خودرو کاسته و قیمت نهایی این خودرو ۲۳۷میلیون و ۵۷۶‌هزار و ۴۴تومان فاکتور شود.

 

 

از سوی دیگر قیمت دناپلاس توربو براساس مصوبه فروردین‌ماه شورای رقابت، ۳۹۰میلیون و ۹۸۴‌هزار و ۸۶۵تومان تعیین شده بود که پس از مصوبه دوم (پس از اصلاح قیمت‌ها/ مصوبه ۱۶خردادماه) مقرر شد ۱۷میلیون و ۹۸۲‌هزار و ۶۱۷تومان به قیمت این خودرو افزوده شود. بنابراین قیمت نهایی این خودرو ۴۰۸میلیون و ۹۶۷‌هزار و ۴۸۲تومان نهایی می‌شود.

 

نکته اصلی این است که ایران‌‌‌خودرو برای مشتریان دناپلاس (معمولی) دعوتنامه برای تکمیل وجه ارسال کرده است اما به‌‌‌جای آنکه ۴۳ و اندی میلیون تومان را کاسته و مابه‌‌‌التفاوت قیمت نهایی با مبلغ پرداختی اولیه (۱۳۳میلیون و ۳۰۰‌هزار تومان) را مطالبه کند، از قیمت دناپلاس توربو که ۳۹۰ و اندی میلیون تومان است، ۴۳میلیون و ۸۶۱‌هزار و ۳۹۴تومان را کاسته و به جای قیمت دناپلاس برای مشتری فاکتور کرده است.

 

به این ترتیب با یک حساب ساده می‌‌‌توان گفت، پس از اصلاح قیمت خودروی دناپلاس توسط شورای رقابت، قیمت این محصول ۲۳۷میلیون و ۵۷۶‌هزار و ۴۴تومان خواهد بود و با توجه به ۱۳۳میلیون و ۳۰۰‌هزار تومان پرداختی مشتریان، اکنون باید ۱۰۴میلیون و ۲۷۶‌هزار و ۴۴تومان دیگر واریز کنند؛ اما در دعوتنامه ارسالی، قیمت نهایی فاکتور ۳۷۳میلیون و ۷۵۹‌هزار و ۳۰۰تومان و مبلغ پرداختی (مابه‌‌‌التفاوت برای تکمیل وجه) ۲۴۰میلیون و ۴۵۹‌هزار و ۳۰۰تومان اعلام شده است.

 

تعداد بسیار زیادی از مشتریان به‌کرات این موضوع را اعلام کرده و دعوتنامه‌‌‌های خود را در اختیار خبرگزاری ایسنا قرار داده‌‌‌اند که صحت این موضوع را تایید می‌کند. بر این اساس اما ایران‌‌‌خودرو، اطلاعیه‌‌‌ای منتشر کرده است که براساس آن قیمت محصولات خود را مورد تایید شورای رقابت خوانده و اعلام کرده است: «در پی طرح سوال مشتریان درخصوص نحوه قیمت‌گذاری محصولات و مصوبه شورای رقابت، تاکید می‌شود قیمت تمامی خودروها که در سایت کدال نیز قرار گرفته، منطبق بر مصوبه شورای رقابت است. در جدول منتشره از سوی آن شورا، تنها میزان افزایش یا کاهش بر مبنای قیمت محصول پایه عنوان شده است.»