قطعات خودرو

تبعات حضور دولت در خودروسازی

به گزارش قطعات خودرو به نقل از دنیای اقتصاد، به عبارتی استفاده حداکثری از ظرفیت بخش خصوصی سبب حل مشکلات این بخش خواهد شد. عزت‌الله اکبری تالارپشتی با بیان اینکه اگر دولت در بخش‌های مختلف رقیب بخش خصوصی شود، به بخش خصوصی که همان مردم هستند به دلیل عدم توان همراهی، ضربه وارد خواهد شد،‌ گفت: به عنوان نمونه دولت‌ در فلان خودروسازی به میزان ۵درصد سهام دارد و اگر بخواهد قانونی برخورد کند باید حوزه دخالتش به همان اندازه باشد. این در حالی است که دولت به میزان ۵۰۰درصد در امورات خودروساز دخالت می‌کند و این موضوع سبب خسارت به صنعت خودرو است.

وی عنوان کرد: اگر قرار است دولت در موضوع خودورسازی وارد شود، بهتر است ۱۰۰درصد سهام یکی از دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور را در اختیار خود گرفته و همه برنامه‌ها و ایده‌هایش را در آن اجرایی کند.

در غیر این صورت باید شرایط را برای بخش خصوصی و مدیران دولتی به صورت مساوی تقسیم کند تا مشخص شود هر فردی چه کاری انجام می‌دهد.این نماینده مجلس با بیان اینکه اگر شرایط بین دولت و بخش خصوصی مساوی تقسیم شود، دولت توان رقابت با بخش خصوصی را ندارد، گفت: دولت سیزدهم به دنبال تصدی‌گری در خودروسازی نیست و تمهیداتی در این مورد در نظر گرفته و متقاعد شده سهامش در خودروسازان را به بخش خصوصی واگذار کند و مجلس هم از این دیدگاه استقبال خواهد کرد.

وی با بیان اینکه اگر فضای رقابتی در خودرو‌سازی وجود داشته باشد، مدیران لایق از سفارشی تمییز داده می‌شوند، گفت: فردی که با لابی‌گری به مدیریت برسد، در میدان عمل موفق نخواهد بود، اما اگر در فضای مدیریتی از دانش مدیران لایق و فعالان اقتصادی موفق و شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشور استفاده کنیم، در این صورت اهداف و برنامه‌ها در موارد مختلف از جمله خودروسازی به سود جامعه پیش خواهد رفت.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *