قطعات خودرو

تجهیز خودروسازان سنتی برای نبرد در میدان خودران‌ها

دنیای اقتصاد – شرکت‌هایی مانند تسلا و اپل که برای تولید خودروهای برقی خودران تلاش می‌کنند، به تهدیدی برای خودروسازان سنتی بدل شده‌‌‌اند و از همین رو این شرکت‌ها در تلاش هستند با استفاده از فناوری‌‌‌های نوین رقبای تازه نفس خود را از میدان به‌در کنند. سه شرکت بزرگ تراشه‌سازی اینتل، کوالکوم و انویدیا از همکاری با خودروسازان برای ارتقای تراشه‌‌‌های قدیمی خود برای تولید خودروهای پیشرفته‌‌‌تر خبر داده‌‌‌اند. اما موفقیت آنها در گروی همکاری خودروسازان سنتی برای دسترسی به بخش‌‌‌های کلیدی تولیدات آنهاست.

علاوه بر تسلا که طیف گسترده‌‌‌ای از خودروهای برقی و تا حدی خودران را تولید کرده، اپل هم قصد دارد یک خودروی الکتریکی تولید کند. این شرکت سازنده آی‌فون قصد دارد تا اوایل سال ۲۰۲۵ یک خودرو با قابلیت‌‌‌های کاملا خودران ارائه دهد. رویدادهایی از این دست موجب نگرانی خودروسازان سنتی شده و آنها در تلاش هستند هر چه سریع‌‌‌تر تولیدات خود را به قابلیت‌‌‌های خودران مجهز کنند و از همین رو به همکاری با شرکت‌های بزرگ تراشه‌ساز روی آورده‌‌‌اند. دنی شاپیرو، معاون خودروسازی انویدیا، سازنده تراشه‌‌‌های پرقدرت، در این مورد گفته است: خودروسازانی که پیشگام نبوده‌‌‌اند، بالاخره متوجه شدند که اگر رویکرد خود را تغییر ندهند، عقب خواهند ماند. انویدیا این هفته قراردادهایی را برای تامین تراشه‌‌‌های الکترونیکی خودروهای آینده چند استارت‌آپ چینی منعقد کرد و با خودروسازان دیگر از جمله مرسدس، هیوندای، ولوو و آئودی همکاری می‌کند.

تراشه‌‌‌های جدید، شناسایی عابران و موانع را تسهیل کرده، دسترسی به نقشه‌‌‌های باکیفیت برای مسیریابی را ممکن می‌کنند و برای تصمیم‌گیری سریع در شرایط نامساعد جاده‌‌‌ای و جوی کاربرد دارند.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است